Even helpen met tellen cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lala2, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi dames,

Ik ben nu op het eind van mijn cyclus maar ben nu onzeker over de lengte ervan, ben ik overtijd of niet?
    Denken jullie even mee?

1 oktober kreeg ik bruinverlies van dat lichte met donkere sliertjes. 4 oktober kreeg ik echt zn flots donkerrood. Dit was 1 a 2 dagen daarna weer over. Moet ik tellen vanaf de 1e bruinverlies of vanaf het bloed?

Ik heb gister getest en die was negatief. De cb heb ik een uur later stiekem bekeken en toen zag ik een heeeeeel licht plusje.

Mijn cyclus is of 31 dagen of 34 dagen. Ik zit dan nu op dag 36 of 40. Ik heb een onregelmatige cyclus van telkens 32 of 36 of daaromheen..

Wat vinden jullie?
    Liefs

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ik begrijp dat je cyclus wat wisselt in lengte, dus het is niet helemaal te voorspellen.
    Misschien is het een idee om ovulatietesten te gaan gebruiken? Dan heb je meer zekerheid over je NOD, vind ik persoonlijk prettig.

Over je vraag, ik zou rekenen vanaf de dag dat je helderrood bloed hebt verloren. Dat bruinverlies heb ik ook weleens voorafgaand aan mijn menstruatie maar dat reken ik niet als het begin.

Er zit helaas niets anders op dan nog even afwachten...
    Heel veel succes en ik zal voor je duimen :D

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ah oke dan zit ik zo rond de Nod denk ik en nog niet echt officieel overtijd denk ik maar.

Dan wacht ik nog even af 😊 Ik ben benieuwd!

Ik gebruikte geen ovulatie testen omdat ik nog nooit een positieve heb gehad toen we voor onze 1e gingen en ze banjert hier toch echt rond hihi

Als ik nou eindelijk weer ongesteld word ga ik temperaturen en ovulatie testen doen. Temperaturen direct starten als je menstruatie begint?

Liefs!

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Met temperaturen moet je inderdaad beginnen op de 1e dag van de menstruatie, maar als je iets later begint maakt ook niet zoveel uit hoor...
    Zelf vond ik temperaturen heel omslachtig, omdat je het elke ochtend op hetzelfde tijdstip moet doen. Bovendien gaat je temperatuur pas omhoog ná je ovulatie, dus weet je alleen dat hij is geweest en ben je dus eigenlijk te laat... Wel handig om je NOD te bepalen natuurlijk.

Ik zou over een dag of twee nog eens testen als ik jou was, misschien is dat heeeele vage plusje dan wel een dikke knaller :D

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nou de hele dag nog niets en nu plotseling helderrood bloed. Zo is mn menstruatie nog nooit begonnen. De teller weer op 1 dus.. Hoe sluit ik deze discussie?

Deel Deze Pagina