deze ronde is de eerste ronde dat ik veelvuldig aan het tempen ben geweest. de 23e kwam de dip, maar de ovutesten bleven negatief. Pas gisterochtend knalde ie. Gisteravond werden de ovutesten minder. Dus de piek is echt voorbij! Voor mijn gevoel heb ik het dan niet gemist toch? Arghh voel mijzelf onzeker . En is het dan goed dat dan vandaag dag 1 DPO is? hier mijn kaartje: 3bca5c Ovulation charts on FertilityFriend.com Let trouwens niet op het kaartje van de vorige maand, deze klopt niet, want ik had de 12e dag mijn ei (denk ik). Maar toen ben ik te laat begonnen met tempen. en dit zijn mijn ovutesten met de onderste van gister ochtend rond half 11; http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/ovulatie-zwangerschapstesten/240459d1335343866-fotos-plaatsen-vage-duidelijke-zwangerschaps-ovulatie-testen-deel-15-imag0665.jpg
Ik denk dat je ei morgen of overmorgen srpingt... DUS NOG SNEL FF AAN DE KLUS!!!! Ik heb na je positieve ovutest nog geen dip in je kaart gezien, dus volgens mij moet ie nog springen je ei.
tja... dan denken we daar dus verschillend over... Laten we zo zeggen: ik heb nog geen duidelijke ovulatiestijging gezien....
hihi bedankt voor jullie reacties.. snap er echt niets van . Het enige wat ik weet is dat na de LH piek binnen 12/48u je ei springt. Maar dit hoeft ook niet altijd te zijn, kan ook al sneller gebeuren. Daarom ben ik in elk geval gisteravond met manlief bezig geweest. Ik weet overigens ook niet van de stand is van de bmm.. Ben erg gevoelig voor (schimmel)infecties.
Het kan ook LATER gebeuren hoor... Ik heb hier al eens vrouwen met een ei na 4 dagen na de + tegengekomen.... Als je vanavond of morgen nog 1x gezellig maakt met je man, dan heb je je ei zeker niet gemist hahaha BMM checken doe ik ook nooit, maar merk wel dat op mijn meest vruchtbare dag het stoten van manlief een beetje gevoelig is omdat ie zo laag zit... Ook het slijm bekijk k alleen als ik mijn downstairs met een toiletpapiertje afveeg
Ik had afgelopen week al een hoop rommel wat eruit kwam zetten. Kon helemaal niets doen of het liep er uit. Zo vervelend! Uit voorzorg gaan we dan inderdaad maar aan de "slag". Moet niet zo'n probleem zijn . Vroeger had ik echt giga buikpijn bij eisprong, maar tegenwoordig zijn vooral mijn darmen wat gevoeliger in die week. Dus dat zegt ook weer niet zoveel. Was het allemaal maar niet zo ingewikkeld he?
Idd ik heb ook wel eens een eisprong op de dag van de positieve ovulatietest gehad dat is weer het voordeel van tempen, dat je je cyclus leert kennen Als ik naar je kaartje kijk, dan kan het ook gisteren zijn.. je hebt geen vruchtbare afscheiding meer maar creamy genoteerd Als je nieuwsgierig bent kun je alvast de komende dagen een temp invullen, dan zie je waar ff waarschijnlijk je ei gaat zetten
eisprong kan dezelfde dag als de LH piek, maar ook 1 - 2 dagen later. daarom is de temperatuur plus de afscheiding zo belangrijk. Qua temp moeten we nog even kijken, maar qua afscheiding zou je je eisprong gister gehad hebben. Hij is nu creamy, dus kan er geen spermacel meer door komen.
Ja nou creamy is het ook nog niet helemaal hoor.. het is wel wat waterig-iet wat melkachtig.. dus vandaar dat ik maar voor creamy ga. Maar goed.. ik hou het de komende dagen wel even goed in de gaten.
En wat gebeurd er als je de afscheiding (even) weghaalt? Misschien dat FF in de war raakt omdat je nu al creamy hebt ingevuld. Ik had vorige week donderdag een positieve ovutest en volgens mijn temperatuur is mijn ei zaterdag pas gesprongen. Afgelopen dinsdag zette FF pas een kruis op zaterdag, dus het kan dat het bij jou ook nog even duurt.
Ik heb nu wel een kruis. Heb toch maar gekozen voor watery.. Mijn ei is in elk geval geweest. Blijf alleen wel een regelmatige temp houden. Moet je echt nog een dip krijgen als je ei voorbij is?
Dat hoeft niet hoor. Als de eventuele innesteling overdag is kan het zijn dat je de volgende dag niets merkt aan je temp lijkt me. Maar die eisprong is wel duidelijk ja.
De laatste week op het wachtbankje is aangebroken, het wordt weer spannend!! mijn temp knalt behoorlijk door, ben benieuwd of dat het zo blijft. Voorgaande maanden had ik ook nog een behoorlijk hoge temp tot dat ie keihard naar beneden ging. Alleen voel nu toch wel meer krampen en heb last van een gloeiende onderbuik. Mijn (.)(.) blijven ook errug gevoelig. We shall see!!
Zou iemand kunnen vertellen wat ik moet doen met de temp van gisteren? Eergisteravond ben ik al om 22u in slaapgevallen en kon om 5u niet meer slapen (temp 36.7). Ik heb toen een uurtje opgezeten en ben daarna weer gaan slapen. Ik werd na ruim 3 uur weer wakker en had een temp van 36.9. Welke kan ik het beste aanhouden? Vandaag zat ik op het normale tijdstip weer op 37.0
Ik zou 36.7 gr aanhouden omdat je erna opgestaan bent en dus de langste tijd geslapen hebt als je lichaam al actief geweest is zal je temp hoger zijn.. het normale tijdstip is je lichaam al actief geweest