Wasmachine vies... hoe krijg ik m weer schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufaman81, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hallo meiden,

Ik heb een oude wasmachine hier staan. Ik heb hem een aantal jaren gekregen toen ik op mezelf ging wonen. Ik heb er nog steeds veel plezier van, want hij wast heel erg goed! Alleen nu is de trommel zo vies... Het is een bovenlader, dus moet ik soms met mn handen de trommel draaien totdat ik hem aan de bovenzijde kan openen. In die kleine gaatjes aan de buitenkant van de trommel zit vuil. Het is een beetje donkergrijs en zacht. Ik heb al geprobeerd om met de soda de boel schoon te krijgen, maar dat hielp niet. Het is echt hardnekkig. Het helpt ook niet om de lege wasmachine aan te zetten met zeep. Mijn was is overigens echt prima schoon. Het zit alleen aan de buitenkant! Ik ben er soms echt vies van...

Wie heeft de gouden tip om mijn wasmachine weer lekker schoon te krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes jufaman

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Helpt wassen op 90 graden met azijn ook niet? En dan een paar keer herhalen?

3. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Dat was ook de tip die ik had, werkt bij mij prima.
    Mn moeder gebruikt ook wel een vaatwasserblokje en zetcdan de machine aan. Heb ik zelf nooit geprobeert

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    idem! met azijn werkt geweldig

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hoe werkt dat dan? Doe je er dan net zoveel azijn in als dat je waspoeder zou doen? En doe je dat in de trommel of in het verdeelbakje? (heb echt nog nooit de wasmachine schoongemaakt :) maar hij ruikt soms wat muf tegenwoordig)

6. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Wassen op 90 c met soda (oplossen in water en in poederbakje doen.

7. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik kreeg de tip (van de winkel waar ik de machine kocht) om een fles schoonmaakazijn in het zeepbakje te schudden en de machine te vullen met oude doeken (aanzetten op 90 graden) 2x per jaar was het advies!!

8. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig ook van die flesjes om je wasmachine te reinigen. Kosten iets van een euro of zo. 1 flesje in het zeep- of wasverzachterbakje legen, washandje of keukendoekje in de machine en draaien maar. Werkt ook prima.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik gebruik ook die flesjes wasmachinereiniger werkt echt super goed.
    Groenland wasmachinereiniger
    Ik koop ze bij de kruidvat, ik gebruik altijd de witte fles is ook ideaal voor de vaatwasser.

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant

hier ook na vanalles geprobeerd te hebben, superspul.

Deel Deze Pagina