Vinden jullie dit ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dag damhertjes,

Ik reed gister zo op de weg he, tenminste ik zat ernaast.
    Toen reed er een dierenambulance naast ons, en ik was weer eens verbaasd om het feit dat hun nog steeds geen voorrangsvoertuig zijn. Een aantal jaar geleden bedacht ik me dat ook al en elke keer als ik er een zie rijden komt die vraag weer in me op.

Waarom heeft een dierenambulance geen zwaailicht en sirene en waarom mogen hun geen voorrangsvoertuig zijn?

Ik ben van mening dat een dier met pijn net zoveel rechten heeft als een mens met pijn en dat ook de dieren zo snel mogelijk geholpen moeten worden, als een dierenambulance een melding krijgt van een dier in prikkeldraad ofzo, dan kunnen hun gewoon voor het rode licht gaan staan overal, terwijl dat dier helse pijnen heeft.

Ben ik nou de enige die dat dieronterend vindt?

Mijn stelling:

De dierenambulance heeft het recht om, tijdens meldingen waarbij een dier pijn heeft of waarbij het enigzins te verwachten is dat een dier pijn lijdt, gebruik te maken van optische-, en geluidssignalen.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens !!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nooit bij stil gestaan, maar ik ben het wel met je eens.

4. me83

me83 Niet meer actief

ook mee eens!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens!

6. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Eens! Misschien een petitie van maken.. ;)

7. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Helemaal mee eens

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik ben het ermee eens, maar moet bekennen dat ik er tot ik deze topic zag nog nooit over na had gedacht.

9. jonibra

jonibra Niet meer actief

Helemaal eens !

10. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Zover dat ik weet werkt de dieren ambulance met vrijwilligers. En ik neem aan dat de personen die in een ambulance/politie of brandweerwagen rijden een uitgebreidde (dure) cursus hebben gehad om dit zo veilig mogelijk te doen en op verschillende situaties te reageren.

Dit zou dus betekenen dat er veel geld zou moeten worden uitgegeven aan cursussen, dit zouden dan geen vrijwilligers moeten zijn want anders zijn er een hoop na de cursus zo weer weg, dus mensen in dienst nemen wat ook weer extra geld kost. Terwijl het geld anders naar opvang en verzorging van de dieren zou gaan.

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    P.S.: damhertjes? :$

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kijk ik snap wel dat het niet zo is aangezien de bestuurders veelal vrijwilligers zijn en je voor voorrangsvoertuigen een speciale opleiding krijgt ivm veiligeheid etc, maar toch vind ik het oneerlijk.

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    mee eens:)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier had mijn man het ook over, dat ze cursussen ervoor volgen. Dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar niet dus.

Vind het verder een goed idee,dieren hebben ook recht op snelle hulp. maar snap waarom het een probleem kan zijn wat summerbloom zegt.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vk mag het toch ook niet?

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik heb bij de dierenambulance gewerkt, en het is idd rot dat je vaak te laat daar bent omdat je nergens voorrang krijgt..

Maar ookal ben je optijd daar, medewerkers van de dierenambulance mogen niets doen met het dier behalve op de brancard leggen en naar een dierenarts brengen...

Waar ik werkte werden alleen maar vrijwilligers aangenomen, mensen met een wajong of andere uitkering...

Meestal waren deze mensen ook niet bijzonder slim.. Inplaats van een collega voelde ik me meestal hun leraar...

Maaaar ik vind WEL dat de dierenambulance een voorrangsvoertuig moet worden,.. En dat het gewoon net zo geregeld moet zijn als bij de echte ambulance en brandweer ...

Geen domme vrijwilligers meer aannemen, maar mensen die een opleiding gehad hebben, mensen gewoon in loondienst aannemen en mensen opleiden zodat ze het dier ook terplaatse kunnen helpen...

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Klopt inderdaad ja.
    Een kennis van me is chauffeur bij de brandweer,en die heeft eens in de zoveel tijd weer een training en examen.
    Hij zit bij de vrijwillige brandweer,de gemeente betaald volgens mij dit,zeker weten doe ik het niet.
    ook gaat de chauffeur elke week een keer proef rijden door de gemeente,en hebben ze 1x per week oeffenavond bij de brandweer.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Oh ja,ik ben het tevens met je eens dat het een voertuig moet worden wat voorrang heeft!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    En als er ergens een dier geslacht wordt...wordt er dan verwacht dat er wel of niet naar een dierenambulance wordt gebeld?

Is een dierenambulance alleen voor enkele dieren of ook voor plofkippen, varkens in nood et cetera?

En geldt dit dan ook voor dieren die klein zijn zoals een vlieg?

TS, antwoord op je vraag...ja ze mogen van mij inderdaad geluid en zwaailicht...maar dan ook voor elk dier.....

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113

Mooi verwoord!:)

Deel Deze Pagina