Spannend..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sommerfugler, Sep 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Spannend..! Idd, gewoon er voor gaan en als t komt dan komt t..Zo denken wij er ook over. Ik ben nu 28 dus vind t nu ook wel een goede leeftijd, wil niet langer wachten. Maar ben er ook nog niet zo obsessief mee bezig hihi. Al spookt het wel steeds door mn hoofd hoor. Ja ik heb geen idee of ik dan wel of niet een eisprong heb gehad en of ik dat voorgaande maanden heb gehad? Mn menstruatie was toen ook maar kort en weinig, maar wel bloed. Dus ja.. Ik heb me voorgenomen dat als ik deze week nog niet ongesteld word, ik volgende week een afspraak ga maken bij de huisarts en dan eens kijken. Heb nog geen ovulatie testen oid gedaan, maar dat gaat nu ook een beetje onhandig nu mn cyclus ineens zo lang is. Had het niet verwacht! Want voorgaande maanden was ie nog redelijk...niet zo extreem lang. Behalve een uitschieter van 45 dagen. Ik geloof niet dat ik zwanger ben want ik voel niets speciaals en heb 2 x een negatieve test gehad op dag 42 en dag 48. Haha spannend sommerfugler nu je vriend er ook zo mee bezig is ;)

2. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    ik lees hier ook even mee!

Wanneer is je nod sommerfugler?

Jaaaa je kan jezelf heel erg zwanger praten;)

ik zit ook ongeduldig op het wachtbankje..
    Mijn symptomen worden minder naarmate ik meer overtijd ben en negatieve testen heb..
    Alhoewel ik er al meer dan 2 weken overtuigd ben dat het raak is en voor het eerst zo over tijd ben , zeggen mijn testen wat anders...

Trouwens gisteravond wel kotsmisselijk op bed gelegen toen ik ging slapen, 2e keer deze week...

Heb net een verloskundige gemaild.. benieuwd wat hun van mijn verhaal vinden..

Succes!!!

3. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meis: wel zo prettig dat het geen obsessie is, is ook niet nodig: je hebt gewoon een wat onregelmatige cyclus en dat kan heel goed toch?! Naar de huisarts gaan is ook een stap, kan ik me zo voorstellen, maakt het ook weer anders. Aan de andere kant, als er wel een kinderwens is en je wilt daar ook weer niet te lang mee wachten, dan kan uitzoeken of je je lichaam een handje kunt helpen ook wel weer goed zijn.

@la rosa: oei, 8 dagen overtijd, symptomen en dan toch negatieve testen..sjonge, daar zou ik bloedzenuwachtig van worden! Je cycli hiervoor waren zo te zien heel regelmatig!! Wa's dit dan nu weer. Ben ook heel benieuwd wat de verlskundige ervan zou zeggen! Misschien een bloedtest doen bij de huisarts??
    Mijn NOD is overigens op 8/10, volgende week dinsdag, maar als ik het goed heb gevoeld (en ja, daar ga je al!!! :p) dan was mijn eisprong op 20/9, bijna 14 dagen geleden..

Mijn lichaam heeft er wel weer iets bijverzonnen: er loopt opeens een dikke blauwe ader schuins over mijn rechterborst! Het moet niet gekker worden!! Hoe doet ie dat nu weer?!

Ik heb een nieuwe afkorting: SV'tjes: Schijnverschijnselen!! :):)

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    is je NOD al bijna??

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hmmmm, een ader erbij?! Nou maak je het wel heel spannend, haha. Larosa, wat zei de verloskundige ervan? Ik zou nog maar een aantal dagen rustig afwachten en misschien dan toch nog eens een test doen? Het kan maar zo dat je cyclus toch ineens wat onregelmatiger is deze maand, kijk naar mij haha. Al is die van mij nooit echt regelmatig en kort geweest en die van jou weer wel. Gek he?? Ja idd, ik zou wel heel graag binnen een aantal maanden zwanger worden, mocht het allemaal voor ons weggelegd zijn :). Dus misschien is een doktersbezoek niet verkeerd, al vind ik het ook wel een soort van ' stap' voor mijn idee! Ik stond er eerder nog zo relaxed in van achh johh we zien wel, ik wil dat alles gewoon op zn tijd en natuurlijk gaat. Maar ja, het is nu wel een beetje gekkig die 50 dagen cyclus. Ik denk next week maar een x afspraak gaan maken.

6. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm..er is iets vreemds gaande: had vanmiddag een heel klein beetje oud bloed bij het afvegen en zojuist twee druppels lichtroze bloed!!!

Ik voel verder geen krampen zoals gewoonlijk en het voelt heel anders als ongesteld zijn. Als ik ongesteld wordt, dan is het de eerste dag bruin en dik en best een paar vegen elke keer, gedurende de nacht en dag erop wordt het dan pas wat dunner en donkerrood "nieuw" bloed. Dit is heel anders dus, alsof ik een wondje heb..mijn NOD is waarschijnlijk 8/10 (laatste keer ongesteld op 10/9 en vorige keer cyclus van 28 dagen)

Verder voel ik mijn borsten vanbinnen nog steeds heel erg, die ader loopt daar dus plotseling (ligt er niet bovenop ofzo hoor, maar is heel blauw en opeens zichtbaar) en stonden vanavond de naden van mijn BH met nu hele diepe gleuven in mijn borsten: die zijn dus duidelijk weer gegroeid in de afgelopen dagen..dat beeld ik me dus niet in.

Waar zal dit heengaan? :$ vind ik dit leuk???

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Erg spannend!!!! Persoonlijk vind ik die spanning niet leuk, heb liever duidelijkheid.... afwachten iedere keer!!!!!

Ik heb zelf ook iedere ronde weer SV-tjes (leuke afkorting trouwens!). En om het spannend te maken is het iedere keer weer anders. De ene ronde krampen tussen ei en NOD, de andere rond minder, idem met gevoelige borsten, veel/weinig slijm, haaruitval, moodswings, misselijkheid... Enkele keren dacht ik: RAAK!!!!!, maar dan bleek het toch niet zo te zijn. Grrrrr, om gek van te worden. Ik heb ook al heel wat testen verprutst, dus deze ronde ga ik pas 3 dagen na NOD voor de eerste keer testen (als ongi uitblijft).

In een vorig bericht vroeg je of mijn dochter weet of ze wellicht een broertje of zusje gaat krijgen. Dat niet. Ik weet dat ze er open voor staat omdat haar vader met zijn nieuwe vriendin een kindje krijgt (zij is nu bijna 20 weken zwanger).... kan ze op haar andere adres eerst wennen aan een baby ;).
    We hebben ons voorgenomen om zo lang mogelijk te wachten met het nieuws kenbaar te maken als het zover is, dus zeker wachten na 12 weken... ook naar familie en vrienden (MUV 1 vriendin, die weet ook dat we werken aan onze kinderwens, verder niemand). Soms wel moeilijk om mijn mond te houden.

8. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miepske: oeh wat leuk!!! Dan krijgt ze straks twee halfbroertjes/zusjes bijna tegelijkertijd!! Die gaat wat meemaken, snap het heel goed dat het moeilijk is om niets te zeggen, ze is ook zo'n onderdeel van je gezin natuurlijk!

Ik vind die spanning ook niet leuk en zeker nu niet eigenlijk..moet wel leren lachen om die SV'tjes (ik hou em d'r in :p) dan is het misschien iets minder serieus, makkelijker om los te laten! :)

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Het is ook vreselijk spannend allemaal, zwanger worden. Ook ik heb elke maand toch weer SV's. Gek dat ik die keren dat ik zwanger was, eigenlijk helemaal niks bijzonders voelde. Zelfs met die kennis kan ik mij toch soms behoorlijk gek maken (lees: zwanger denken).

En weet je wat het irritantste is? Straks, als het echt zover is, blijft het spannend. Blijft het zitten, is de eerste echo goed, is de 12 weken check-up goed, de 20-weken echo en uiteindelijk de bevalling.

Succes! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Groetjes, Marrie (34 inmiddels ;))

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Nou, bijna tegelijk.... ik hoop natuurlijk dat het deze ronde raak is

11. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    #31 Sommerfugler, Oct 3, 2013
    Last edited: Oct 3, 2013
    Hoi Marrie!! Daar zeg je wat hahaha als het dan straks zover is, kunnen we zo over naar de volgende zorgen (voel ik daar nu iets???) :p

Net op de wc overigens weer paar bruine strepen..lijkt er dus op dat het gaat om een wondje dat poosje terug (vannacht, vanochtend?) heeft gebloed en weer even open is geweest en nu niet meer bloedt..

Terug naar wachten :)
    En misschien dat Marrie en Miepske deze gouweouwe uit de zomer van 1989 nog kennen :p, want lekker toepasselijk: Richard Marx - Right here waiting for you (zet die boxjes maar even op 10 hahaha)

Richard Marx - Right Here Waiting - YouTube

12. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

Sep 16, 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een spanning allemaal. Hier ook nog helemaal in de spanning. Ik heb ook heel veel SVtjes. Vorige week was ik overtuigd....maar nu iets minder. Wanneer is nou je innesteling. Volgens de caculator 30 sept. 29 sept slijm met drie druppels helder en twee vegen oud. Ik helemaal eotioneel twee dagen niet geklust want dadelijk schut je het los! Lees is steeds op andere sites dat innesteling 5 dagen voor nod is? Dat zou dan dit weekend pas zijn? Was dan de 29 mn ei??? Sjezus lastig.

Mooie gouweouwe toen was ik 9 en mn man was 16.

Nou ik lees met jullie mee, heeel veel succes allemaal ik zit hier voor allemaal te duimen!

13. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opnaarvijf: overal staat iets anders, zal te maken hebben met extremen (geen lichaam is hetzelfde) dat je tussen 4 en 14 dagen na bevruchting een innesteling hebt. En ik kan er naast zitten, maar een eisprong gaat doorgaans niet gepaard met bloedverlies? Dan is de kans groot dat je toch een innesteling hebt gemerkt!! Ik hoop het :) duim met je mee!!

Volgens mij ben ik hier toch wel echt ongesteld geworden, want nu ook weer best wat vers helderrood bloed bij afvegen, dus maar een tampon gebruikt. Normaal gesproken heb ik op de ochtend dan echt een goede ongesteldheid met alle toeters en bellen en dat is nu (nog) niet. Ook geen krampen, wel dat weeïge een beetje wat ik na een paar dagen ongesteldheid nog voel. Borsten voel ik nog steeds en vannacht even goed misselijk..Reuk is nog steeds sterker dan normaal..pfff die SV-s hebben me écht goed bij de neus!!

Ik zie het wel aan (kan ook niet anders hahaha), betekent wel dat mijn cyclus deze maand 24 dagen was. Met eisprong op dag 10 dus wel goed gevoeld hoogstwaarschijnlijk! Alleen is sex hebben op de dag zelf dan wellicht niet voldoende geweest :p en een miljoen andere redenen waarom het nu niet gelukt is!

Goede nieuws met zo'n korte cyclus, over 10 dagen dus alweer eisprong waarschijnlijk! Kunnen we weer verder praten over SV's!!! :p:p
    Hoewel, ik hoop van harte dat het bij jullie dan over echte verschijnselen gaat!!!

14. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb mail terug gehad van de verloskundige:

wat naar dat je lijf anders doet dan je er van gewend bent. Aan je verhaalt te horen zou je inderdaad denken dat het vaginale bloedverlies
    Iets te maken zou kunnen hebben met innesteling. Helaas betekent een innesteling niet altijd dat een zwangerschap goed gaat. Je lijf is mogelijk kort zwanger gewest met klachtjes die daar bij passen. Als het vervolgens niet goed gaat voor de verwachtte menstruatie dan blijven testen negatief. Omdat dit ik je hoofd eigenlijk niet past bij hetgeen je verwachtte zie je nog wel eens dat een menstruatie dan vervolgens uitblijft. Soms komt die menstruatie dan op een onverwachts moment alsnog, soms zien we dat vrouwen zomaar een cyclus/menstruatie overslaan..
    Onrustig dus in je hoofd en lijf..
    Afwachten is zoals je huisarts eigenlijk het enig wat je kan doen.
    Sommige vrouwen met een verhaal als het jouwe vinden het fijn een keer bijzonder langs te komen om middels een vaginale echo een keer in de baarmoeder te kijken.
    Mocht dit voor jouw ook zo zijn dan zou ik dinsdag 8oktober een plekje voor je hebben.
    Laat maar weten of je hier gebruik van wilt maken.
    Sterkte even en mocht een niet duidelijk zijn laat het dan vooral weten

Ik ga de gehele volgende week afwachten, mijn zus vertelde dat zij ook weleens een periode over had geslagen..
    En dan maak ik toch een afspraak voor die echo, lijkt me wel fijn

15. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    smmerfugler hoe lang bloed je nu dan?
    Innestelingsbloed kan tot 10 dagen aanhouden he..
    Je andere symptomen lijken wel op een zwangerschap.. of heb je die altijd rond je menstruatie?

Je zou eventueel een action testje ertegenaan kunnen gooien op je Nod:cool:
    Is niet zo zonde geld bij negatieve test:p

16. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    Nou dat is toch ook wat.. Zou ik onbewust geaccepteerd hebben dat ik niet zwanger ben? .. want 10 minuten geleden ging ik naar de wc en ben ik ongesteld geworden...

17. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

Sep 16, 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen La Rosa, ik heb echt hard geduimd voor je. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

18. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    dankjewel! ja nieuwe ronde gaat beginnen!

Bij jou word het al spannend.. hoe voel je je?

19. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

Sep 16, 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg zwanger maar twijfel ook wel heel erg ,ik weet dat je lichaam je zo kan bedriegen...het verschilt onderhand drie keer per dag van heel zeker naar nee denk het toch niet. Wil eigenlijk heel graag testen maar durf niet zo goed en het is zo vroeg. Bij de laatste teste ik op zondag positief en was do mijn nod en dat is nu weer donderdag dus moet sowieso wachten denk ik zo.

20. LaRosa

LaRosa Actief lid

Aug 22, 2013
    204
    0
    0
    Noord Holland
    Dan zou ik ook indd even wachten ja.. ik weet nu als geen ander hoe het kan zijn en hoe jij het beschrijft had ik hetzelfde..
    ik duim voor je!

Share This Page