Naar gyn voor een vaginale echo man mee? Verwachting?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meissie86, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hoi allemaal.

Omdat ik maar niet ongi wordt en ook geen eisprong vind stuurt mijn ha me door naar de gyn voor een echo. Om uit te sluiten of er niet iets is in mijn buik.
    Nu hadden mijn man en ik het er over of hij mee zou moeten/gaan.

Wat hebben jullie gedaan en wat kan ik van de echo verwachten?

Bedankt alvast

2. Juicey

Juicey Lid

30 okt 2009
    75
    0
    0
    Gewoon lekker meenemen. Hij is je vertrouwd en dat geeft een veilig gevoel.

Je komt op een tafel te liggen.
    Dan word er een camera ingebracht en kan je mee kijken hoe je 'kijkdoos' er dan uitziet. Alles word duidelijk uitgelegd.

Succes meis... maak je geen zorgen ;)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Idd mee nemen. Kan hij je hand vast houden als je je ongemakkelijk voelt.;)
    En daarbij...2 horen meer dan 1!

Lekker lang shirt aan trekken, want het loopje van de "kleedkamer" naar de bank is het meest gênante stukje.
    Loop je in je blote kont, op sokken naar de bank. :)

Heb een paar keer een inwendige echo gehad en heb het nooit als pijnlijk ervaren. Hoogstens een beetje gênant, maar de gedachte dat ik niet de eerste ben die er zo bij ligt helpt mij wel altijd ;):)

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb een paar dagen terug ook een vaginale echo gehad, en het valt reuze mee hoor. Helemaal niet pijnlijk. Totaal niet te vergelijken met het maken van een uitstrijkje, behalve dan dat er iets in je gaat. Het is een lange smalle buis met een bolletje eraan. Het bolletje heeft een doorsnede van circa 1,5 cm (???). Hierover doen ze een soort condoom voor de hygiëne en wat gel. Die gel is wel koud...... (althans, zo ging het bij mij.

Maar is het altijd beter om je man mee te nemen. Gewoon als steun, maar ook omdat je wellicht al informatie krijgt. Is achteraf wat fijner als je je bedenkt: wat werd er ook alweer allemaal gezegd?

Succes!

5. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik hoefde me overigens pas in de behandelkamer zelf uit te kleden. Had een jurkje aan, dus alleen even laarzen, panty en onderbroekje uit.. maar ieder ziekenhuis zal wel zijn eigen methode hebben van patiënten ontvangen

6. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey,

Ik zou lekker je man meenemen. Hij is inderdaad vertrouwd maar nog belangrijker hij is er voor je als je evt slecht nieuws krijgt (ik hoop het niet, ik hoop het niet, ik hoop het niet). Maar ook als je bepaalde informatie krijg. Samen kun je beter info onthouden en vragen stellen. Ik heb een paar maanden geleden ook een echo gehad en om deze reden mijn man meegenomen.

De echo zelf ja dat is even wennen als je dat nog nooit gehad hebt. Ik was al wat gewend tijdens de zwangerschap dan kijken ze we vaker naar je doos zowel voor als na de bevalling (en in mijn geval omdat ik een ontsteking kreeg bij het scheurtje wat vaker.)
    En ik vond het verder ook niet pijnlijk. Ook bij ons deden ze er een condoom over heen en met gel voorzichtig een stukje naar binnen (maar kan ook het zelfde zijn als van miepje ;) omdat ik daar in de buurt woon)

Komt helemaal goed en hoop dat het niets is en gewoon je cyclus is die van slag is en dat het dmv een pilletje oid is opgelost.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja hoor, gewoon meenemen!

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Gewoon meenemen! Het is altijd fijn om er iemand bij te hebben :) Ik moet vanwege IUI elke cyclus zo'n 3 a 4 keer voor een echo en heb altijd iemand bij me, als m'n vriend niet kan gaat m'n zusje mee. Wat al gezegd is, twee horen meer dan 1 en het is niet de meest gemakkelijke situatie.

Ik heb trouwens nooit last gehad van de echo, alleen 1 keer toen ze m'n eileider niet konden vinden en er flink geduwd moest worden ;) Succes!

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    altijd je man meenemen (als hij kan natuurlijk)
    mijn man is met alle afspraken mee geweest .
    ik vind het een vertrouwd gevoel dat hij erbij is, want het is toch altijd weer spannend.
    soms krijg je zoveel info en dan is het fijn dat hij erbij is.
    en dan kan je het ook samen meemaken.

je hoeft trouwens niet zenuwachtig te zijn. je voelt er niks van.

heel veel succes

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe reageerden jullie mannen? Zaten ze er echt naast mee te kijken of er wat verder van af? Ik moet de 29e voor de eerste keer. Manlief gaat mee maar hebben nog niet besproken of hij mee naar binnen gaat dus wel interessant dit topic! Ik denk als ik t hem vraag dat hij natuurlijk wel met me mee naar binnen gaat. Weet alleen niet of ik t wel zo prettig vind hihi maar idd- 2 horen meer dan 1 en vind eigenlijk dat hij ook wel een beetje mag weten hoe dat allemaal in elkaar steekt! Anders blijft ie er maar niets van snappen hihih..

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik wil NL meteen een uitstrijkje en pap uitstrijkje vragen daar..gewoon voor de zekerheid

12. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Thans voor alle reacties meiden! Ik kan volgende week vrijdag al terecht heel fijn! Als het dan toch moet dat liever zo snel mogelijk. Ml gaat mee. En ook mee de behandelkamer in. Dat is wel zo prettig dan. Ik ben heel benieuwd wat er uitgaat komen... Best wel spannend.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zeker spannend.. Fijn dat je zo snel al kan gaan! Laat je weten hoe het is geweest? Veel succes!

14. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

We houden elkaar op de hoogte!

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hey,

Gewoon je man meenemen als je dat fijn vind!

Mijn man ging voordat we kinderen hadden altijd mee. Nu hebben we vaak geen oppas en ga ik alleen naar het ziekenhuis. Nu boeit het me ook niet meer. Vroeger deden we bij de ICSI behandelingen alles samen. Maar wij zitten dus met oppasdingetje en zijn vrije dagen zijn een eind op.

Man ging altijd bij mijn hoofd staan zodat hij ook op het scherm kan kijken. Ze zetten daar ook vaak al een krukje neer.

Je man hoeft niet tussen je benen mee te kijken. (al heeft mijn man dat tijdens mijn bevalling wel goed gedaan ;))

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Das wel een goed idee ja. Bij de bevalling mag m'n man ook kijken waar ie wil hihi maar bij zon echo en voor de eerste keer denk ik niet echt dat t nodig is, bovendien is de meest interessant info op dat moment op een scherm te zien :). Ik kijk wel even wat hij zelf wil, mij maakt t op zich niet heel veel uit. Beetje ongemakkelijk wel maar aan de andere kant heeft hij dan ook een beetje idee van hoe en wat..!

Deel Deze Pagina