je "ei" voelen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TanjaJes, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

19 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees nu regelmatig op het forum dat sommige meiden hun "ei" voelen tijdens/na de ovu.
    Nu ik zwanger wil worden lijkt het me handig naast de ovu testen en het temperaturen hier ook op te letten
    Hoe voel je dit...ik heb er nooit zo op gelet, dus geen idee wat het gevoel hierbij kan zijn
    Is het een steek in de pijn? of meer een bepaald gevoel? of iets heel anders? ik hoor graag jullie reacties/ervaringen hierover

2. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,
    Voor iedereen is dat anders en sommige voelen het niet eens. Ik voel het als "ongesteldheidspijn" alsof je ongesteld word ieder moment.
    Succes!

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik voel het ook als ongesteldheidspijn..

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ik voel steken, meestal rechts. Als ik druk zet is het erger...

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik voel ook steken. En het is echt wel mijn ei want bij alle vijf zwangerschappen is het precies uitgekomen :D

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik had mijn eisprong afgelopen woensdagavond en heb de hele dag mn ei gevoeld. Een soort zeurderige pijn en als ik op die plek drukte, dan voelde ik het nog beter. Zo rond het avondeten is mijn ei gesprongen, dit merkte ik door lage rugpijn links. Ik heb het ook gechecked door het voelen naar mijn bmm, die stond open. Dus mocht je denken dat je je eisprong voelt kun je dat ook altijd nog doen, want dan hoort je bmm open te staan. Iedere vrouw ervaart haar eisprong anders, er zijn ook mensen die niks voelen en dan maakt het juist ook lastig. Succes ermee in ieder geval!

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Prikkeltjes / steekjes, en naar mate de eisprong eraan komt voel ik links of rechts (soms beide kanten) een flinke druk op de eierstokken. Vaak 3 scherpe steken en soort trillend gevoel en als mijn eitje gesprongen is gloeit mijn onderbuik.

Ik denk dat als je erop gaat letten dat het dan meer op gaat vallen en je het wel zult merken! Ik merkte het vroeger ook nooit ;)

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    kramp en zeurderig gevoel, ja vergelijking met ongiepijn ja :)

9. twinkel85

twinkel85 Lid

10 mrt 2012
    65
    0
    6
    Ik vind dat het voelen van je ei ook heel misleidend kan zijn, bij mij is het namelijk zo dat ik al dagen van tevoren af en toe druk rond mijn eierstok ga voelen, maar dit is meer de groei en nog niet de eisprong zelf. In de eerste maanden dat wij er voor gingen heb ik daardoor gedacht dat mijn eisprong rond dag 14 was, na gebruik van ovutesten kwam ik erachter dat het toch een paar dagen later is.

Goed dus dat je ook ovutesten gebruikt en je temperatuur opneemt! dat geeft bij elkaar een beter beeld denk ik

10. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

19 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor jullie reacties! nu heb ik er een beeld bij.
    Ik heb er nooit zo op gelet en zal dat nu wel gaan doen, dus ben ook erg benieuwd of ik het zal voelen en wat ik dan precies voel.

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je merkt het ook aan je cervixslijm. voor je ei gaat springen heb je een duidelijke toename van het slijm en wordt het rekbaar en doorzichtig (ipv cremekleurig en plakkerig) he he.. heerlijke praatjes..

Daarna voel ik ook de druk oplopen in mijn onderlichaam. zwaar gevoel rond mijn bm
    En dan die steken, soms heel heftig.

Tijdens cyclusmetingen heb ik op de echo's kunnen volgen dat het allemaal precies klopte met wat ik voelde.
    Rond het zware gevoel zit mijn ei rond de 20 mm en even later is hij gesprongen

Maar ik voel het niet elke maand even sterk hoor

12. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    vlak voor mn ei springt krijg ik steken,duurt ongeveer 2 a 3 uurtjes net boven mn lies.. en een dag voor de tijd krijg ik over t algemeen erg last van hoofdpijn.. Totdat ie gesprongen is, daarna word het weer minder..

13. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

19 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor de tip! die "heerlijke" praatjes herken ik haha, ik heb maandelijks wel van dat rekbaar slijm, heb er nooit zo veel op gelet wanneer dat precies in de maand is, maar daar ga ik nu dus ook goed op letten, een belangrijke indicatie er bij!

14. lova

lova Niet meer actief

Meestal 1 of 2 dagen voor de echte eisprong voel ik de eipijn.. het voelt alsof er een elastiek aan mijn eierstok zit, waar aan hard getrokken wordt :D mijn afscheiding is ook veranderd, van wit naar doorzichtig rekbaar (3 tot 4dagen voor ei) ;)

15. CBella

CBella Actief lid

23 mei 2012
    211
    0
    0
    Ik voel het ook altijd heel duidelijk en ook een beetje pijnlijk
    Ik voelde eergister middag die pijn en heb snachts geklust vraag me af of ik dan nog wel op tijd ben of eigenlijk al te laat??

Deel Deze Pagina