Wel leuke collega's en werkgever, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door loesje1982, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben zwanger van de 2e, en lees hier zoveel niet leuke berichten over collega's en werkgevers.

nu werd ik net gebeld door een collega (ik werk nog 1 nachtje per week), ze hadden onderling even over me gepraat, dat ik er steeds zo moe en slecht uitzag. en besloten dat ze me gingen helpen bij dat ene nachtje, zodat ik later kon beginnen of eerder weg kon.

nachtwerk mag niet als je zwanger bent (ook hier in dld niet) maar omdat mn werk echt mn hobby is, en ik t zo graag doe, ga ik toch. deze zwangerschap kost me alleen erg veel energie, helemaal met een wervelwind-dreumes thuis.

ik vind t zo lief dat ze me willen helpen dat ik toch nog kan komen werken. mn baas vind t ook erg leuk dat ik weer zwanger ben 'we krijgen weer een kleintje!' zijn zijn woorden.

zijn er meer meiden die wel een leuke werkplek hebben?

2. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb ook een leuke werkplek. Werk bij de landmacht en daar zitten over het algemeen niet heel veel dames dus ook weinig zwangeren. De meiden op mn werk vinden het heel leuk en iedereen zegt constant dat ik rustig aan moet doen etc, ze zijn heel lief voor me. Dus ik mag zeker niet klagen!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mij hebben ze erg meegeleefd tijdens de eerste vreselijk weken (bloedverlies en vanishing twin) en ook nu vragen ze regelmatig hoe ik me voel. Ze merken het echt als ik me beroerd voel. Mijn leidinggevende was meteen helemaal blij voor me en heeft echt veel steun geboden toen we dachten dat het op een miskraam uitliep. Ook alles gedaan om me uit de wind te houden omdat ik gewoon niet op 100% kon functioneren.
    Tot nu toe geen klachten.

4. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb ook een fijne meedenkende werkgever en hele lieve collega's :) ! Ze hebben me echt super geholpen, en zijn ook heel erg geïnteresseerd. Ze hadden allemaal het idee dat ze nu een beetje oma zouden worden, haha :) .

5. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een hele fijne werkplek hoor! werkgever was heel blij voor ons en mijn collega's zijn ook lief. erg benieuwd en houden ook in de gaten of ik niet te veel til enzo. Deze zwangerschap gaat het allemaal makkelijker als bij onze oudste, maar als er problemen zouden optreden is dat ook geen probleem en wordt er een mouw aangepast. Het kan dus wel dat collega's en werkgevers meedenken/leven. Jammer dat het voor andere zwangeren niet zo kan.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier ook super lieve collega's,manager en clienten... Zo leuk om dat mee te mogen maken.
    Stel wij mogen weer een kindje krijgen dan springen ze echt een gat in de lucht :)

7. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier ook super fijne collega's! Er wordt echt rekening met me gehouden, ze houden in de gaten dat uik niet te zwaar til, bukken gaat soms lastig dus dan springt er weer eentje voor me als ik iets laat vallen (die onhandigheid he!). 1 collega die voelt zich ook echt oma! Echt geweldig is dat! ze heeft onderhand nog meer voor onze kleine meid gekocht als dat ik zelf heb gedaan... echt zo verschrikkelijk lief! Binnenkort ga ik zelfs met haar naar het nijntje museum!

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Toen ik mijn zwangerschap aankondigde, waren de reacties niet zo positief. Nu kon ik het wel begrijpen... we waren net een net nieuwe afdeling aan het oprichten waar ik als enige met een kleine ondersteuning van een collega zou werken.
    2 weken na de officiele oprichting ging ik in bevallingsverlof...
    Maar de maanden ervoor hebben ze wel respect voor mij opgebracht. Met 34 weken waggelde ik nog vol snelheid heen en weer tussen de verschillende firma-afdelingen gebouwen.
    Als ik zei dat ze me een keer met rust moesten laten en dat ik de volgende dag 2 uur later zou komen om toch even beter uit te rusten, dan deden ze dat ook en werd er geen enkele opmerking gemaakt.
    m.a.w. ze vonden het niet leuk, maar toonden wel respect.
    Ze hoeven voor mijn part geen gat in de lucht te springen bij zo een aankondiging, maar ze moeten wel respecteren als het eens een dag minder gaat. En dat vind ik persoonlijk het belangrijkste!

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ook ik heb helemaal niks te klagen op mijn werk.
    Ik werk als enige vrouw in de productie (wel een kantoorbaan) en werk dus alleen met mannen.
    Ze vonden het allemaal even bijzonder om te zien dat ik zwanger was en hebben 9 maanden met mij meegeleefd.
    Ook heel fijn om te horen dat ze me missen en blij zijn als ik weer terug ben (nog 3 weekjes :( en dan moet ik weer)

Ook toen ik vretelde tegen mijn chef dat ik 2 dagen minder wil gaan werken was dat geen enkel probleem.
    Mocht zelf bepalen welke dagen dat zijn.
    Ik ga tot eind van het jaar 2 dagen per week snipperen (heb toch nog zat dagen over) en vanaf 1 jan gaat ik 2 dagen per week ouderschapsverlof op nemen.

Al met al een super baan/baas/collega's en noem het maar op ;)

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier ook alleen maar positief! Collega's wisten dat we bezig waren omdat het pas in ronde 23 raak was (ook in mmm gezeten, onregelmatig werk dus hanidg dat iedereen op de hoogte was).

1 dag na mijn verlof kreeg ik zelfs een nieuwe, betere functie aangeboden!

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn collega's en teamleider waren ook heel enthousiast, ik kreeg in de weken daarna van diverse collega's cadeautjes, zo lief!
    Ik heb ook echt super leuke collega's en een geweldige leidinggevende, maar helaas moet er wegens bezuinigingen gereorganiseerd worden; er moeten in onze functie zo'n 60 mensen weg, als je mag blijven is er een kans dat je naar een andere regio moet, kantoren verdwijnen (en hiermee dus het contact met collega's). Niet leuk allemaal, helemaal niet nu! :(

12. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lieve collega's en een leuke filiaal manager.
    Geweldige reacties gekregen en mag nu al van sommige niet meer te zwaar tillen wat volgens hun te zwaar is en krijg ik een eet pauze erbij als ik me misselijk voel, dus dan kan ik gewoon even naar achter om 5 min te zitten en te eten ( ik werk tijdens etenstijd en heb vaak dan juist trek ivm vroeg of laat avondeten)
    En mijn filiaal manager is gewoon een top kerel die geweldig met zijn personeel omgaat en erg betrokken is. Heel fijn!

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier ook hele leuke collega's en teamleider. Ze zijn allemaal reuze meelevend en bezorgd en vragen ook vaak hoe het met me gaat en hoe ik het allemaal beleef. Ook de reacties toen ik vertelde dat ik zwanger was, waren allemaal positief.

Ook van die kleine dingen, zoals even een stoel voor me verplaatsen, of dossiers tillen doen ze uit zichzelf en daar voel ik me af en toe zelfs ongemakkelijk bij :D

Verder ben ik ook opgehaald van het station en weg gebracht toen het allemaal ff wat minder ging.

Het team denkt dus met me mee en remmen me ook af als ik te druk ben. Daar ben ik dus heel erg blij mee!

Deel Deze Pagina