Ovulatie testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dwergje, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik heb pcos maar sinds een aantal maanden een regelmatige cyclus dus nu wilde ik beginnen met ovulatie testen maar als mijn LH piek op zijn hoogst is heb je dan gegarandeerd een eisprong of kan het zo zijn dat het eitje niet knapt?

groetjes!

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Nee, een positieve ovulatie test geeft geen garantie van een gesprongen eitje.
    Sowieso: op moment dat je een positieve test hebt, zal een eitje 1 tot 2 dagen na de test kunnen springen.

Om er zeker van te zijn of er ook werkelijk een eitje gesprongen is, zou je kunnen temperaturen. Hiermee kun je echter na het springen van je eitje zien dat deze ook echt gesprongen is, maar om je vruchtbare dagen te bepalen zul je dit dan weer niet kunnen gebruiken.

Als je zekerheid wilt, is het dus een optie om beide methoden te gebruiken.

Veel succes!

3. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    Oke, want werd eerst nooit ongesteld en nu heel keurig elke maand zelfde datum, maar ook dat zegt niet of je een eisprong hebt aangezien je gewoon ongesteld wordt ook al heb je geen eisprong, ik heb vroeger idd mijn tempratuur gemeten op advies van mijn gyneacoloog, maar ik heb dat zelf niet kunnen zien of ik een eisprong had. We proberen niet om zwanger te worden maar omdat ik geen anti conceptie slik, wil ik dus wel weten of ik een eisprong heb en of er een kans is op een spontane zwangerschap

4. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    Dit topic mag gesloten worden, ben er vandaag achter gekomen dat ik dus wel degelijk een eiprong heb aangezien ik net positief getest heb hehe

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik wil niet bijdehand doen, maar een positieve ovulatietest geeft de piek aan die hoort te zorgen voor de eisprong. Binnen 24-48 uur na de piek springt in principe het eitje. Maar soms springt het eitje niet en probeert hij het later weer. Dus een positieve ovulatietest geeft geen zekerheid tot een eisprong! Sommige dames die PCOS hebben meten zelfs meerdere malen een LH piek zonder dat ze daadwerkelijk een eisprong hebben.

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik las toevallig net ergens dat ze dus zwanger is! Een positieve zwangerschapstest. :)

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    oow haha even gemist. Dacht dat ze bedoelde een positieve ovulatie test hihi. Dan heb ik uiteraard niets gezegd behalve: Van harte gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina