Hallo meiden, Ik heb een oude wasmachine hier staan. Ik heb hem een aantal jaren gekregen toen ik op mezelf ging wonen. Ik heb er nog steeds veel plezier van, want hij wast heel erg goed! Alleen nu is de trommel zo vies... Het is een bovenlader, dus moet ik soms met mn handen de trommel draaien totdat ik hem aan de bovenzijde kan openen. In die kleine gaatjes aan de buitenkant van de trommel zit vuil. Het is een beetje donkergrijs en zacht. Ik heb al geprobeerd om met de soda de boel schoon te krijgen, maar dat hielp niet. Het is echt hardnekkig. Het helpt ook niet om de lege wasmachine aan te zetten met zeep. Mijn was is overigens echt prima schoon. Het zit alleen aan de buitenkant! Ik ben er soms echt vies van... Wie heeft de gouden tip om mijn wasmachine weer lekker schoon te krijgen? Alvast bedankt! Groetjes jufaman
Dat was ook de tip die ik had, werkt bij mij prima. Mn moeder gebruikt ook wel een vaatwasserblokje en zetcdan de machine aan. Heb ik zelf nooit geprobeert
Hoe werkt dat dan? Doe je er dan net zoveel azijn in als dat je waspoeder zou doen? En doe je dat in de trommel of in het verdeelbakje? (heb echt nog nooit de wasmachine schoongemaakt maar hij ruikt soms wat muf tegenwoordig)
Ik kreeg de tip (van de winkel waar ik de machine kocht) om een fles schoonmaakazijn in het zeepbakje te schudden en de machine te vullen met oude doeken (aanzetten op 90 graden) 2x per jaar was het advies!!
Je hebt tegenwoordig ook van die flesjes om je wasmachine te reinigen. Kosten iets van een euro of zo. 1 flesje in het zeep- of wasverzachterbakje legen, washandje of keukendoekje in de machine en draaien maar. Werkt ook prima.
Ik gebruik ook die flesjes wasmachinereiniger werkt echt super goed. Groenland wasmachinereiniger Ik koop ze bij de kruidvat, ik gebruik altijd de witte fles is ook ideaal voor de vaatwasser.