welke digitale foto-camera?

Discussie in 'De lounge' gestart door ella27, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hoi meiden!

even een vraagje...
    voor mn verjaardag wil mn man een nieuwe digitale foto camera kopen! ik helemaal blij:):):)
    Nu mag ik em uitzoeken....

maar ja , dan sta ik weer in de winkel en er is zoveel keuze..... :(

Wil geen spiegelreflex oid. Ja dat lijkt me wel heel leuk hoor , maar die dingen zijn altijd zo groot. Wil gewoon een ''zak-formaatje'' , iets groter mag/kan ook.

Hebben jullie een idee welke dan goed is?
    Welke mooie foto's maakt , ook in het donker.

Wij gebruiken de camera echt voor de huis/tuin en keuken dingetjes. zoontje veel op de foto , wij als gezin, vakanties, uitstapjes, feestjes.

Ik ben niet het type dat de natuur in trekt en een bloem fotografeert en daar heeeeeeeeeeeeel lang over doet zeg maar. (als ik een mooie bloem zie dan zet ik em op de foto en is het voor mij goed)

Bedankt alvast!
    Liefs Ella

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dan kan ik je heel erg de Canon SX230HS aanraden! :) Ik heb hem nu enkele maanden nadat ik tientallen reviews had gelezen op het internet. Een super compact in alle opzichten. Maakt prachtige foto's, ook bij weinig licht. Hele mooie (full hd video opnamen) en hij is snel. Tenslotte handzaam formaat, goede kwaliteit en heel makkelijk in gebruik. Ik weet niet wat de prijs is in NL, ik schat rond de Eur 200,-? Misschien even op kieskeurig.nl kijken, staan ook vaak reviews. Succes en veel fotografeer plezier! :)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Dankje Nikki!
    Waar woon jij in Azie?

ik ga em gelijk even opzoeken!!! thanks!
    Klinkt helemaal zoals ik em wil hebben

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
  5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Maar wat zijn de verschillen tussen Nikon en Canon?
    en wat is beter?

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    De Nikon is een stuk prijziger iig (450-500 euro). Dus dat moet wel een overweging zijn. Het is een vrij nieuwe camera waar nog niet veel over bekend is, maar ik vind het echt een gezinnencamera. Hij is een stuk sneller en beter dan de meeste compactcamera's en een stuk eenvoudiger dan een spiegelreflex camera.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ok! maar wat is dat ''spiegelreflex''??

(heb zelf wel gezegd dat , dat van mij niet hoeft , maar bedoelde dan meer dat de meeste spiegelreflex camera's zo groot zijn , en dat wil ik liever niet)

snelle camera lijkt me handig! knipt ie ook heel veel foto's achter elkaar? dat lijkt me ook zo handig! vooral met kleintjes!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    madeliefke , zie trouwens dat jullie een zoontje verwachten!
    wat leuk!
    Enne sterkte met de laatste loodjes!!!

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is allebei prima. Ligt aan je budget natuurlijk en hoe ingewikkeld/uitgebreid je je camera wilt hebben. Mijn kleine Canon heb ik altijd in mijn tas zitten, gebruik daarnaast ook een Nikon D7000 (dure spiegelreflex). Je kan de twee niet vergelijken, is ook een heel andere prijsklasse. Maar ik ben dus heel tevreden over de 230HS, zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding. Dit is trouwens een hele goede website waar je 1001 reviews kan lezen van de verschillende camera's:
    Digital Photography Review

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Dankje Nikki!

Ik heb die van jou idd even opgezocht en lees er prima dingen over!
    Ik zet em ook op mn lijstje! ;)

Waar gebruik jij je spiegel reflex camera voor? voor echt professionele doeleinden?

Thanks voor de site met de reviews

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Dankjewel! Nog iets meer info over de camera volgt hieronder:

De draagbare Dubbele objectiefkit bestaat uit het superplatte groothoekobjectief 1 NIKKOR 10mm f/2.8 en het compacte objectief 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 met 3x zoom.

Als u op pad bent en niet weet wat u gaat tegenkomen, biedt deze kit een fantastisch groothoekobjectief voor landschappen of groepen en een allround zoomobjectief voor snapshots onderweg.
    Nikon 1: een snel, intelligent en zeer goed draagbaar camerasysteem. Beschikt over een speciale reeks compacte, verwisselbare 1 NIKKOR-objectieven. Ontworpen met het oog op meer snelheid, eenvoud en plezier in de manier waarop u de wereld om u heen vastlegt.
    CX-formaat CMOS-beeldsensor: biedt de benodigde prestaties voor het maken van schitterende foto's en films. De camera biedt de ideale balans tussen compacte afmetingen, snelheid, lichtgevoeligheid, resolutie en scherptediepte. U kunt bij elk soort licht snel bewegende onderwerpen vastleggen in schitterend gedetailleerde beelden met een resolutie van 10,1 megapixels.
    Razendsnel autofocussysteem: stelt zo snel scherp dat u momenten zonder vertraging kunt vastleggen. Het systeem biedt een verbluffend aantal scherpstelpunten, zodat u altijd scherpe resultaten krijgt. Het systeem schakelt direct over naar fasedetectie-AF bij glanzende of bewegende onderwerpen, of naar contrastdetectie-AF als het onderwerp niet beweegt of als er weinig licht op valt.
    EXPEED 3-beeldprocessor: ontworpen om in elke situatie ongeëvenaarde snelheid en prestaties te leveren. De processor is voorzien van twee krachtige engines die beelden kunnen verwerken met een snelheid van maar liefst 600 megapixels per seconde. De superieure ruisonderdrukking van de processor maakt de baanbrekende opnamestanden van de camera mogelijk.
    Razendsnelle continu-opnamen: biedt beelden met volledige resolutie met een snelheid tot 60 beelden per seconde, zodat praktisch geen enkele beweging te snel is om te worden vastgelegd. En als u nauwkeurig wilt scherpstellen op één onderwerp, bijvoorbeeld een kind of een huisdier, kan de camera het gekozen onderwerp volgen en beelden met volledige resolutie vastleggen met 10 bps.
    Bewegingssnapshot: brengt uw foto's met één druk op de knop tot leven. Maakt gebruikt van de verwerkingssnelheid van de camera om tegelijkertijd een film in slow motion en een foto vast te leggen. Zodra u de opname hebt gemaakt, worden de film en de foto direct gecombineerd tot een 'levend beeld' waarmee een bepaald moment op ongeëvenaarde manier wordt vastgelegd.
    Slimme fotoselectie: zorgt altijd voor de mooiste opnamen. Voor en na het ontspannen van de sluiter worden 20 beelden met een hoge resolutie opgenomen en vervolgens worden de 'beste' vijf opgeslagen, zodat u daaruit kunt kiezen. Beelden worden aanbevolen op basis van de gezichtsuitdrukking, de compositie en de scherpstelling.
    Geavanceerde filmopnamen: u kunt tijdens het filmen een foto met volledige resolutie*1 maken, zonder de opname te onderbreken. Bovendien kunt u in extreme slow motion filmen om dramatische effecten te creëren. Films kunnen worden opgenomen in Full HD en dankzij het autofocussysteem met fasedetectie kunt u gemakkelijk fantastische actiescènes vastleggen.
    Opvallend, minimalistisch topontwerp: met een sterke en lichte camerabody die verkrijgbaar is in diverse kleuren. De camera bevat een lcd-monitor van 7,5 cm (3 inch) met 460.000 beeldpunten, een grote kijkhoek en beschermend glas.
    Intuïtieve bediening: met duidelijke menu's, een minimum aan knoppen, een ingebouwde flitser en een gemakkelijk bedienbare standknop die snel toegang biedt tot opnamestanden. Wanneer u zelf niet over instellingen wilt hoeven nadenken, kunt u opnamen maken in de automatische stand en de automatische onderwerpselectie de meest geschikte instellingen laten kiezen.
    Ingebouwde flitser: biedt extra licht wanneer dat nodig is. Handig voor binnenopnamen of om beelden te verzachten wanneer de zon zich achter het onderwerp bevindt. De flitser is samen met de camera ontworpen en biedt perfect belichte resultaten.
    Uitbreidbaar systeem: de verwisselbare 1 NIKKOR-objectieven zijn geschikt voor praktisch elk type onderwerp, zijn geoptimaliseerd voor filmopnamen en hebben een compact ontwerp waardoor ze uitstekend draagbaar zijn.
    F-vattingadapter: kan op de 1-vatting van de camera worden bevestigd, zodat u elk NIKKOR SLR-objectief kunt gebruiken. Verschillende objectieven uitproberen is een uitstekende manier om te experimenteren met het maken van opnamen van een onderwerp. En als u AF-S en AF-I NIKKOR-objectieven gebruikt, kunt u het uitstekende Nikon 1-autofocussysteem*2 ten volle blijven benutten.
    Nikon 1 Short Movie Creator: maakt automatisch korte films van uw foto's en filmopnamen. Deze software is uiterst eenvoudig te gebruiken en behoudt de kwaliteit van de foto's, beelden en filmopnamen die u hebt gemaakt. Films kunnen maximaal 30 minuten duren en u kunt uit een reeks stijlen kiezen.

Maar omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden, zal ik ook een foto toevoegen welke ik met de Nikon J1 gemaakt heb.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    madeliefke , wat een plaaaaaaaaaaatje!! schatje hoor! en idd een hele mooie scherpe foto!!

Dankje voor de info!
    sommige dingen snap ik niet echt maar....
    Razendsnelle continu-opnamen: biedt beelden met volledige resolutie met een snelheid tot 60 beelden per seconde, zodat praktisch geen enkele beweging te snel is om te worden vastgelegd. En als u nauwkeurig wilt scherpstellen op één onderwerp, bijvoorbeeld een kind of een huisdier, kan de camera het gekozen onderwerp volgen en beelden met volledige resolutie vastleggen met 10 bps.

maar maakt hij daarmee dan meerdere foto's achter elkaar???

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De spiegelreflex gebruik ik als ik echt op pad ga om te fotograferen of bvb bijzondere (portret)foto's van de kinderen wil maken. Het voordeel van een dslr is dat je er verschillende lenzen op kan zetten en veel meer instellingen in de camera zelf kunt aanpassen. Maar het grote nadeel is dat die camera's een stuk zwaarder zijn en als je de handmatige instellingen gebruikt ook gecompliceerder in gebruik. En ik lees dat je dat nu allemaal net niet wilt. ;) Ook nog erg handig aan de 230HS is dat 'ie 14 optische zoom heeft, je kan dus voorwerpen van heel ver weg goed dichtbij halen met dit ding zonder dat het beeld aanzienlijk achteruit gaat.
    Niet te verwarren met digitale zoom dus, dan krijg je een grof korrelig beeld.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt. Hij is snel, vind ik dus ook belangrijk omdat ik kleine kinderen heb. Een compact zal nooit zo snel opnamen achter elkaar kunnen maken als een goede dslr, maar in de praktijk toch meestal wel snel genoeg. Meestal schiet ik 30 foto's achter elkaar van de kids en dan zitten er wel een paar goede (scherpe!) tussen. Lang leve het digitale tijdperk. :D

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Nikon J1 camera functies
    De Nikon 1 J1 is uitgerust met diverse unieke foto functies. Denk bijvoorbeeld aan de Bewegingssnapshot functie. Wanneer je een foto maakt met de Nikon 1 J1 wordt er tevens een kort filmpje in slow motion opgeslagen, waardoor het net lijkt of de foto tot leven komt. Het is even oefenen, maar wel een erg leuke extra functie die we nog niet eerder hebben gezien. Daarnaast beschikt de Nikon J1 over een Slimme foto selectie. De camera maakt razendsnel 20 hoge resolutie foto's en kiest vervolgens de 5 beste opnames uit, op basis van gezichtsuitdrukkingen, compositie en scherpte. Beide functies zijn eenvoudig te selecteren via het draaiwiel.

Deze functie is echt ideaal. kind kan de was doen :D

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nikon d5000 erg te vrede en alleen in het gebruik voor ons gezin...

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben de Canon Ixus, zijn we erg tevreden over!

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij hebben een Fujifilm finepix f550 EXR.
    Een geweldige compact camera met enorm veel mogelijkheden en een geweldige kwaliteit. Je kunt deze camera op EXR stand zetten en dan beslist de camera zelf welke instellingen op dat moment het beste zijn, maar je kunt ook alles handmatig instellen als je dat wilt. Echt een aanrader en daarbij zijn de prijzen ook nog eens erg leuk.;)

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij gebruiken de Nikon D3100. Hij is prijzig maar dan heb je echt kwaliteit foto's!! Wij zijn echt super blij met deze camera en zou echt geen ander willen hebben! Bij interesse kan ik ook eventueel een foto plaatsen die genomen is met de camera :)

20. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Wij hebben een Nikon spiegelreflex en een Canon compact camera. Mijn reden dat we geen spiegelreflex hadden, was ook het formaat. Maar nu we eenmaal een spiegelreflex hebben, heb ik spijt dat we hem niet jaren eerder al hadden. En met een kind sleep je toch al véél spullen mee haha, dan kan de camera er ook wel bij. Ik gebruik mijn Canon compact camera ook nog wel, maar véél liever de spiegelreflex!!!!

Deel Deze Pagina