Vanaf wanneer ga je aankomen in gewicht ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by linda84, Jul 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik vraag me af wanneer het normaal is om aan te gaan komen. En hoeveel kom je per maand ongeveer aan ?

Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik maar 5 kg aan en viel ik daarna nog eens 10 kg af. Dit wil ik dit keer niet meer. Dan word ik te mager. Ga mijn gewicht dus goed in de gaten houden. Ben nu al een halve kg aangekomen dus daar ben ik blij mee.

Hoe ging dat bij jullie ??

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb het niet echt bijgehouden maar tegen de tijd dat ik wist dat ik zwanger was was ik al 4 kilo aangekomen (dat was met uuhhm 8 weken) nu was ik best mager voor de zwangerschap dus merkte er niks van. nu ben ik in totaal 23 kilo aangekomen en merk het wel..(aan mn kleding dan) ik ben van 48 kilo naar tot nu toe 71 kilo gegaan.

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik denk dat ik nu zo'n 2 kilo extra heb, en dat zou dan van de ene week op de andere zijn en ik was zeker al over de 20 weken. Lijkt me nog niks aan de hand maar als je het niet vertrouwt, bel je VK...

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af, ik ben nu 20.3 wkn zwanger en nog geen gram aangekomen. Nou heb ik wel genoeg reserves van mezelf zal ik maar zeggen ha ha dus erg is het niet, hoop eerlijk gezegd ook dat het een beetje binnen de perken blijft.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik ben eerst een paar kilo afgevallen en zit nu ongeveer een halve kilo onder mijn normale gewicht.

6. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

Nov 10, 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    ik ben tot nu toe 5,5 kilo aangekomen.

volgens mij verschilt het gewoon heel erg per persoon!

7. krumpie

krumpie Actief lid

Dec 4, 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    tot 17 weken was ik niks aangekomen, vanaf 17 weken tot nu toe zo een 5 kg, maar heb dan ook wel genog reserves van mezelf :D

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    das idd per persoon verschillend meid
    bij de 1e was ik in totaal 8 kilo aangekomen
    bij de 2e 6 kilo afgevallen
    en nu zit er 2 kilo al bij dus...
    misschien ook wat vocht met dit weer..

9. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik ben bijna 32 weken zwanger en pas 4 kg aangekomen. alles gaat goed met de baby dus hoef me niet druk te maken.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    zou juist blij zijn hoor met die paar kilos. hier zitten er nu al 11 aan. en de meesten meteen in het begin de eerste weken. nu gaat het gelukig neit meer zo hard en drink dit keer vochtafdrijvende thee op aanraden van me vk aangeizne ik bij de eerste ook op ruim 20 kilo zat.

11. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    ik ben nog maar heel kort zwanger maar ben albijna 5 kilo afgevallen en als het zo door gaat met de misselijkheid wel meer
    gister bij de vk geweest en die zei dat het goed is omdat ik al genoeg reserves heb , en straks waarschijnlijk nog genoeg aankom
    groetjes

12. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    No worry.... je komt ECHT wel aan, haha.

Ik kwam pas aan na 24 weken zwangerschap.
    Ben nu ongeveer 8 kilo aangekomen. De VK ziet liever dat ik nog wat meer kilo's aankom om reserves op te bouwen, maargoed... doe mijn best.

13. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Bij de eerste 20kilo aangekomen, waarvan er altyd 10 zijn blijven zitten. Nu ben ik pas met23weken langzaam aan gekomen en zit nu op de 10, en die hoop ik er straks toch wel af te hebben.

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik ben nu 11 weken zwanger en nog net geen kilo aangekomen. Het staat nu al weken op 59.7. Ik eet wel minder dan toen ik niet zwanger was, omdat mijn eetlust voor een groot deel weg is (hoewel ik niet meer echt misselijk ben). Maar de kleine ligt qua groei precies op schema dus ik maak me niet druk.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik maak me ook niet druk om de groei van de kleine hoor. Maar mijn dochtertje at mij bijna op. 2 Dagen na mijn bevalling was ik 10 kg lichter dan voor mijn zwangerschap. Nu is dat niet zo erg als je reserves genoeg hebt. Maar als je een ingevallen gezicht krijgt en je je ribben kan zien. En iedereen zegt jee wat zie je er slecht uit (of achter mijn rug om) Dan is dat minder leuk. Ik wil na deze zwangerschap niet nog meer afvallen. Ik doe dus had mijn best om meer te eten en extra tussendoortjes te eten.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook pas met een week of 23-24 aan gaan komen.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik begon pas aan te komen na week 25. Maar toen ging het dan wel relatief snel, ben dan in zo'n 10 weken ongeveer 6,5 kilo aangekomen...

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou in de eerste 20 weken ben ik 10 kilo aangekomen..
    en vanaf 20 weken tot nu ben ik nog eens 5 kilo aangekomen
    ik zit dus al op 15 kilo.. !!

19. Geekess

Geekess Actief lid

May 13, 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben nu 27 weken en ben alleen nog maar afgevallen. Zit ongeveer 5 kg onder mijn startgewicht. Maar ach, ik heb een enorme buffer ;) dus dat ik nog niets aan ben gekomen is alleen is alleen maar goed. De kleine meid neemt lekker wat ze nodig heeft en groeit als kool. Ik groei als kool. Alleen gewicht wordt lager.
    Zowel mijn gynaecoloog als mijn schoonmoeder vertellen me vrolijk dat alles er vanaf week 30 dubbel aan zal komen.

20. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik ben in het begin zo'n 4 kilo afgevallen doordat ik zo ziek ben geweest. Die kilo's begonnen er na 17 weken ongeveer weer een beetje bij te komen. Ben nu 4 kilo daarboven aangekomen en dat begon pas met een week of 24.

Share This Page