Ik ben 26 weken en eet af en toe salami op mijn brood gewoon die uit de supermarkt. Nu heb ik gehoord dat dit helemaal niet mag??? Is dit en moet ik me nu zorgen maken omdat ik dit dus heb gegeten en niet mag?!
Mag inderdaad gewoon Volgens mij geldt dat het niet mag wanneer het op een bepaalde manier bereid is o.i.d., maar dat komt in de supermarkt vrijwel niet voor..
Dank jullie wel voor de reacites. op de site van voedingscentrum staat dat het niet mag?! pff zo veel opletten als je zwanger bent
Richtlijnen veranderen,2 jaar terug bij mijn vorige zwangerschap mocht het gewoon en nu niet meer tenzij verhit.het is eigenlijk ook alleen maar gedroogd en niet verhit dus ergens snap ik de logica wel al eet ik het gewoon ook.
Volgens het voedingscentrum mag het niet, tenzij verhit inderdaad. Mijn vk zegt dat ze het er niet mee eens is, maar dat ze het wel aan "moet" raden. Maar ze zegt ook; doe vooral waar je jezelf goed bij voelt
Irritant dat iedereen (verloskundige, voedingscentrum etc) wat anders zegt. Ik zou een moord kunnen plegen voor een broodje salami , maar ja durf het dus niet aan.
toen ik vorige week bij de vk was belde er iemand met diezelfde vraag en salami mag gewoon salami is bewerkt
Ook mijn vk zegt dat het afgeraden wordt, mits het inderdaad verhit wordt. Pizza salami mag dus op z'n tijd nog wel
Mijn VK zei ook: geen salami en cervelaat, behalve wanneer het verhit is geweest zoals bij pizza. Bij mijn vorige zwangerschappen was die regel er nog niet. Heb het toen veel gegeten... Allebei gezond geboren... Dus tja, heel gevaarlijk zal het niet zijn.
Ik vind het onzinnig, dus ik eet gewoon salami, cervelaatworst en andere gedroogde worstjes. Heerlijk!
Je kunt het ook juist een paar dagen in de diepvries leggen en daarna gewoon koud eten. Zie voedingscentrum.
Ook begrepen dat het geadviseerd wordt niet te eten. Ik eet het daarom niet, er zijn honderdduizend andere dingen die ik op brood kan doen die heeel lekker zijn. Maar dat is ieder zn eigen keus denk ik! Volgens mij wist ik het bij mn eerste zwangerschap niet eens en zal ik het vast wel eens gegeten heben.