hoi, ik ben bijna negen weken zwanger (donderdag naar vk) en heb heupdysplasie. zijn er hier ook dames die er met mij over mee kunnen praten? ben benieuwd hoe het verder in je zwangerschap gaat, met bevallen enzo. liefs mies
Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan. Geen idee of er meiden zijn die dat hebben, miss even de zoekfunctie gebruiken. Liefs wolly
mies ten eerste gefelicteerd en hoop dat alles goed gaat met bevallen, maar eerst maar eens genieten. ik kan je geen antwoord geven op je vraag. xxx joyce
thanks voor de felicitaties dames.jammer dat er niemand is die ook een heupdysplasie heeft. maar goed we gaan lekker genieten van de zwangerschap. en sommige van jullie ook zie ik. geniet er lekker van liefs mies
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoi ik heb ervaring Ben al drie keer bevallen. Ik heb zelf heupdysplasie, maar dat is pas ontdekt toen ik 13 jaar was. Dus ik ben geopereerd toen ik uitgegroeid was op mijn 16, 17, 18 en 19 jaar. Ben in totaal 5 keer geopereerd en maanden met krukken gelopen omdat het niet wilde vastgroeien, zal je de rest van het verhaal besparen. Dus toen ik zwanger was nam de verloskundige geen risico en wilde graag dat in het ziekenhuis ging bevallen kijken of het allemaal goed zou gaan en op het zou passen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het mij mee is gevallen. In de zwangerschap aan het eind werd het wel zwaar en had ik erg last van mijn heupen. Maar ik verander ook in een tonnetje zo dik. Tijdens de bevalling trokken de weeen erg naar mijn heupen dat was wel lastig, maar jah ze zoeken de zwakke plek op in je lijf. Een ander heeft rugweeen denk ik dan maar. Ik vond het prima te doen. Ben jij ook geopereerd en heb je er nomaal ook last van?
Van harte met je zwangerschap! Toen ik nog een baby was had ik heupluxatie. Daarvoor heb ik in het ziekenhuis gelegen en heb ik er spreiders voor gehad en een gipsbroek. Het ging jaren goed.... Op mijn 14e ontdekten de artsen dat ik heupdysplasie had. Hier ben ik dus aan geopereerd, aan beide heupen. Nu heb ik af en toe nog last van mijn heupen (als ik bijv. ver heb gelopen o.i.d.) Maar ik heb er totaal GEEN last van gehad tijdens mijn zwangerschap en bevalling! Ook na die tijd heb ik geen last gehad! Het kan ook komen, omdat ik best veel sport en de spieren om mijn heupen erg sterk zijn geworden! Ik merkte dit nl, toen ik een paar weken na de bevalling pas weer kon/ mocht sporten. De spieren waren behoorlijk verslapt en ik kreeg weer wat last van mijn heupen.
Gefeliciteerd. Dit deel van het forum is bedoeld om felicitaties in ontvangst te nemen. Voor je vragen over heupdysplasie en zwangerschap, kun je beter een nieuw topic bij zwangerschap of gezondheid openen.