Wat een baaldag pfff wil even klagen hier..... Ik heb altijd in Brabant gewoond eindhoven de gekste en woon nu 2 aar in Den Haag voor de liefde. Ben gelukkig met mijn partner, we hebben een prachtige dochter en doe mijn werk met plezier. Ik mis alleen echt een sociaal leven. Mijn vriend is iemand die 40 uur werkt en het weekend is voor hem om te rusten. Ik ben iemand hou van werken en lekker drukte, ik vind het weekend juist om leuke gezellige dingen te doen waar je doordeweeks geen tijd voor hebt. Mijn partner is daar helaas niet voor in heeeeeeel soms maar en heb totaal geen vriendinnen hier. Mis echt een sociaal leven gewoon gezellig bij iemand op de koffie kunnen, lekker winkelen of gewoon lekker mijn hart luchten en gezelligheid. Herkennen mensen mijn verhaal of hebben jullie tips? Ik ga 1 keer in de maand a 2 maanden een weekendje nog naar Eindhoven om te genieten van mijn familie en vrienden maar het zou zo fijn zijn als ik hier in Den Haag ook een sociaal kringetje kan opbouwen
Ik heb ook niet zo'n druk sociaal leven maar mij stoort het niet zo. Het speelt zich allemaal vooral op internet af eigenlijk hihi! Misschien kun je op een teamsport gaan ofzo (ik heb jaren gesoftbald) of groepslessen (zumba?) gaan doen en kijken of je daar leuke meiden tegenkomt. Of je gaat met je kind zwemmen/babymassage doen als je het leuk vindt om met andere moeders in contact te komen.
Ja precies mijn vriend stoort het ook niet dat hij een beperkt sociaal leven heeft Maar ik heb het altijd druk gehad met sociale dingen en genoot daar echt van! Jaaa wil sowieso gaan babyzwemmen kan hier vanaf 6 maanden.
Ik herken wel wat dingen uit je verhaal hoor. Ik woon ook sinds bijna 3,5 jaar in het Hoge noorden, voorheen in het oosten van het land. Dit deed ik ook voor mijn grote liefde dus ik moest mijn leven daar opgeven in het oosten. Daar had ik wel wat vrienden en een fulltime baan. In mijn nieuwe plaats moest ik het eerst doen zonder baan en vond ik het ook moeilijk om contacten te krijgen. Nu zijn we dus een aantal jaren verder en ik heb wel wat contacten gekregen. Een paar zijn vriendinnen geworden, maar nog ben ik heel veel thuis en mis ik mijn familie om daar even op de koffie te gaan. Nu moeten we er echt een weekend voor maken, anders is het niet te doen op één dag heen en weer. De contacten die ik had in mijn vorige omgeving verwateren merk ik. Maar eigenlijk is het allemaal een beetje dubbel. Het ene moment voel ik me best eenzaam en heb ik behoefte aan mensen op de koffie. En het andere moment denk ik: heerlijk alleen thuis. Ben ook best wel een persoon die erg op zichzelf is. Maar wel lastig. De momenten dat ik dus wel iemand nodig heb, is er niemand.
misschien heel raar en gek. Op een bepaald moment wist ik dat er mensen met kinderen in de buurt wonen. Daar heb ik kaartjes uit naam van mijn dochter in de bus gedaan en zo een leuke vriendin aanover gehouden. (beetje lef hebben)
hier is het andersom. Mijn sociaal leven beperkt zich tot mijn ouders, een paar vriendinnen (en 1 echte beste vriendin) en zp. Ik vind dat heerlijk. Geen gezeur als je een keer een week niemand belt. Gewoon heerlijk op mezelf. Mijn man is het toppunt van sociaal. Hij heeft meer behoefte aan weggaan ed. En heeft een miljoen (overdreven) vrienden. Ik vraag me soms af of die telefoon van hem niet een maximum aan telefoonnummers heeft Ik vind wel dat jouw vriend af en toe met jouw meegaan ook al hoeft dat voor hem niet zo. Ik doe dat ook vaak voor mijn man en vaak vermaak ik me toch wel. Verder moet ik even denken wat mijn man doet om sociale contacten op te bouwen... hij maakt gewoon met iedereen een praatje. Heeft hij iemand een paar keer (bij de bakker of bij de supermarkt ofzo ) gezien dan praat ie bijvoorbeeld over voetbal met diegene ofzo iets wat hun beide intresseert. Vervolgens stelt hij voor eens samen een voetbalwedstrijd te kijken (ook al heeft hij diegen 2 keer gezien ofzo ) en vraagt zijn telefoonnummer. En dat loopt dan uit op hele leuke vriendschappen en soms niet maar dat intresseert hem weinig. Hij werkt in een kroeg/restaurant en een tijdje geleden had hij meer behoefte aan contacten met stellen. Dus hij nodigde een paar stellen uit de kroeg/restaurant die hij kende uit voor een leuk kookclubje. Daar hebben we echt veel plezier mee gehad. Hij organiseert gewoon heel veel dingen zelf en neemt ook makkelijk de eerste stap. Hij kan ook werkelijkwaar met iedereen overweg. Er is 1 iemand die hij niet mag en geloof mij, dan moet je het echt wel bont maken bij mijn man. Ikzelf ben absoluut niet zo maar misschien heb je er wat aan hoe mijn man het doet?
WOWWWWW alsof ik dit getypt heb... ben ook vanuit Eindhoven de gekste verhuisd naar Zuid holland....! Ik had voor i kme dochtertje had hier totaal geen sociaal leven..werk in het midden van het land en was eigenlijk alleen sweekends thuis..nou ja ook zo vaak mogelijk in Eindje te vinden. Sinds ik me dochtertje heb is me sociale omgeving gaan groeien..me buurvrouw heeft een zoontje die 3 weken jonger is en daar doe ik nu heel veel mee. Verder heb ik tijdelijk op een project gezeten in de stad waa rik woon en heb daar ook me sociale omgeving kunne uitbreiden...kwestie van durven..gesprekken aangaan en echt van het een komt het ander en niet te vergeten heb mijn shopaholic ZP vriendinnetjes hier