HELP. Geen blije schoonmoeder.

Discussion in 'Zwangerschap' started by troppobella, Nov 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    De situatie is misschien bij mij iets anders. Ik woon in Italie, Firenze. Schoonfamilie in Sicilie. Schoonmam belt normaal gesproken elke dag naar mijn lief.
    Sinds we het nieuws verteld hebben dat ik zwanger ben (14 weken), 10 dagen geleden, heeft ze niet meer gebeld!!:$
    Lief heeft zaterdag gebeld en heeft hij begrepen dat ze boos is! Ik weet dat italiaanse mama's jaloers zijn en erg dramatisch, maar dit had ik niet verwacht!
    We zijn 2 jaar samen, ik ben 27, lief is 31, hebben besloten om naar Sicilie te verhuizen. Schoonma was altijd heel lief, knuffelig en begaand met me, tot 10 dagen geleden!
    Maar om volgende maand te verhuizen, vraag ik me nu wel af of ik dat wel wil, daarheen, waar ik misschien niet eens welkom ben, ze neemt niet op als ik haar bel. (Heb 3x geprobeerd)

Ik heb duidelijk tegen mijn lief en schoonzus gezegd dat ik 2 dingen wil. Dat ze blij voor ons is. En dat ze haar liefde geeft aan ons kindje. Hoop dat ze het doorgeven en dat ze mij belt, MET EEN EXCUSES!

Maar dit is nu wel een stressfactor in mijn leven. Ik weet dat ik me juist van dit soort negatieve mensen me moet ontdoen, MAAR het is zijn moeder!

Wie heeft nog meer een ervaring? Met GEEN BLIJE schoonmoeders???

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier gelukkig geen ervaring mee!
    Jeetje,kan me voorstellen dat je nu niet met een fijn gevoel gaat verhuizen.
    Waarom zou ze dan niet blij zijn?
    Echt jaloezie??

Hopenlijk is het een misverstand en heeft ze het druk gehad de laatste 10dagen.

3. KateBlack

KateBlack Lid

Aug 14, 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    Helaas geen ervaring mee, maar heel veel succes.

Het is juist het tegenover gestelde wat ik hoor over Italiaanse schoonmoeders. Meeste zijn juist super bezorgd.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd beetje vreemd.....wat had ze dan verwacht van jullie relatie? Dat r nooit kinderen zouden komen. Snap ook niet waarom ze dan alleen boos zou zijn omdat je zwanger bent?
    Is er niet meer gebeurt?

5. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Misschien is ze bang dat haar zoon dan geen moederskindje meer is ??? Omdat hij zijn eigen gezinnetje heeft ???

Wat zegt je man/vriend er van ??

6. sinem

sinem Actief lid

Oct 11, 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Ik kan het ook gruwelijk mis hebben hoor.. maar zijn Siciliaanse families niet enorm gelovig over het algemeen? Zou het misschien kunnen zijn omdat jullie niet getrouwd zijn?

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Wat Sinem hier boven al stelt dat was ook mijn eerste gedachte omdat ik het me niet voor kan stellen dat ze niet blij is met een nieuw kleinkind.

Ik heb een spaanse schoonmoeder gehad, en ja deze moeders spelen een hele belangrijke rol in het leven van hun zoons, maar zij was ook heel traditioneel ingesteld, dus misschien dat het daaraan ligt.

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dat was ook wat het eerste in mij op kwam...trouwen is in veel culturen heel belangrijk...en dat er een kind komt is dan echt een no go.....

9. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg vervelende situatie..
    Ik heb iets soortgelijks.. Mijn schoonmoeder is blij maar wel een negatief mens
    Die ik het liefst uit mijn leven ban in deze mooie tijd die al spannend genoeg is.
    Mijn vriend denkt er gelukkig ook zo over maarja het is wel zijn moeder.. ik had zo graag een leuke schoonmoeder gehad.. Maargoed gelukkig heb ik wel de liefde van mn leven..:))
    Ik vind het raar dat je schoonmoeder zo doet.. Erg echoistisch om iemand zo in het ongewisse te laten zitten.. Laat op zn minst weten wat het probleem is..
    Ik ben heel nuchter ook naar mijm schoonmoeder toe.. Ze gooit haar eigen glazen in..

Succes.. Ik hoop voor je dat dit allemaal een misverstand is.. Telefoon kapot ofzo..

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zou je dat dan niet zelf weten als je schoonmoeder zo gelovig is??? Dan zou ze nu niet moeten gissen waarom schoonmama zo boos is lijkt mij...;)

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Als ze de reden al wist dan zou ze hier geen topic over te hoeven starten...
    We proberen hier alleen wat mogelijkheden aan te dragen om de boel op te klaren en overigens heeft ts nergens aangegeven dat haar schoonmoeder gelovig is, dus misschien is dit wel helemaal niet zo.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar ik bedoel alleen maar dat als schoonmoeder echt zo gelovig was ts dit toch zeker wel weet...dat is alles wat ik bedoelde

13. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    Gelovig: Valt wel mee, wij wonen samen zonder getrouwd te zijn, had ze geen moeite mee. Zijn broer heeft een relatie met een vrouw, die een kind van een ander heeft, zij wonen niet samen, zijn 4 jaar samen, en hij zegt nog steeds tegen zijn moeder dat het niet SERIEUS is?! Hij is al 36? Wie houdt je voor de gek?

Trouwen: Wij gaan trouwen, na het kindje is geboren, op het juiste moment. Niet hals over kop omdat er een kindje komt. Maar volgens mij is dat niet het grootste probleem voor haar.

Lief zegt, als ze over een tijdje nog niet belt dat ze het kan bekijken en dat we dan wat hem betreft in engeland of nederland gaan wonen. Hij staat wel duidelijk aan mijn kant. Hij zegt dat ik haar mij moet laten bellen. Maar ondertussen maak ik me er vreselijk druk over dat ze nog steeds niet heeft gebeld.
    Ik kan me er niet bij neerleggen dat deze mooie gebeurtenis helemaal overschaduwt wordt door HAAR!?
    Ik had het me helemaal anders voorgesteld, naar Sicilie verhuizen, happy family, waar de groot ouders vol zijn van hun eerste kleinkind.

Vanmorgen met schoonzus gebeld, zij zegt, het komt wel goed, ze moet wennen aan de situatie en ze trekt wel weer bij. HALLO, HET GAAT NIET OVER HAAR! Dat moet ze begrijpen.

@ Eefje. Idd de negativiteit. Dat is zij altijd wel. Ze kan de hele dag alleen maar praten over geld. Over hoe duur iets is. Over goedkoop iets is. Crisis. Geld. Liefde... is ver te zoeken.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja je hebt helemaal gelijk hoor...het gaat niet over haar. Heel erg jammer dat nu dit leuke nieuws zo omgedraait wordt.

Maar staat ze graag in de belangstelling misschien?

15. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    Idd, ik heb nergens gezegd dat zij gelovig is, de kerk bezoek ze alleen met kerst, er hangt ook geen ketting met een maria afbeelding om haar nek, ze bidt niet.
    Ik heb gevraagd of er nog andere mensen zijn met een geen blijde schoonmoeder, en wil graag mijn ervarigen mee delen...

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nou sorry hoor zo bedoelde ik het niet...jeetje

17. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    @love23

Ik heb geen idee, misschien dat ze jaloers is? Maar waarom? We hebben er voor gekozen om bij hun in de buurt te gaan wonen en niet in nederland. Wat wilt ze nog meer?

18. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    @love23, Dat zijn de zwangerschapshormormen ;)

19. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je er niet gewoon langs kunnen gaan? weet je waar je aan toe bent..

20. troppobella

Nov 21, 2012
    29
    0
    0
    Italie
    @Eefje, het is een uur vliegen:)

Share This Page