Wat is wijsheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DaisySanches, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb mijn navelpiercing een tijdje geleden vervangen voor een zwangerschapspiercing. Was net op tijd, want daarna kreeg mijn buik een groeispurt.
    Ik had echter mijn zwangerschapspiercing te schuin afgeknipt, en hierdoor is mijn gaatje van binnen (tunneltje bij wijze van) wat beschadigd geraakt. Wat kan ik doen om de genezing hiervan te bespoedigen? (Er komt nu elke dag vuil uit, en de ene keer is hij gevoeliger (niet pijnlijk) dan de andere keer). Overigens heb ik deze piercing al 10 jaar.
    Ik heb al van alles geprobeerd. Zoutwater, zeep, betadine en alcohol.
    Uitdoen wil ik niet... wil het gaatje graag open houden. Ik heb de piercing voor ik de zwangerschapspiercing indeed ca. 12 uren er uit gehad, en daarna kostte het me moeite om de pircing terug te steken.
    Wie heeft raad?

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    waarom laat je hem er niet uit tot na je zwangerschap en zet je hem daarna opnieuw?
    en anders zou ik doorblijven gaan met zeezout iedere dag goed spoelen totdat het genezen is.

3. Samama

Samama Niet meer actief

Kan je geen raad geven, ik had er ook een zwangerschapspiercing in gedaan maar daar kreeg ik zó'n last van dat ik die er ook maar uit heb gehaald. Vind het wel een leuke beloning voor mezelf als mn buik weer in zn oude proportie is om hem dan opnieuw te laten zetten.

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    meid dat heb ik ook gehad.
    hij is nu genezen gelukkig:)
    ik heb bij de kruidvat betadine zalf gehaald
    en het afgeplakt zo zei de doktersassistente het,
    en ht was binne een week genezen :)
    blijf je er last van houden dan zou ik hem er uit halen als ik jou was.

succes meid:)

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Moet je het ook een week afgeplakt houden? En heb je wel gewoon je zwangerschapspiercing in kunnden houden?

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    IK heb het een week afgeplakt
    alleen snachts niet, en onder de douche ook niet.
    gewoon iedere keer een nieuw iets er op plakken
    en zwangerschapspiercing gewoon inhouden :)

je moet het niet te lang afplakken.
    je moet het ook lucht gunnen dus zodra de ergste pijn en onsteking of iets over is plakker er af halen :).

succes

7. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    kijk maar in me album heb hem nog steeds in :)

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Leuke foto's... enne....

Bedankt voor het advies.
    Ik ga het uitproberen.

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    bij mij is het ook wel is ontstoken geweest en ik heb er dagelijks een paar druppeltjes sterilon op gedaan, was er binnen een paar dagen vanaf!

is trouwens te koop bij het kruidvat

10. Samama

Samama Niet meer actief

Wist trouwens niet dat je die piercing af kon knippen... dacht dat ie zo lang hoorde... hihi.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterilon wordt afgeraden omdat het ook erg uitdroogd. Beter betadine of gekookt water met zout. Als er echt 'prut' uitkomt en het is na een week zoutwater behandelen (ochtend en avond) nog niet weg - dokter bellen.

En echt nooit de piercing eruit halen als het is ontstoken, dan kan het gat dichtgroeien met de ontsteking erin. En datwil je echt niet.

Ik heb trouwens mn gewone piercing er nog inzitten, als het pijn gaat doen dan gaat ie eruit en blijft mijn buik piercingloos denk ik ... Zou wel heel vreemd zijn, heb m al ruim 10 jaar ...

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Da's inderdaad de reden waarom ik eigenlijk geen alcohol had willen gebruiken, maar ik wist het gewoon niet meer.

Ik heb nu al een paar daagjes overdag een pleister erover met Betadine-oplossing. (Had ik nog liggen). De pleister zelf is (toevallig) ook betadine pleister. Tot nu toe gaat het lekker. Er komt steeds minder vuil uit, en hij wordt steeds mider gevoelig. Ik heb hem op van 's morgens weggaan, tot 's avonds thuis komen.
    Ik maak hem verder schoon met Sebamed.

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Fijn meid dat hij niet meer zo ontstoken is :)
    ik houd het ook nog steeds goed schoon hoor :)
    deed ik eigenlijk altijd al hihi

succes

Deel Deze Pagina