Wanneer testen als je net gestopt bent met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lupita, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben onlangs gestopt met de pil. Eigenlijk wou ik wachten tot ik ongesteld raakte met klussen maar helaas hadden wij geen geduld! Nu ben ik benieuwd wanneer ik zou moeten testen mocht ik niet na bv. 28 dagen ongesteld zijn. Ik ben waarschijnlijk nog aan het ontpillen en het kan lang duren voordat ik ongesteld wordt maar misschien zijn er meiden die hetzelfde mee hebben gemaakt...

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, daar is echt geen pijl op te trekken. Je hebt ook eigenlijk helemaal niets aan ervaringsverhalen, want echt elk vrouwenlichaam is anders. Het enige dat je kunt doen is als je niet ongesteld raakt en je denkt op een gegeven moment, beetje misselijk, zere borsten etc etc: misschien eens een testje wagen...

3. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja was ik inderdaad al bang voor, kort topic zo ;) toch bedankt voor je antwoord!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik heb de 1e ronde en de 2e ronde beide na 28 dagen getest, die waren negatief, vanaf toen om de week gaan testen tot mn ongi. De ronden daarna ben ik ovulatie testen gaan gebruiken en gaan temperaturen waardoor ik een duidelijk beeld kreeg van mij cyclys en dus wist wanneer ik mijn eitje gehad had en vanaf wanneer ik dus daadwerkelijk kon gaan testen :)
    suc6 :)

5. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben in 1 juli gestopt met de pil, 4 juli ontrekkingsbloeding. Daarna kreeg ik mijn eisprong (voelde ik ineens, terwijl ik voor de pil dat nooit voelde..). Ging er toen vanuit dat ik 28 dgn cyclus had, voor de pil heel onregelmatig en dramatisch. Heb gewoon geprobeerd drie dagen nadat ik ongesteld zou moeten worden met een cyclus van 28 dgn. Had niet echt verschijnselen, maar was heel erg nieuwsgierig. Dus... gewoon proberen. Kan geen kwaad. Ik was toen 'toevallig' toch positief, gelijk de 1e ronde. Helaas is dit 2wkn terug op een miskraam uitgelopen. Nu in ronde 2, bij cyclus van 28 dgn zou ik eind volgende week ongesteld moeten worden, dus ga denk ik rond de 13e weer een testje proberen. Bij negatief, probeer ik het paar dagen later nog eens.
    Ik gebruik geen ovulatietesten of temperatuurkaartjes. We proberen om de dag te 'klussen' zoals dat hier genoemd wordt, maar het moet wel leuk blijven. We zien het wel..
    Nogmaals: gewoon proberen..

6. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal het in de gaten houden. Je weet ook zo weinig en dus is ieder antwoord fijn om te horen!

@puck: ik zat net je topic te lezen toevallig, het komt volgens mij vaak voor de eerste keer een miskraam. Lijkt me erg naar, eerst je gelukkig voelen over een positieve test en dat het dan toch misgaat. Succes in ieder geval, ik moet met een cyclus van 28 dagen 12 sept. ongesteld worden dus ook toch spannend :)

7. knuffelbeertjuh

3 mrt 2009
    60
    9
    8
    Vrouw
    Ik was 13 februari 2009 gestopt met de pil en 1 april 2009 had ik een positieve test in me handen, was toen al 6 weken zwanger:D We kluste ook om de dag. Dus het zou kunnen.

Deel Deze Pagina