Hallo allemaal, Ik ben nu 4 weken zwanger, en sport meerdere keren in de week. Ik judo, fitness en zwem. Zwemmen kan ik blijven doen zolang als dit lukt, maar hoe zit dat met fitness? En mijn belangrijkste vraag hoe zit dat met judo??? Tot hoelang kan ik blijven door trainen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Judo kun je beter niet doen ivm risico op klappen, druk oid op je buik. Zwemmen kan tot je bevalling ongeveer. Fitness zolang het goed voelt. Ben zelf ook een fanatiek sporter. Hardlopen lukt niet meer ivm Bekkeninstabiliteit. Zwemmen is juist fantastisch
Judo lijkt me niet meer zo geschikt, net als wat Libra zegt. En fitness kun je blijven doen! Al moet je sommige oefeningen wat aanpassen, zoals de buikspieren. Hier kunnen ze je op de sportschool vast ook wel mee helpen...
Ik voelde me na 3 maanden niet meer prettig met fitness, maar sommige doen het tot vlak voor de bevalling, is maar waar je je prettig bij voelt! Ik heb tot de dag van m'n bevalling gezwommen, heerlijk !
Hoi, Judo is inderdaad niet verstandig nu. Als je per ongeluk een klap op je buik krijgt en het gaat mis, dan vergeeft je je het jezelf nooit! Al weet je dan nog niet zeker dat het daardoor komt. Zwemmen en fitness zo lang mogelijk blijven doen! Sporten is goed voor de doorbloeding en dat is, zeker in het eerste trimester, heel erg belangrijk voor de baarmoeder/het baarmoederslijmvlies. Ook niet teveel sporten natuurlijk, want anders put je je lichaam uit. Luister naar je lichaam. Moe is moe. Ik ben nu 17 weken en sport nog steeds (fietsen en zwemmen), maar mijn uithoudingsvermogen is wel minder. Groetjes Patricia
Ik heb tot ruim 30 weken 2 keer per week tussen de 3 en de 5 km hardgelopen. Daarna ben ik gaan zwemmen. Judo lijkt me inderdaad niet zo verstandig.
ja hoor, juist lekker om te blijven sporten tijdens de zwangerschap. Enige wat ik wel zou zeggen is dat je moet luisteren naar je lichaam, als het niet gaat: stoppen. Ik heb alle drie de zwangerschappen probleemloos tot de 36e week gesport.
Judo zou ik niet meer doen, hoe pril je pas zwanger bent. Fitness zo lang het goed voelt en misschien aangeven in sportschool dat je zwanger bent ivm evt vervangende oefeningen? Zwemmen kun je zo lang je wil blijven doen, totdat je vliezen breken dan wordt t gevaarlijk ivm infectiegevaar.
Judo zou ik vrij snel me stoppen ivm het vallen. Misschien kun je wel blijven trainen maar geen randori's/partijtjes meer. Zwemmen kun je tot het laatst doen. Fitness vond ik met een week of 26 niet fijn meer (last van bekken/lies), maar denk dat dat heel persoonlijk is.
Judo zou ik mee stoppen, tenzij je individuele dingetjes kunt doen zoals de warming up/cooling down. Fitness kan prima, maar misschien wel een tandje lager en de buikspieroefeningen moeten ietswat aangepast of gestopt worden. Zwemmen mag je zolang doen als wat je zelf wilt! Tip die ik gisteren kreeg was dat je geen grote slagen met je benen mag doen, dat kan je namelijk flink voelen aan je banden.
Zoals iedereen hier al zegt.. Met judo zou ik per direct stoppen. Hoe kort je ook nog maar zwanger bent, de kans is zo groot dat er iets mis gaat ivm vallen, klappen opvangen, misschien per ongeluk elleboog is je buik etc. Voor de rest, kan je blijven sporten totdat je er (figuurlijk uiteraard ) bij neer valt. Zwemmen wordt sowieso aangeraden. Voor de rest bepaal je zelf wat je wel of niet wilt doen. Sommige voelen zich niet meer prettig bij bijv. fitness. Ikzelf geef 3 keer in de week sport(dans)lessen en ik hoop dit ook zolang mogelijk vol te houden. Luister gewoon naar je lijf, vermijd alleen de sporten waarbij je iets of iemand in je buik kunt krijgen of kunt vallen(hard of van grote hoogte).. Zoals balsporten of bijv paardrijden. Voor de rest heb je denk ik al genoeg advies gekregen!