Hmm nou belde ik net de verzekering om een kraampakket aan te vragen... moet ik ineens kiezen tussen 2 kraamzorgpartijen... maar hoe weet ik nou welke ik moet kiezen? zo op het oog zijn ze namelijk gewoon hetzelfde en volgens de mevr. van de verzekering zijn ze soweiso allebei niet slecht want dan hadden ze geen contract met hun gehad de opties zijn - Careyn (voorheen kraamzorg delfland) - Take good care en nu? ik weet het even niet
ga ik ook even doen nu maar persoonlijke ervaringen zijn wel prettig misschien heb ik dan ook meer een idee waar ik op moet letten want daar heb ik nu echt geen flauw idee van
Met Take Good Care heb ik toevallig goede ervaring maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik zou voor mezelf de punten op papier zetten die ik belangrijk vind, bijvoorbeeld borstvoedings deskundigheid, aandacht voor eventuele andere kinderen die thuis zijn etc..
Mja dat soort dingen doet Take good care wel inderdaad maar ik heb als andere optie.. careyn en ik kan echt niets op de site vinden nou als moderne internetjunk ben ik dan erg geneigd om voor take good care te kiezen maar tja.. enkel een website is niet echt HET waar je je keuze op kunt baseren.... goeie websitebouwer is altijd in te huren tenslotte dus nu bij beiden maar info opgevraagd... in de hoop dat er vooral bij careyn genoeg info bij zit
Ik geloof juist dat ik veel slechte dingen had gehoord over take good care, maar goed daar kani k me ook in vergissen.. misschien eens op google zoeken, misschien vind je zo wel wat ervaringen.. succes met je keuze!
Ik zit zelf bij Careyn, omdat de verloskundigenpraktijk waar ik bij zit graag met hun samenwerkt. Op aanraden van de VK dus... Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Lisette
Hmm ik krijg net mail van careyn dat ik niet onder hun regio val beetje raar dat de verzekering denkt van wel...
ik zat net op de site van mijn verzekering te kijken. Ik woon in Friesland maar kreeg onder andere ook een kraamzorgbureau uit Gouda... ja ja heel handig..... Maar de kraamzorg hier in mijn woonplaats staat er niet bij... ga maar eens informeren of ik me daar dan wel kan aanmelden....
Ik heb via mijn verzekering ook kraamzorg aangevraagd en een paar weken later hoorde ik dat ik kraamzorg krijgt van Take good care. Dus ben benieuwd hoe goed ze zijn en noem maar op
wat raar ik kreeg een hele waslijst met keuze waar ik uit kon kiezen. ik heb yunio gekozen puur omdat familie daar ervaring mee had.
Volgens mij hebben verzekeringen ook niet altijd alles in orde. Bij mij was het juist andersom. Mijn vk adviseerde me een kraamcentrum, dus ik me hier aangemeld en toen het CZ gebeld. Die zeiden dat dat kraamcentrum ons dorp niet aandoet. Ik weer terug gebeld, en die van het kraamcentrum zeiden dat het onzin was van het CZ en dat ze hier wel vaker komen in het dorp. Blijkt het CZ de administratie gewoon niet in orde te hebben.
Mja was bij careyn du sook raar als je op de site leest is het een fusie met oa kraamzorg delfland... maar inmiddesl blijkt dat er ook gewoon een site is van http://www.kraamzorg-delfland.nl ofzo en daar kan ik me dan wel aanmelden geen infopakket ontvangen van beiden nog vandaag eerste afspraak met VK.. ik ga het haar gewoon eens vragen
je ontvangt ook pas een infopakket als je je aangemeld hebt ik kreeg hem pas bij ongeveer de 16de week.
hoi! ik heb een vraagje over dat kraampakket, want het zit niet meer standaard in elk pakket. nou heeft mijn man een duurdere verzekering. kan hij dat kraampakket ook aanvragen? of moet de/een vrouw dat doen? en moet dat binnen "zoveel" weken? omdat daphne antwoorde "je hebt nog 3 weken". als dat zo is, moet je dus vóór de 12e week hem besteld hebben?
je moet voor week 16 je kraamzorg uitgezocht hebben dus jezelf aangemeld hebben. ik kreeg standaard mijn kraampakket rond week 30 binnen. ik weet alleen niet of je het ook bij je man zijn verzekering kan krijgen volgens mijn niet. anders moet je je verzekering even bellen om te vragen of je hem wel of niet krijgt.
inderdaad, het kraampakket is voor vrouwelijk verzekerden. jammer... ik zal eens kijken wat zo'n pakket kost. wat zit hier allemaal in? matras bescherming, navelstreng-klem enzo?
1 matrasbeschermer 8 onderleggers 60 x 60cm 1 pak inlegverband 2 pakken kraamverband 2 strechbroekjes 1 navelstrengklem 2 wondkompressen 5 sterile gaaskompressen 1 kraammatras 60 x 90cm 1 flesje alcohol 1 flacon natalis desinfecterende handgel 1 pak natalis verbandwatten 1 rol luiertape 1 kraamtas dit was mijn pakket groetjes esther
ok, dank je! (en als je dit zelf zou moeten kopen, enig idee hoe veel dat zou zijn? zal informeren bij de verzekering wat zo'n pakket kost, als je t daar koopt...)
Hmm het verhaal word nog mooier dacht ik vraag de vk gewoon met wie hun betere ervaringen hebben gezien ze toch ook enigzins samen moeten kunnen werken en ze zegt vol verbazig "oh die?" dus ik ietwat ontdaan vroeg "hoezo?" maar die blijken hier dus niet uit de regio te zijn en er zitten er in r'dam genoeg oa 3 waar zij veel mee samenwerken... dus vandeweek toch maar ff bellen weer