Ik ben er zó klaar mee...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brabootje, Nov 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi dames,

Allereerst: sorry voor de dames die al veel langer bezig zijn, het geluk van een zwangerschap, geboorte en het krijgen van een kindje (nog) niet kennen....
    Ik moet even mijn verhaal kwijt, ik ben er zo klaar mee, met het proberen zwanger te worden… ruim 14 maanden zijn we bezig voor een tweede kindje. Vanochtend is mijn menstruatie weer begonnen en daarmee zijn we in ronde 13 beland.
    Voorheen kon ik me na een paar dagen wel weer richten op de nieuwe ronde en nieuwe kansen, maar nu heb ik het punt bereikt dat ik er moedeloos en echt verdrietig van word. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Dan nu maar serieus gaan nadenken over een vervolgstap. Al vind ik het ook wel eng om door de medische molen te gaan en dan misschien nog meer met het zwanger worden bezig te zijn. Mijn man is er minder mee bezig en gaat er daarom wat makkelijker mee om, ik kan het niet loslaten en praat er verder ook met niemand over, vandaar dat ik hier even mijn hart kom luchten….

Liefs,
    Brabootje

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi Brabootje, we zitten allemaal met dezelfde wens of je nou wel of geen kindje hebt. 14 maanden bezig zijn voor een 2e is ook al best lang. Mannen zijn er inderdaad minder mee bezig, het beheerst hun leven een stuk minder als die van "ons" vrouwen. Het is toch ons lichaam die er elke maand weer doorheen moet. Dus wees welkom is deze toch wel vrij grote groep dames met een wens en doel :)

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Je mag er echt wel van balen, of het voor de tweede is of niet en veertien maanden is ook lang! Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

In de MMM is het inderdaad heel moeilijk om er niet aan te denken, maar nu spookt het waarschijnlijk ook al vaak genoeg door je hoofd én jullie hebben geen duidelijkheid zoals de situatie nu is!

Toen wij de MMM in gingen zijn we vanaf het begin al ontzettend open geweest over de hele situatie. Niet iedereen kan er begrip voor opbrengen, maar krampachtig verzwijgen is ook geen lolletje, zeker niet als mensen weer eens een opmerking maken die pijnlijk voor je is.

Hoe dan ook, heel begrijpelijk dat je je zo voelt en heel veel succes met hoe jullie ook verder gaan..

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Poeh ik ken het en heb ook van die baal momenten als mijn ongi weer roet in het eten gooit. Sterkte meis!

5. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Bedankt dames.. en ook voor jullie: veel sterkte en hopelijk snel heel mooi nieuws!

6. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Veel sterkte! Ik ben zelf nog maar heel kort bezig, maar ben er nu ook al zo mee bezig, dat ik jou gevoelens met zometeen ronde 13 goed begrijp!

& ja mannen.. die gaan er inderdaad heel anders mee om.. here the same!

Heel veel succes! (heb je trouwens wel ovu testen geprobeerd, temperaturen..?)

7. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    wij zijn ook ruim 14 maanden bezig voor ons 1e kindje.
    ik heb nu een inwendig onderzoek gehad en maandag leveren we het zaadpotje van mijn man in.
    ik hoop dat alles gewoon goed is en dat we gewoon nog even geduld moeten hebben,.
    maar ik word er ook moedeloos van ... ik wil zo graag maar t lukt niet...

Share This Page