Werk en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nathalie2012, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    #1 nathalie2012, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt: 12 nov 2012
    Ik heb gesolliciteerd op een schoonmaakfunctie (toiletten, openbare ruimtes/kantoren stofzuigen, helpen in restaurant) toen ik 19 weken zwanger was. Het was nog net niet zichtbaar/twijfelachtig en het leek mij beter om het niet te vertellen. Ik ben zwanger en niet ziek al zien werkgevers dit vaak niet zo.

Ik ben aangenomen en inmiddels is dit de 3e week. Het werk is op zich leuk, leuke collega's, afwisselend.
    Maar wat is het werk me tegengevallen! Ik vind het lichaam erg zwaar en heb last van mijn rug en buik. Ik moet regelmatig bukken/knielen/hurken en ik ben echt kapot na die paar uurtjes (9-half 2). Ook zijn de dagen wisselend: de ene week woensdag-vrijdag; de andere week woensdag-donderdag-vrijdag en de derde week woensdag-zaterdag-zondag. Ik heb in principe een contract voor 12-24 uur (alles boven de 12 uur is vrijwillig). Nu willen ze me nog vaker in de weekenden hebben en als ik ja had gezegd had ik 5 weekenden achter elkaar moeten werken naast de gebruikelijke dagen doordeweeks.

Ik weet gewoon niet wat ik hier mee aanmoet. Ik heb het inmiddels wel verteld en ze willen zeker zich aan de regels houden voor mij als zwangere. Wettelijk is het vastgelegd dat je zo min mogelijk moet bukken/knielen/hurken tijdens de zwangerschap en vanaf 30 weken mag dat nog maar 1x per uur. Maar ik doe dit gewoon veel vaker. Ze kunnen dit niet zomaar aanpassen vermoed ik. Geen idee of ik dit volhoud.

Ik slaap ook slechter de laatste weken door het werk (piekeren), we krijgen a.s. donderdag de sleutel van ons huis waar we dan ook aan de slag moeten en nu wil mijn man wel een hoop doen om mij te ontzien, maar ja er moet ook schoongemaakt worden in het nieuwe huis, dozen ingepakt, het huishouden algemeen, dingen geregeld voor het huis, etc.

Ik wil wel genieten van deze periode: huis en zwangerschap maar ik ben bang dat dat zo niet gaat lukken. Ook heb ik op woensdag zwangerschapsyoga en ik ben woensdagmiddag moe na het werken en ga dan ook niet meer met een fijn gevoel naar de yoga toe. Ik ben aardig gestresst.

Aan de ene kant denk ik: ik moet stoppen met werken maar aan de andere kant wil ik niet opgeven. Het is maar voor 12 uur in de week!
    Iemand tips?

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het topic kan gesloten worden.

Ik heb mijn beslissing genomen en ben gestopt met werken.

Deel Deze Pagina