spannend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misslisa, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Hey dames.

Zondag ben ik opgenomen in het ziekenhuis in eerste instantie zouden we alleen gaan voor een ctg ivm minder leven voelen. De avond daarvoor had ik al wat last van harde buiken die pijnlijk werden maar ik dacht dat ze weer afgezakt waren.

Toen ik aan de ctg lag kwamen die harde buiken weer terug en werden weer pijnlijk. We zagen ze ook best hoog oplopen en zeer regelmatig komen. Daarna wilde de gynaecoloog even voelen of het al wat deed, na het voelen zei die dat de baarmoedermond erg ver al naar voren stond en week was, daarna had ik ook meteen bloedverlies. Hij wilde dat ik nog even bleef om me smiddags weer te beoordelen.

Inmiddels werden de harde buiken nog pijnlijker en smiddags had ik ineens 2 cm. Daarna wordt ik opgenomen met of je bent aan het bevallen of het zakt af, ik mocht niet meer lopen alleen op bed en naar de wc.

De avond zakte het gelukkig af en gister ook weinig last gehad, vandaag ook geen bloedverlies meer dus ik mag thuis met bedrust kijken wat er gaat gebeuren. Ik vind het best spannend en ik merk dat er erg veel druk op staat.

Hebben meer meiden dit meegemaakt? En is de kleine toen nog gewoon blijven zitten?

2. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen ervaring mee maar wel heel erg spannend allemaal! hopelijk blijft ze nog een paar weekjes zitten!

3. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Oei hopelijk blijft je baby nog even zitten! Sterkte

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Uit professionele ervaringen kan het zeker dat het niet doorzet. Maar opZich doen je weeën wel echt iets. Het kan echt beide kanten op gaan gelukkig

5. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik vind het best spannend allemaal, je weet gewoon totaal niet wat m'n lichaam gaat doen.

Ik heb nu wel het idee dat ik wat vocht verlies, als ik naar de wc ga ruikt het ook erg zoet..ook dat nog.:(

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Heb je dat al gemeld? Als je vliezen gebroken zijn zal je wel gaan bevallen! Snap dat je het spannend vindt! Het is natuurlijk nog ietsje te vroeg

7. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee Misslisa,

Spannend allemaal! Ik heb geen ervaring, maar zit wel in hetzelfde schuitje. Gisteren uit het ziekenhuis ontslagen na een dag en een nacht regelmatige harde buiken, die steeds frequenter en pijnlijker werden en 1 cm ontsluiting. In de ochtend zakte het af en mocht ik uiteindelijk naar huis met rustadvies. Nu heb ik nog wel harde buiken, maar zonder duidelijke regelmaat. En elke keer dat ik naar het toilet ga, hoop ik maar dat ik geen vocht verlies...

Gaat het met je kindje verder goed? Voel je heb/haar weer bewegen? En was de hartslag op het CTG goed?

Hopelijk blijven onze hummels in ieder geval nog 2 weekjes zitten! Veel succes in elk geval!!

8. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Nee ik heb dat nog niet gemeld..merk het pas sinds ik thuis ben. Ik heb een inleg kruisje in maar kan het ook niet goed terug vinden wat ik voel, ik zie er niks op alleen wat nat.

Oh jij ook al..wat spannend hé! Je bent dan ook zo onzeker hé! Ctg's waren gelukkig wel goed.

Hopelijk blijven ze nog even zitten inderdaad! !!

9. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik zou het voor de zekerheid even melden. Als je wil weten of je urine of vruchtwater verliest, moet je het inlegkruisje even op laten drogen, een urinelucht is na het drogen duidelijk herkenbaar.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou het ook even melden want je moet niet te lang met gebroken vliezen door blijven lopen hoor

wel ontzettend spannend

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik had met 35 weken ook al 2cm ontsluiting.
    Toucheren gaat praktisch altijd gepaard met bloedverlies en harde buiken.

Ik ben met 40.1 opgenomen omdat ik 3cm ontsluiting had, volgende dag nog en toen hebben ze me vliezen gebroken en aan het infuus gezet.
    Dus zegt niks

12. Aynil

Aynil Bekend lid

16 okt 2015
    531
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Brabant
    Hee Misslisa, ik ken jou nog van het forum toen we voor de eerste gingen. Heb nu dan wel een andere naam.. Wat grappig jij nu zwanger van nummer 3 en wij gaan nu ook voor nummer 3..

Hopelijk blijft de kleine nog even zitten.. Ik zou idd wel even door geven dat je wat vocht verliest..

13. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, fijn dat de ctg's goed waren! Bij mij ook, gelukkig. Nu nog hopen dat je vliezen nog heel zijn 😉

En ja, onzeker werd ik er ook van. Het us de eerste en we hadden net deze week alle bevalvoorbereidingen gepland (tas inpakken, partnerles, vluchttas inpakken). Gelukkig laat hummel nog eventjes op zich wachten 😁

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Als je twijfelt over het vocht dat je verliest en het echt zoet ruikt zou ik even bellen!

15. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Wat grappig aynil!!! Ik herken je inderdaad niet aan deze naam haha, hopelijk wilt het bij jullie ook snel lukken. Spannend!

Ik ga zo maar even bellen, al twijfel ik echt of het vruchtwater is. Lekker onvoorspelbaar is m'n lichaam zeg haha.

Opnaarnr1 fijn Dat jou ctg's ook goed waren! Weet je ook op hoeveel gram jou kleintje nu geschat is? Ik had gelukkig alles net klaar staan, ik had dan ook al wel de ervaring dat het einde van mijn 2 vorige zwangerschappen steeds ziekenhuis in en uit was. Dus ik was een beetje voorbereid.

16. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ja, ik zet een volgende keer alles ook net iets eerder klaar... Mijn kindje werd 1,5 week geleden 2177 gram geschat. Afgelopen zondag konden ze niet goed schatten, maar het lijkt erop dat hij iets ondergemiddeld wel lekker door groeit. Dus als ie nog eventjes blijft zitten, gaat hij vast de 2500 gram wel voorbij 😊 Groeit jouw kleine ook goed? Ik hoop voor je dat het vocht geen vruchtwater is en je je kleintje nog even mag dragen! Succes!!!

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik had het met de tweede toen ruim 30weken. Ze bleef zitten tot 38 weken.

Bij de derde met ruim 34 weken. En bleef ook zitten tot 38 weken. Moest wel in het ziekenhuis blijven. Eigenlijk tot ik zou bevallen maar dat wilde ik niet.

Deel Deze Pagina