Ik krijg bij mijn eigen vloskundige praktijk groei echo's ivm dysmatuur geboren zoon met 39.2 weken en 2375 gram. Dit was de eis van het ziekenhuis aan hun om te blijven bij vlos. Met 28 weken eerste echo gehad 1200 gram was prima zelfs iets zwaarder als gemiddeld zei vlos. 32 weken nu precies een week geleden was het gewicht volgens vlos 1800 gram wat afweek op de groeicurve niet gelijk ernstig maar wel een puntje. Ik in de stress en gister een groeiecho gehad bij andere praktijk ( situatie uitgelegd) en na een heel nauwkeurige meeting ( verschillende keren) kwam deze vrouw uit op 2371gram!!! Ze mag hier 50 gram boven of onder zitten. Maar beeb kan nooit 500 gram zijn aangekomen in gister 6 dagen tijd! Behoorlijke fout ook volgens echoscopiste.
Maar is nu de vraag niet wie er gelijk heeft? Ik heb toen van de arts gehoord dat een groei echo niet nauwkeuriger is dan 'voelen' door een ervaren verloskundige en dat beide compleet afhangen van wie het doet...
Klopt maar beide metingen zijn via echos verricht niet via voelen. Eigen vlos blijkt nog niet heel lang evaring te hebben met t maken van echos. Vrouw van gister al rond de 15 jaar. Door eigen vlos onzeker geworden.
Lijkt mij dat je medisch bent? Of werkt dat niet zo? Ik zou met de VK overleggen of je nog een groeiecho in het ziekenhuis kan krijgen op medische gronden? Lijkt mij dat dit genoeg reden geeft om nog een third opinion te doen?
Ik was idd medisch met zoonlief. Nu was er geen directe reden om aan het zh te blijven lopen mits dus de groeiecho s werden aangeboden. Probleem is dat het gewicht wat eigen vlos mee kwam op 32 weken heel gemiddeld blijkt te zijn. Alleen vond zij het dus een groeidip vergeleken bij de 28 weken echo die zij ook heeft uitgevoerd.
Sorry maar je baby kan gerust 200 a 300 gram gegroeid zijn in 6 dagen. Dit betekent een afwijking van 200 a 300 gram en dat vind ik niet heel erg shocking. Mijn baby had ook eerst een groei achterstand en heeft deze in twee weken tijd weer ingehaald door 600 gram te groeien. Ik hoop dat je kindje gezond en wel ter wereld komt!
Groei-echo's... Na drie kinderen heb ik het er niet zo meer mee. Bij alle drie klopte het voor geen meter. Vooral bij de oudste heeft dit veel stress gegeven. Ik liep (medisch) in een academisch ziekenhuis. Ervaring te over. Onze dochter zou te klein zijn. Elke keer weer groei-echo's. De verloskundige uit ons dorp voelde m'n buik en zei: 'nee hoor, niet te klein. Ik gok zo rond de 3300/3400 gram. Anne-lynn werd geboren met 3290 gram. Laat je niet gek maken. Want wie zegt wie van de twee metingen nu goed is?
Tja ikheb er niet zo veel meer mee! E. Liep op de echo's (vanaf 28 weken iedere week een groei echo in het ziekenhuis Door echoscopiste en gyn.) 5! Weken achter op groei. Tijdens de bevalling stond alles en iedereen paraat. Couveuse, kinderarts etc. Uiteindelijk woog ze 2765 (ipv de 1150) en riepen de artsen tja het is ook maar een meting he. pffff