Spannend.... zwanger worden van de eerste

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wvd, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja.. me like roze!

Maaruh, huphup Juju, klussen jij ;)

Ennuh Miekje, spannend hè? Welke cyclusdag zit je dan, 10 februari?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha gaan we nú doen! ;)

3. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @juju veel plezier met klussen ;) ;)
    @ jessie zit dan op dag 39,maar wil ook pas zo laat testen omdat in die week m'n man ook thuis is, en omdat het vlak voor carnaval is ;)
    Het getal zegt met mijn 1ste ronde vergeleken niet zoveel...maar hoop gewoon op posi nieuws!

m'n urine ruikt ook ineens heel zoet, ff op google gekeken en zou symptoom van zwanger zijn kunnen betekenen.......iiiiiiiieeeee
    hoe kan je jezelf gek maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iedereen succes met alle bezigheden;)

x miek

4. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Haha!!

Ben benieuwd of je het zo lang vol kan houden. Mij lukte het iig niet.
    Ik zat ook in twijfel van wanneer ik het moest doen.
    Wilde het zondag doen, maar heb het de dag erna meteen gedaan :p! Dus... haha :)!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha wat kun je jezelf gek maken he ;) Ik merk zelf dat ik richting mijn NOD regelmatig een inspectie doe van mijn borsten om te kijken of de tepels verkleuren, ik aders zie, ze anders zijn ed.. Je gaat toch gewoon op zoek :)
    Nouja, eerst maar ei afwachten en dan kijken we over 10 dagen wel weer verder ;)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Wat stom he, dat je jezelf zo opfokt! Ik merk dat nu ook heel duidelijk, heb mijn eisprong voor het eerst goed gevoeld... (Jessie80: ik voelde een paar heftige steken rechts in mijn buik, en daarna heb ik een goed uur buikpijn daar precies gehad. Volgens temp klopte dit ook, alleen is nog even de vraag wanneer je ei dan precies loslaat, volgens temp zaterdag pas, maar ik denk zelf donderdag als ik naar temp kijk, die is donderdag flink gaan stijgen)

... ben daarna goede 1,5 week misselijk geweest 's ochtends en 's avonds, last van gevoelige borsten en slijmverlies... maar ja, misschien houdt mijn lichaam me gewoon voor de gek?? Ik zit nu op dag 28 en cyclussen variëren tussen 27 en 31 dagen... Dus het wordt heeeeel spannend nu! Eigenlijk zou ik nu al willen testen, maar heb gezegd dat ik dit pas bij echt overtijd ga doen... Temp is trouwens nog steeds hoog nu....
    (maar ben gewoon nu al zenuwachtig :)) Droom over vanalles en lees/hoor/zie vanalles over baby's...! :)

Dus Miekje, ik herken je hele verhaal over jezelf gek maken!! :D

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Volgens mij is iedereen aan het werk ofzo :):) of druk bezig :):)
    Heerlijk handig voor mij dat ik vandaag een studeer-dag heb; tussen mijn opdrachten in even het forum bijlezen!

8. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Haha, ik kijk regelmatig even als ik aan het werk ben.

Ben dr dan meer dan als ik thuis zit :)!

Wat studeer je als ik vragen mag?

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik ben juf (heb nu groep 8), maar ben daarnaast bezig aan een magistrum opleiding tot directeur van een basisschool. (1,5 jaar opleiding, 1 x in de twee weken een dag opleiding)

Ik was toe aan een nieuwe pittige opleiding, om mezelf verder te kunnen ontwikkelen en management ligt me wel.
    Alleen is het wel heel veel werk, dus ben blij dat ik pas weer vanaf mei fulltime werk (momenteel parttime omdat ik ook een andere baan heb uitgeprobeerd. Hiervoor heb ik onbetaald verlof genomen 2 dagen per week, maar uiteindelijk na 1,5 jaar toch ontslag genomen).

En dan is het zo moeilijk als je ook zoveel andere leuke dingen te doen hebt, om te studeren! Daar moet ik me echt toe zetten.

En jij? Wat doe jij voor werk?

10. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Ja, btje dicipline is dan wel nodig.
    Herken het wel hoor.

Ik werk nu als Assistent Bedrijsleider in een winkel.
    Maar voor hoelang is nog een beetje de vraag.

Zijn btje raar bezig met contracten enzo. eigenaar heeft 2 BV's. Heb er nu 3 gehad bij de ene, en willen nu 1 aanbieden via de andere. Gevoel zegt dat ze dan weer van voor af aan willen beginnen met bepaalde tijd enzo, en ik zelf vind dat ik dat eigenlijk niet verdien. Heb al die tijd hard gewerkt dus vind zelf dat ik dan voor onbepaalde tijd verdien. Moet nog het 1 en ander uitzoeken, maar komt allemaal wel in orde.

Daarnaast doe ik opleiding tot Weddingplanner. Heel wat anders dus :)!. Wel heel erg leuk!

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dat klinkt inderdaad een beetje als: we proberen het zo lang mogelijk te rekken totdat we een vast contract aanbieden. Beetje "gebruik maken van". Houd het maar goed in de gaten hoor!
    Je zou zeggen dat, als je al 3 contracten hebt gehad, ze jou nu wel moeten kennen en weten hoe je werkt, dus dat ze wel weten wat ze in huis halen als ze jou een vast contract aanbieden!

Opleiding tot weddingplanner; dat lijkt me leuk!! Zeker iets anders, maar wel heel leuk. Ik ben vorig jaar mei getrouwd en vond het heerlijk om er mee bezig te zijn (heb alles zelf geregeld). Aangezien dat toch voor de mensen een speciale dag moet zijn, is het leuk als je daaraan mee kunt werken.
    Maar wat doe je dan precies met die opleiding??

12. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Tja, heb as donderdag afspraak met juridisch loket.
    Niet dat ik stappen ga ondernemen als ze iets doen wat niet mag, maar dan weet ik iig dat wat ik zeg klopt.

Als ik weg ga hebben ze hier best een prob. Het is al een zaak waarvan de toekomstperspectieven niet best zijn (videotheek), maar dat is eigenlijk niet mijn probleem. Wisten ze al voordat ze t kochten. Ik sta er als enige fulltime. Als ik opstap hebben ze niemand dus moet de eigenaar zelf elke dag staan. Dat willen ze niet. Maar ja.. is nu even afwachten.

Mogen ze me wel een contract aanbieden voor bepaalde tijd en dat doen ze dan, dan accepteer ik het met de mededeling dat ik ondertussen wel op zoek ga naar iets anders. Mogen ze dat niet en dat doen ze wel, dan ben ik direct weg. Dan is het helaas niet anders. Willen ze me graag houden, prima... vast contract, ook als het bij de andere bv moet. Maar dan ga ik niet ergens anders werken dan in een winkel. Ze hebben ernaast o.a. ook restaurant en een callcentre. Maar als ik daar had willen werken dan had ik er wel gesolliciteerd. Dat zijn mn enige voorwaarden. Dus wat dat betreft nog ff afwachten.

Weddingplaner... wil uiteindelijk samen met mn beste vriendin (doet ook de opleiding) samen bedrijfje starten. En dan gewoon leuke dingen doen :)!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dat is nog best een complexe situatie dan!
    Een videotheek zal inderdaad weinig hoopgevend voor de toekomst zijn. Als je een vast contract krijgt, wil je wel gewoon blijven? Of zoek je dan toch ook verder?

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    De eigenaar heeft ook nog een videotheek/muziek/dvdwinkel ergens anders. Enigzins dicht in de buurt. Daar wil ik dan werken als ze me een vast contract geven. Ik vind dat soort dingen namelijk heel erg leuk. Maar ja, is even afwachten tot wat ze doen en wat ze mogen.
    Meer kan ik op dit moment toch helaas niet. En tja, wie zn billen brand moet op de blaren zitten.

En ja, ik wil zo wie zo rondkijken naar wat anders.
    Helaas (nog) geen opleiding afgerond, dus moet geluk hebben.
    Blij zijn als ik deze opleiding af heb :)!

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @ Chikai, ik denk dat je zwanger bent hoor ;) spannend zeg! ik blijf de komende dagen voor je duimen.

@ meisjev....wat leuk weddingplanner...ben nu mijn eigen bruiloft aan het regelen, geweldig als je daar je werk van mag maken.

hier al de hele dag een zeurend gevoel onder in mijn buik aan de linkerkant en nog steeds gevoelige borsten, dus ook voor mij wordt het spannend!!

16. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    @ kwebbelsnoes
    :) Leuk!! Wanneer is de grote dag?

Ben nu bezig met een presentatie over de kleding enzo :)! Wel heel leuk, want ik ga ook trouwen. Ben gevraagd op vakantie (15 okt) en ben toen 2 dagen later zwanger geraakt. Bij de normale cyclus was ik bevrucht op de dag van mn verloving, maar omdat ik antibiotica kuur heb gehad week mn cyclus iets af. 14 feb ga ik naar een bruidsbeurs in Almere. Mede voor mn studie en ook stiekem best een boel voor mn eigen trouwen.

Maare... ik duim voor jullie beide hoor!!
    Herken de symptonen...

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @MeisjeV, lastig zeg. Maar laat je niet afschepen.. gewoon voet bij stuk houden!

@Chikai, oh spannend zeg, voor jou is elke toiletgang dus spannend deze dagen. Ik blijf duimen..

@Kwebbelsnoes, ook spannend, hopelijk over anderhalve week bevestiging!

Hier enorm moe.. maar dat kan echt nog niets met een zwangerschap te maken hebben, haha! Ik blijf maar afwachten of ik de komende weken nog iets ga voelen waarvan ik denk dat dat ook wel eens mijn eisprong zou kunnen zijn.. en anders houd ik het op afgelopen zondag, zou best netjes zijn op CD17..

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    meisjev, onze dag is 25-06! wij gaan zaterdag naar een bruidsbeurs in arnhem!

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @kwebbel en meisjeV zo'n beurs is erg leuk, vooral de bruidsmodeshow, de stands die er zijn is handig om info te verzamelen en ideeen op te doen, ik heb zo het dvd gastenboek ontdekt, wat echt mega hilarisch is geworden:)

@chikai en kwebbel, we zitten nu met z'n 3en in een spannende tijd!!
    Wanneer gaan jullie evt testen?ik riep eerder wel pas 10 feb te testen,maar geloof dat ik het niet zo lang ga uithouden, miss kunnen we samen testen??en dan gaan we voor 6 roze strepen!!!

zal ook ff wat info over mezelf geven net als chikai en kwebbel,leid een beetje af van het wachten;)
    ben verpleegkundige in thuiszorg,werk 2 hele dagen en nog aantal avonden en weekenden in de maand, zou meer willen maar dat zit er al 3 jaar niet in helaas...
    heb wel gezegd dat ik evt opleiding tot niv5 wil doen,maar ja dat zou betekenen dat ik in sept naar school moet voor 2,5 jr, en stel dat ik binnenkort zwanger ben denk ik dat het best pittig gaat worden......
    zit wel beetje in dubio nu...hoop er toch snel uit te zijn,want al dat gepieker is ook maar niks.....

en ondertussen wachten we weer wat ons lijf voor ons in petto heeft de komende tijd!

iedereen weer succes!

liefs miek

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ooh, wat gezellig al die trouwerijen!
    Ik ben vorig jaar getrouwd, 29 mei 2009 en ben ook van tevoren (puur voor de lol!) naar een bruidsbeurs geweest. Maar toch ook leuke ideeën opgedaan. Wij hebben als gastenboek bijv. spiegels laten beschrijven en deze heeft mijn schoonmoeder gegraveerd (11 spiegels... ). Ook de bedankjes hebben we als idee op de bruidsbeurs opgedaan (snoephartjes met onze namen erop in een potje, aangezien we ook een kinderreceptie hadden) Ik kijk er echt met een geweldig gevoel op terug en zou elk jaar wel weer opnieuw willen trouwen!! Mijn jurk staat nu trouwens heel mooi op een paspop in de studeerkamer.
    Over 4,5 jaar :) mag ik hem weer aan; dan geven mijn beste vriendin en wij met vieren een "wij zijn vijf jaar getrouwd" feest.. Zij zijn namelijk in september getrouwd...

Ooh, kwebbelsnoes, ik hoop het zo dat ik zwanger mag zijn. Heb zelfs al bedacht hoe ik het dan wil vertellen aan iedereen :-D En Jessie, inderdaad, elke toiletgang is spannend, ik ga dus zo min mogelijk :):)
    Ik ga met jullie meedoen voor 6 rose strepen! Ben ik vrijdag nog niet ongesteld, ga ik zaterdag testen. (dan is officieel mn langste cyclus van 31 dagen voorbij)....

MiekjeV, zou dat een fulltime opleiding zijn die in sept zou starten? Is er nergens een mogelijkheid dat je dat bijv. parttime of in deeltijd kan doen? Dan is het wel een optie.
    Ik doe nu ook een studie 1 dag per 2 weken en mocht ik zwanger zijn, tja dan heb ik gewoon wat studie vertraging! Dat heb ik er graag voor over!!

Weltrusten allemaal, tot morgen weer!

Deel Deze Pagina