Spannend.... zwanger worden van de eerste

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wvd, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Er staat eentje van 8 weken in mijn album, maar die van zondag moet ik nog in m'n album zetten. Denk dat ik dat morgenvoormiddag even doe, heb dan toch vrij. Moet pas om 12u in het ziekenhuis zijn en daarna moet ik gaan werken.

2. dolfijntje25

dolfijntje25 Actief lid

28 aug 2009
    180
    0
    0
    NULL
    arnhem
    zie dat je hier al geageerd had hihi..
    dank je wel :D
    volgende week vrijdag naar de VK :D

3. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

@ JuJu: vorige week 2 keer negatief getest. Ik wacht het weekend nog ff af. Ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is. Ben niet misselijk (meer) geen pijnlijke (.)(.) en geen andere gevoelens (misschien omdat ik het ff niet wil weten). Ben bang dat het allemaal gewoon heel lang duurt vanwege de stress van de verhuizing enzo.
    Effe EGO tussendoor..... Afgelopen zondag hebben wij te horen gekregen dat het zoontje van mijn vriend (van 5 jaar) een tijdje bij ons komt wonen omdat zijn moeder en zijn andere "stiefmoeder" geen tijd hebben voor hem ivm werk. Ik heb daar ook een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het voor hem een stuk beter om structuur en regelmaat te hebben, aan de andere kant is het waarschijnlijk niet blijvend en dat vind ik heel moeilijk. Ik ben bang dat alles wat wij hem in de komende maanden gaan geven en leren, direct weer afgebroken wordt als hij teruggaat naar zijn moeder.....
    Het is een schat van een ventje, maar af en toe vraag ik mij wel eens af wat hij bij zijn moeder leert, als je hoort wat er voor woorden uit zijn mond komen en zijn gedrag ziet.... Moeilijk voor mij om dat te proberen of te respecteren of te veranderen.... Ik ben zijn moeder niet en ben bang dat hij dat op een dag ook gaat uitspreken. Ik houd van hem alsof hij mijn eigen zoon is en het is moeilijk om te zien dat het ventje heen en weer geslingerd wordt.
    Nou ja, dat was mijn ego verhaaltje weer.
    Volgende week ga ik weer testen halen. Als het dan nog negatief is, ga ik eind volgende week ff naar de HA.
    Groetjes,
    Elleke

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    jeetje meid,

kan me goed voorstellen dat je er een naar gevoel bij hebt. ze "dumpen"hun zoontje omdat ze het te druk hebben, wat een bull, je kindje hoort voor alles te komen.

kun je niet eens een orienterend telefoontje plegen met AMK, want dit is gewoon verwaarlozing!

sorry voor mijn heftige reactie, maar kan zo slecht tegen zulke mensen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Doglover
    Dat is inderdaad moeilijk, zo'n kleintje in je armen sluiten en weten dat hij weer weg gaat.. Toch denk ik datg jullie het heel goed gaan doen, en dat kereltje even de rust en regelmaat geven waar hij behoefte aan heeft. Ik kan me niet voorstellen dat hij je dat ooit gaat verwijten, ik denk dat hij jullie daar later juist heel dankbaar voor zal zijn!
    En balen zeg die onduidelijkheid. Ik ben het even kwijt: is dit je eerste ronde?

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,
    @JuJu, Ja is mijn eerste serieuze ronde, ben in september gestopt met de pil en werd netjes na 28 dagen ongi.... Nu zit ik op dag 40 en ik snap dus helemaal niets meer van mijn lichaam. Baal ontzettend, maar heb me echt voorgenomen om tot na het weekend te wachten. Met de verhuizing kan het wel kloppen dat het van de stress langer duurt.....
    Groetjes,
    Elleke

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat is erg vervelend Elleke. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt..

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Weer terug van vakantie.. viel mee wat ik had bij te lezen toen ik jullie eenmaal weer gevonden had (verplaatsing naar clubs..)!

Allereerst Dolfijntje en andere zwangeren: gefeliciteerd!

Juju, toch aan het tempen geslagen? Kan het me voorstellen met onregelmatige cyclus.. Kan je je nog zo goed voornemen "om er niet te veel mee bezig te zijn" ;)

Ik ben benieuwd hoe het nu bij ons gaat.. we hebben het er wel veel over gehad tijdens onze supervakantie, de meisjesnaam ligt al klaar enzo. Maar goed eerst maar eens de laatste nep-menstruatie afwachten.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik werd opeens ongesteld op dag 25 en kon dat helemaal niet hebben: geen diee hebben van wat er in je buik gebeurt. Ik heb geen variatie in afscheiding ofzo (de eiwit verhalen zijn op mij niet van toepassing) dus ik wilde zeker weten dat ik een eisprong had. En toevallig deze week een ontdekt (met ovutest). Weet niet of ik volgende maand ook ga tempen of het gewoon op de uvutesten houdt. Ik temp ook niet erg concequent wat tijd betreft namelijk.

Welke meisjesnaam hebben jullie gekozen? (zo anoniem onder elkaar kunnen we dat wel zeggen toch ;)) Spannend!

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Juju, je temp zou omhoog moeten zijn gegaan na je ovulatie, toch? Dus misschien dat het in je mond tempen toch niet zo goed werkt? Maar ik snap het wel van je onzekerheid, hoor!

Ik kan me nu al bijna druk maken over het wachten op de eerste menstruatie.. "Stress modus aan" snelle rekensom leert namelijk dat die rond 1 januari zou moeten komen.. dus wat zal ik doen? 31 December 's ochtends een testje om te kijken of ik wel of niet kan drinken 's avonds? Klinkt als een enorme alcoholist, maar ik heb gewoon geen zin in die blikken, vragen en opmerkingen van vrienden als ik niet drink met oudjaar.. (en al helemaal niet als het uit voorzorg is, kijk met een positieve test wordt het anders natuurlijk).. "Stress modus uit"

Oh ja.. de naam houd ik toch nog maar ff voor me ;)

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik ben gister 4 dagen te vroeg ongi geworden, had het echt even te kwaad.......wil me er echt minder druk om maken, maar dat lukt me gewoon niet.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Vervelend kwebbelsnoes.. je eerste ronde was nog wel zo precies 28 dagen! Was je eisprong ook eerder, of heb je geen idee?
    Veel succes deze ronde!

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik heb echt geen idee wanneer mn eisprong was....heb meerdere keren gehad dat ik dacht dat ik wat voelde, maar weet het dus niet zeker.
    heb bij sensitest ovulatietesten besteld, zodat ik een beetje beeld krijg waar het probleem zit, want het kan een vroege eisprong zijn of een korte luteale fase, dus ben benieuwd.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja hij moet omhoog gaan. Eigenlijk moet je iedere ochtend je wekker zetten en in bed voor je opstaat via je anus je temp meten. Ja sorry, dat gaat me wat ver. Dus ik doe het in mijn mond, direct na het opstaan en ergens tussen 7 en 8. Overigens als ik later temp dan is het verschil niet zo veel dus het effect valt bij mij mee.

Gewoon lekker glaasje champagne drinken kan toch geen kwaad tot je een aantal weken verder bent. Zou me persoonlijk niet helemaal klem zuipen maar goed dat is je eigen keuze ;)

Hé jammer ;)

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Balen Kwebbelsnoes, jouw tweede ronde was even lang (kort..) als mijn tweede! Voor de volgende gewoon het gemiddelde rekenen (kus je weer banner zetten en gerichter ovutesten gebruiken). We hebben niet allemaal een cyclus die op het uur af klopt!

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Inderdaad, zoiets had ik ook al bedacht. Een of twee wijntjes en een glaasje champagne.. ben ik ook gewoon eens fit op nieuwjaarsdag ;)

Oke, ik moet me nu echt gaan richten op sinterklaasavond.. tot later!

17. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Hallo allemaal.

Ik ben Kirin, 26 jaar, kom uit zuid-oost brabant. Ook mijn vriend en ik hebben besloten om voor een 1e kindje te gaan. heel spannend allemaal. ben dus 6 oktober gestopt met de pil. En sindsdien na de ontrekkings bloeding niet meer ongesteld geworden. Tot op heden ook nog niet zwanger gestest. Dus wachten rustig af en we zien wel hoe het loopt.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Welkom Kirin!

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Welkom Kirin! Wat vervelend voor je dat je cyclus nog niet op gang is gekomen.. hopen dat het snel komt!

Sinterklaas eindigde gister een beetje jammer.. manlief had voor zichzelf een surprise gemaakt en niet voor degene waarvoor hij er een moest maken. Dus.. ik boos.. hij verbaast (ik had nog met haar gebeld en ik dacht dat ze het wel snapte).. ben benieuwd hoe hij het gaat oplossen.. Maar goed dat dit niet de vruchtbare dagen zijn :(

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het is rustig hier! Iedereen gezellige sinterklaas gehad?

Bij ons is de lucht gelukkig weer wat opgeklaard..

Deel Deze Pagina