Manieren van inleiden: ervaringen?

Discussion in 'De bevalling' started by Bosuiltje, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames,

Ik ben nu bijna een week overtijd, en de verloskundige begon bij de vorige controle over een mogelijke inleiding. Uiterlijk volgende week vrijdag willen ze dat doen (ben dan 41+6).

Maar nu doet het ziekenhuis een proef met verschillende methodes om in te leiden, en de vk vroeg of ik mee wilde doen, en met welke methode dan. Ik wil in principe best meedoen, maar ben wel benieuwd welke methode jullie hebben gehad, en hoe die is bevallen. Hier kan ik uit kiezen:

- gel inbrengen (soort van hormoongel geloof ik)
    - tabletjes innemen
    - ballonnetje inbrengen

Ik neig nu nog het meest naar het ballonnetje, omdat daar geen hormonen inzitten en de kans op een 'overdosis' met weeenstorm als gevolg dus kleiner is.

Maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende methodes!

Groetjes,
    Bosuil

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben wel ingeleid, maar ik had al 3cm ontsluiting. Bij mij zijn mijn vliezen dus direct gebroken, ik kan je met deze keuze niet helpen...

Ik kan je wel vertellen dat de inleiding op zich mij prima bevallen is. Heel snel, maar het was dus ook zo over :D

Heel veel succes wel!

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Misschien heb je wel genoeg ontsluiting dat het allemaal niet nodig is en ze meteen kunnen inleiden. Ik ben ingeleid met gel. Had een flinke weeënstorm daarna maar is mij beter bevallen dan 'normale' weeën bij mijn tweede bevalling.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    ik ben ingeleid met een balloncatheter, 8.00 zat die erin (mocht tussendoor gewoon lopen en naar de wc e.d) 11.30 kon die eruit en had ik 3 cm ontsluiting en konden de vliezen gebroken worden. 12.00 kwamen de weeen vanzelf op gang.

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik ben ingeleid door middel van 1 tablet met 38 weken.
    Om 09:30 tablet ingenomen
    11:30 begin met menstruatie pijn prima te doen tot 3 cm daarna vliezen gebroken en weeenstorm. Pijn maar wel te handelen. Geen pijnbestrijding.
    16:36 dochter geboren

6. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    Ik heb de ballonkatheter gehad en de gel. Werd de avond ervoor opgenomen en kreeg een ballonkatheter. 's ochtends viel het eruit en bij controle had ik 3cm. Ik moest nog 1cm erbij hebben om de vliezen te breken, dus ook gel gehad. En een uur later zijn mijn vliezen gebroken. Had alleen wat menstruatieachtige pijn. De weeënstorm kwam door de weeënopwekkers.

7. muis4

muis4 Lid

Feb 24, 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 37.4 ingeleid met een ballonkatheter. Op maandag om 7.00 uur s'ochtends werd het ballonetje ingebracht. Die hele dag weinig gevoeld. Volgende ochtend bleek het ballonetje verkeerd geplaatst te zijn. Die ochtend nieuw ballonetje geplaatst, deze viel er de volgende ochtend (woensdag) uit. Toen had ik 3 cm ontsluiting, wee-opwekkers gekregen via infuus en de gehele dag heftige weeen gehad. Helaas om 18.30uur s'avonds nog altijd maar 4 cm ontsluiting, er is toen besloten om dochter te halen middels een keizersnede. Om 19.19uur werd onze prachtige dochter geboren!

8. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Dank voor de reacties al! Fijn om te lezen :)
    En ik was inderdaad even vergeten dat ik misschien tegen die tijd al wel wat ontsluiting heb... en dat er anders misschien/waarschijnlijk ook nog wel weeenopwekkers aan te pas komen... Maar toch, erg fijn om te lezen hoe iedere methode bevallen is.

Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes!!!!!

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik ben ingeleid met ballon katheter. Maandag om 16.30 ingebracht, dinsdag ochtend om 7.30 3 cm ontsluiting en vliezen gebroken. 'S avonds om 19.30 is onze zoon geboren.

Ik vond het inbrengen van de ballon totaal niet pijnlijk en de klinische verloskundigen en gyn hadden een duidelijke voorkeur voor de ballon omdat de gel voor weeën stom kan zorgen en de baby er heftig op kan reageren.

Mijn bevalling was heftig, C is met vacuüm ter wereld gekomen en zat ook nig vast met zijn schouder, maar de inleiding is al met al best vlot verlopen.

10. bambe

bambe Actief lid

Sep 21, 2012
    449
    1
    18
    Spannend ben ook 1 dag overtijd baby beweegt goed in me buik. Denk dat ik nog moet wachten ze willen strippen wie heeft dit ook gedaan haalde het wat uit? Inleiden week later zei ze.. Wil graag thuis bevallen...veel succes allemaal..gr bambe

11. Laust

Laust Niet meer actief

Bij mij zijn beide bevallingen ingeleid.

Eerste met 40+1. Ik had toen al 4 cm ontsluiting dus ze konden de vliezen breken en ik kreeg weeenopwekkers via het infuus. Het werd direct een behoorlijk heftige weeenstorm. Niet prettig.

Bij de tweede ingeleid met 38 weken. Er was nog geen ontsluiting dus donderdag om 14.00 uur een ballon ingebracht. Toen mocht ik weer naar huis. Volgende morgen viel hij er om 7 uur uit. In het ziekenhuis bleek mijn bmm nog te lang te zijn waardoor ze de vliezen niet konden breken. Gel gekregen rond 9 uur en hier kreeg ik wat harde buiken van die rustig over gingen in lichte weeen. Om 13.15 konden ze de vliezen breken en toen kwamen de weeen goed op gang. Om 15.45 uur was ze er al! Fijne en snelle bevalling.

12. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Echt fijn om ieders ervaringen te lezen. Dank voor alle reacties al! Ook nu met lezen neig ik nog het meest naar het ballonkatheter, maar het wordt ook wel goed duidelijk dat elke bevalling sowieso helemaal anders is :)

13. jostafientje

jostafientje Actief lid

Jan 26, 2012
    189
    0
    0
    hier met gel ingeleid bij 39+2 vanwege helllp.
    om half 3 smiddags gel, toen om 6 uur avond weer. dag erna 2 cm in de ochtend, om half 3 smiddags braken spontaan de vliezen. voelde de weeen pas rond half 10 toen had ik 7cm. daarna geboren om 00.50. totaal geen last van weeenstorm of ernstige weeen.

14. TrotseMama2012

May 24, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een ballon geplaatst sochtends.
    Volgende ochtend 4,5 cm ontsluiting. Ze waren dan ook verbaasd dat de ballon er nog niet uit was gevallen.
    Meteen vliezen gebroken. Om 9 uur infuus aangebracht, om 10.15 uur de eerste wee en om 13.40 uur is mijn zoon geboren.

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik ben met 37 weken ingeleid. Dmv infuus. De gel was niet meer nodig had namelijk al een week gebroken vliezen maar zonder weeen. Had uiteindelijk een weeenstorm maar die duurde dus wel wel 15 uur helaas:(

16. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Dank voor alle reacties alweer!

Vanmorgen tijdens de controle kwam de verloskundige erachter dat ons ventje niet zo gek veel vruchtwater meer heeft, dus nu word ik morgen al ingeleid, ipv eind van de week.... Spannend!

Ben erg benieuwd hoe het gaat, als het kan zal ik kiezen voor het ballon katheter. Maar ach, wie weet heb ik al wel wat ontsluiting.... we gaan het merken!

Ben wel best zenuwachtig, had me toch best wel gericht op het eind van de week geloof ik... maar goed. Het moet toch een keer gebeuren! Nu eerst maar eens die ziekenhuis tas goed en wel inpakken... (Lekker op tijd ook!)

Dank voor alle input dames!

17. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Succes morgen!!!!

Sorry kan je geen info geven... zelf niet ingeleid.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Bij mij zijn de vliezen gebroken met een vliezenbreker (valt ook onder inleiden, maar dat mag alleen als je al ontsluiting hebt). 3 uur later was ik al bevallen.

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Heel veel suc6 morgen!

20. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen!
    Ik ben afgelopen vrijdag ingeleid vanwege hoge bloeddruk.
    Had al 2cm ontsluiting en was gestript maar had niks gedaan.
    Om 9 uur gel gehad en om 12 uur had ik 3cm dus ze gingen mn vliezen breken.
    Uurtje aangekeken of de weeen vanzelf goed op gang kwamen maar helaas.
    Infuus gehad, en vanaf 5 uur kreeg ik een enorme weeenstorm die tot 9 uur duurde.
    T werd toen enorme persdrang maar had maar 8cm en hewl mn lichaam persde zelf mee was niet weg te puffen, echt verschrikkelijk.
    Om 11 uur eindelijk persen en om 00.25 is ze geboren.
    Vond het best zwaar, hoop dat jij een betere bevalling hebt

Succes , laat je wat weten?

Share This Page