Pijnlijke voeten, pas 21 weken zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hallo,

Wie herkent dit? Ik heb erg pijnlijke voeten sinds 5 dagen. Dit kan nooit van mijn gewicht komen, ben pas 2 a 3 kg aangekomen en ben zelf al niet zwaar. Na een beetje veel gelopen te hebben (wat is veel? eigenlijk gewoon normaal) staat de onderkant van mijn voeten in brand lijkt het wel. Het is echt pijnlijk. Als ik gewoon een dagje thuis zit merk ik er bijna niks van. Moet ik hiervoor de VK bellen of de huisarts of helemaal niemand en gaat het vanzelf over? En wie weet hoe het komt als je nog helemaal niet veel extra gewicht meedraagt? Voel me verder trouwens prima. En tips om er vanaf te komen hoor ik ook graag.

Groet,

Boordevol

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hoihoi

hier ook iemand met verschrikkelijk pijnlijke voeten
    ik ben morgen 30 weken zwanger
    ik heb er ook al een week of 20 last van.
    ik denk dat het ook niet meer over gaat hoor totdat we bevallen hihi
    en het komt bij mij ook echt niet door het gewicht want ben in 30 weken pas 3 kilo aangekomen

wat is hoorde als tip
    om savonds in een badje met koud water te gaan zitten met je voeten
    of evt afwisselen met warm en koud,

en ik denk niet dat je ervoor naar de vk hoeft hoor
    denk niet dat ze er wat mee kunnen

3. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    He meid,

Ik heb precies hetzelfde als jij, als ik gewoon een stukje heb gelopen dan heb ik ook echt last van vermoeide voeten lijkt wel, terwijl ik dan echt niet veel heb gelopen (kan niet eens lang lopen want dan krijg ik last van mijn bekken en loop ik krom als een oud vrouwtje)
    Wat ik dan echt heerlijk vind is dan te gaan liggen op de bank met mijn voeten op de armleuning of een voetenmassage te krijgen, dat lucht een beetje op.
    Waar het mee te maken heeft weet ik echt niet, misschien met de doorbloeding of met vochtophoping bij je benen?

Bij je volgende controle kan je het wel aankaarten bij je VK.
    Ik persoonlijk heb dat niet gedaan omdat het voor mij nog wel te doen valt.

4. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid

ik had al heel vroeg in zwangerschap moet je is controleren de stand van je voeten door de hormonen zijn mijn voetzollen opeens plat en kreeg verkeerden houding die ook tot pijn aan mijn bekken leiden nu ik weet weet ik ook wat voor schoenen ik aan moet waar op moet letten.Raad je aan naar je HA te gaan en die naar je voeten laten kijken als verzakten voetzool word je doorverwezen vooral niet mee gaan doorlopen word het aleen maar erger.

liefs,

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    klinkt alsof je door je voetwreven aan het zakken ben ik heb het sinds week 21. maar goed de fysio zei dat ik plat voetjes had haar advies was sportschoenen van nike of zooltjes gebruiken. en op letten dat je ookgoed op je voeten staat ( je enkels vallen beetje naar binnen en dat is nie goed...) Bekijk bijlage 2382
    dit is wel zoals het er uit ziet, maar een klein beetje kan al genoeg zijn

kan me vergissen hoor maar dat heb ik met het zelfde gevoel wat jullie in jullie voeten hebben

6. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0

precies dat bedoelden ik je hebt het wel heel mooi met hele uitleg ;)

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    :D haha thnx, maar er is echter maar 1 ding, zooltjes of nike's :D
    en uiteraard zelf op letten dat je goed op je hak en kleine en grote teen staat ( steunpunten :D )

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Is er ook iemand doorverwezen naar een podotherapeut? Ik heb helaas van jongs af aan altijd verkeerd gelopen (niet zoals moest) maar ik heb daar nooit last van gehad. Tot nu :(. Ik weet ook niet goed hoe ik mijn voeten moet plaatsen maar ben wel blij met jullie herkenning en heb mijn voeten nu ook in een badje met koud water. Bedankt allemaal voor jullie ervaringen/uitleg.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    De pijn zit bij mij trouwens vooral aan de buitenkant van onder mijn voeten dus aan de zijkant (buitenkant dus niet de binnenkant). Zou ik dus teveel steunen op de zijkanten ipv mijn volledige voet?

Deel Deze Pagina