Spannend.... zwanger worden van de eerste

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wvd, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh meiden, wat spannend allemaal!! Het lijkt me zo leuk om straks een aantal positieve testers te hebben!

@ Bibsje: Ik vind het ook zo lastig om niks te zeggen. Volgens mij straalt het er bij mij aan alle kanten vanaf. Dan helpen die grote roze letters bovenaan deze pagina met "zwangerschapspagina" ook niet als ik op mijn werk even wil checken ;) Volgens mij vermoeden mijn collegas en vrienden het allang. Ik heb het vooral over kinderen en zwanger zijn, en bevallen.... pffff. En ik heb ook al geboortekaartjes uitgezocht :) Weet precies hoe je je voelt!

2. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo mee bezig is. Was er eigenlijk nooit zo mee bezig, maar vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil ga je toch van alles lezen. Vind het reuze spannend allemaal. Voorheen leek het bijna alsof je elke week ongesteld was en nu kan je bijna niet wachten tot het weer komt (als je dan toch niet zwanger bent, laat het dan maar komen).
    Dat van die geboortekaartjes herken ik ook helemaal. Dwing mezelf er wel toe om af en toe een dag niet op een site van een babywinkel te kijken :)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn ook bezig met zwanger te worden van onze eerste. Onverwacht eind vorige week aan onze eerste ronde begonnen. Volgens de calculator hier was het toen de meest vruchtbare dag. Ben benieuwd!

@ Mariette

Dat heb ik dus ook en ik zit ocharme pas een paar dagen in mijn eerste ronde... ;)

Ik moet ook zeggen dat ik vanalles voel wat ik anders nooit zou voelen... Was na het weekend blij dat ik terug kon gaan werken en mijn gedachten even bij iets anders kon zetten, maar ik zit de hele dag hier op de site :) Gelukkig komen er af en toe nog eens klanten binnen, zodat ik iets anders MOET doen! (en mijn collega's maar denken dat ik het druk heb, maar volgens mij zien ze ook wel dat ik op een internetsite zit...)

Ook al heel vaak de vraag gekregen wanneer wij er aan zouden beginnen en telkens maar geantwoord: we hebben nog tijd. Nu het ineens zo ver is, zou ik het van de daken willen schreeuwen! :)

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat erg eigenlijk, he, al die mensen die willen weten wanneer je begint? Ik word er stapelgek van. We hebben net een huis gekocht, met kinderkamers, dus we moeten kennelijk aan de slag.
    En nu, ik ben net dertig geworden en op mijn verjaardag beginnen mijn ouders over rottende eitjes en dat ze wel verwacht hadden dat ik "niet zo moederlijk was". Weten zij veel... Een week later kreeg ik een vroege miskraam, dat was wel erg zuur. En het is allemaal nog grappig bedoeld ook, ze hebben echt niet door wat ze zeggen!
    Wij houden graag nog even voor ons, als het zover is. Een tijdje alleen met ons kindje, zonder dat iemand er nog van weet. (Behalve jullie dan, want anders zou ik me geen raad weten met het "geheim" :)) Maar als we het vertellen, zal ik meteen zeggen dat ze niet zulke stomme opmerkingen moeten maken. Misschien dat mijn zusje er dan nog iets heeft.

Het schijnt trouwens niet over te gaan als je wel zwanger bent. Ongevraagd advies, meningen, gore bevallingsverhalen, doemdenkerij over de toekomst ("je leven is over").... pffff. We houden het allemaal nog maar even "undercover" ;)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben een huis gebouwd en vorig jaar ingehuisd. Ik wilde eigenlijk meteen eraan beginnen, maar de angst sloeg toe en mijn vriend was er niet klaar voor.
    Dus bij ons ook: nieuw dak = nieuw leven. En mijn vriend antwoordde elke keer: we hebben een nieuw leven in huis. We hebben een puppy gehaald! :) Dan moest je ze zien kijken! Schitterend gewoon! :D

Phoe! Wat staat ons nog te wachten! :)

Wij houden het nu voorlopig ook voor ons en als we zwanger zijn, liefst zo lang mogelijk. Gaat wel moeilijk zijn om tegen mijn mama te zwijgen, want die weet echt alles van me (ook dat ik met de pil ben gestopt, behalve dat we nu bezig zijn! ;)).

6. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Heeyyy damess

Ook wij gaan voor de eerste. Ben sinds vandaag in ronde 2 pas, dus het is allemaal nog erg nieuw.
    De eerste maand was ik er er veel mee bezig, begint nu iets minder te worden (gelukkig)
    Heb veel afleiding, net terug van vakantie en begin donderdag bij een nieuwe baan, dus dat scheelt wel.
    In november wil ik beginnen met temperaturen om een beetje mijn cyclus beter te leren kennen.

@ zilvervosje
    heel vervelend zulke opmerkingen!! en ook ongevraagd advies vind ik vaak toch wel hinderlijk, mjaa ene oor in andere uit dan maar.
    Hoop dat het snel lukt en jullie ff lekker jullie geheimpje samen kunnen delen met elkaar

7. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Herkenbaar!

Ook net een nieuw huis (met meer dan genoeg kamers :)). Heel veel mensen beginnen dan ineens over dat het voor ons ook wel tijd wordt. Had van mezelf eigenlijk gedacht dat we nog een paar jaar zouden wachten (ben nu 24). Mijn vriend en ik waren het er beide wel over eens dat we het wilden en hij kwam ineens met het idee om het dan ook maar te gaan proberen. Kwam voor mij als een complete verrassing. Moest zelf eerst een paar dagen aan het idee wennen, maar daarna was ik er wel helemaal klaar voor.

Heb het wel tegen mijn moeder gezegd (moest het gewoon kwijt :D). Vind het wel fijn om er met nog iemand anders dan mijn vriend over te praten. Vind het wel erg jammer dat het verrassings effect dan weg zal zijn, maar kon het echt niet voor me houden.

8. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

typisch he...nieuw huis / gezinswoning en de vragen opmerkingen komen...wij krijgen as vrijdag de sleutel...en ik denk dat veel mensen ook verwachten dat wij binnenkort beginnen.
    We zijn dus echter al ff bezig...

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    JA wij hebben ook een nieuw huis :)
    Enne, heb ook al geboortekaartjes uitgezocht hoor :p

10. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Haha, bij ons was het dus al toen we pas getrouwd (vorige jaar september) waren. En nu krijgen we in december ook nog de sleutel van ons nieuwe huis! Ze zullen er wel een schepje bovenop doen dan, haha. Maar goed, hopelijk is het tegen die tijd al gelukt!

11. dolfijntje25

dolfijntje25 Actief lid

28 aug 2009
    180
    0
    0
    NULL
    arnhem
    haha herkenbare verhalen allemaal :)
    wij hebben sinds februari een gezinswoning waar nog een hoop aan moest gebeuren, dus dat houden we voorlopig maar even als excuus ;)
    maar veel vriendinnen zijn net bevallen of zwanger dus ik moet echt zo me best doen om er niks over te zeggen..
    het leukste vind ik straks om met een speciaal cadeautje wat ik al klaar heb liggen te geven aan beide ouders :)

12. elias

elias Lid

12 jul 2009
    19
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zuid holland het westland
    het is zeker spannend.
    ik ben al een poosje gestopt met de pil, maar sinds juli zijn we echt "aan het werk". nu maar hopen dat het snel raak is. ik vind vooral het wachten zo lang duren. ik wist niet dat 2 weken zo lang konden duren8). je denkt ook van alles te voelen, is dat nou een goed teken of niet, probeer je verstand en je gevoel maar eens op een lijn te krijgen. ben nu van het weekend weer ongesteld geworden:( dus nu moeten we nog weer afwachten,maar ja we houden moed:)

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Erg herkenbaar idd. Ik heb ook me mond alweer teveel voorbij geproken tegen vrienden en ouders. Me vent vindt het ook niet zo leuk. Hij vindt dat het tussen ons is, maar ben zo'n enthousiaste flapuit! Nou dames op hoop van zegen, is het gauw gebeurd. Ook zo jammer als het dan lang moet duren.

14. dolfijntje25

dolfijntje25 Actief lid

28 aug 2009
    180
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ja heb je goed! als het snel raak is kunnen we het tegen iedereen zeggen :)
    dat lijkt me trouwens nog moeilijker als ik wel zwanger ben..
    om dan nog een paar weken me mond te houden..

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nu ben ik wel erg benieuwd wat voor kadootje je dan gaat geven? .. :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar! Ik las zelfs dat je het al hebt liggen! ;)

Ik ben volop aan't denken hoe wij het zouden doen, maar nog geen idee. Ik doe hier misschien nog inspiratie op! :p

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #97 zilvervosje, 30 sep 2009
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
    oh mijn god....

volgens mij is het positief!
    Ik kon me niet inhouden tot het weekend, heb het testen ook nog eens verkeerd gedaan, langer dan 5 sec.
    Na 1 minuut niks, na drie minuten werd het lichtroze naast de streep, en nu een kwartier later staat er een duidelijke roze streep... :$. Dat was wel even schrikken in reclame van desperate housewives, haha! Net mijn ontbijt op, niks verwacht en uit ballorigheid getest.

Ik durf er nog niet van uit te gaan dat ik deze test niet gewoon verprutst heb... maar dit weekend bleef hetzelfde merk test gewoon wit. Ook na een uur.

oh mijn god...
    Ik ging er vanuit dat het wel niks zou zijn, aangezien alle "symptomen" weg gingen. Als ik deze maand weer een valse test heb wordt ik gek, om van mijn vriend nog maar niet te spreken.
    Een geheimpje tussen mij en jullie dus :D, totdat ik minstens tien positieve testen heb.

Ondertussen doe ik wel alvast mijn rondedansje...

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    oh ja, in reactie op het gesprek.... ik vergeet het bijna, sorry, beetje egocentrisch... Ik heb het boekje "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun al weken in de boekenkast liggen. Uitleg in mannentaal, haha!

Zodra ik het zeker weet neem ik mijn vriend mee de Veluwe op en krijgt het het daar. De test is dan de boekenlegger ;) Als ik het eerder dan het weekend zeker weet dan moet ik maar even mijn mond houden. Aangezien ik zijn huwelijksaanzoek al verpest heb, wil ik dit moment gewoon 100% goed doen.

Onze ouders willen we met Kerst op de hoogte brengen... als het deze maand echt raak is. Met een glas kinderchampagne. Zeker weten dat mijn vader daar commentaar op heeft, en dan kunnen we meteen vertellen waarom het geen echte champagne is.

offtopic... ik tintel helemaal.... :D:D Ik hoop zo dat het nu echt is!!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh Zilvervosje ik hoop van harte voor jou dat het nu geen valse test is. Straks of morgen even opnieuw proberen.

Kan geloven dat je nu helemaal staat te trillen! :D Zeker als je er van uit ging dat het waarschijnlijk niets ging zijn.

Goh, ik zou dat helemaal niet voor mijn vriend verborgen kunnen houden... :) En tot kerst wachten, phoe! :D Maar dat gaat toch alleen als je nog niets ziet he, want stel dat je buikje goed groeit?
    Moest het bij mij raak zijn, probeer ik tot Sinterklaas te wachten, al vind ik dat al behoorlijk lang! ;) Ach, ik moet nog even geduld hebben (wat gaat de tijd toch langzaam!)

20. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    @ Zilvervosje Ik hoop voor je dat het echt positief is!!!

Ik zit nu in de laatste week voor de NOD, spannend dus! Heb sinds gister wat lichte buikpijn af en toe, zo is het er en zo is het weer weg, en net bruine slijmverlies gehad... misschien een innestelingsbloeding? maar hopelijk is het gauw weer weg!

Ik heb wat terug zitten lezen, en ook wij hebben een huis gekocht, in november krijgen we de sleutel. Wij horen ook van iedereen dat wij nu ook wel aan de beurt zijn voor kinderen, en vragen wanneer komen ze.. Maar niemand weet dat we er al mee bezig zijn! Misschien wel vermoedens maar we hebben niemand wat verteld.

Als wij een test gaan doen wilt mijn vriend graag testen. Vind hij leuk, ik mag het dragen dus hij wil de test doen! Prima hoor! Denk dat ik zelf niet eens durf te kijken dan!

Als ik zwanger ben willen we het na drie maanden aan de familie en vrienden vertellen. Zal wel moeilijk zijn denk het zo lang stil te houden! We willen het ook door middels van een cadeautje bijv een slabbetje met iets van oma en opa er op te geven.

Aankomend weekend is mijn nod en zodra ik meer weet laat ik weer wat van me horen..!

Deel Deze Pagina