Hallo meiden, Ik vraag mij af in hoeverre symptomen ingebeeld of echt kunnen zijn naarmate de NOD nadert... Ik voel mij sinds een paar dagen echt misselijk, hongerig, humeurig, en moet vaker naar het toilet. Maar daarnaast zijn mijn borsten ook voller en steviger (echtgenoot bevestigd dit met veel plezier ) en heb ik ook een verhoogde slijmproductie, symptomen die je niet zomaar kan verzinnen... Afgelopen zondag een testje gedaan, maar deze was negatief. Ik vermoed dat ik 4/03 mijn NOD heb, dus mss sowieso te vroeg getest. Het wachtbankje is zeer lastig, maar als het blijkt dat ik niet zwanger ben, dan vind ik het uitermate gek hoe wij vrouwen ons dan zo voor de gek kunnen houden met al die verschijnselen... Lieve groeten!
Tsja, het is nu eenmaal een feit dat als je zwanger wil worden, je echt overal op gaat letten en je ook constant dingen/klachten/symptomen extra gaan opvallen. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG en dat moet je dan dus terug zien op een zwangerschapstest als je zwanger bent. Laat je niet gek maken (makkelijk gezegd ). Je hoeft overigens totaal niks te voelen als je net zwanger bent. De meeste vrouwen gaan er van uit dat je iets moet voelen of symptomen moet hebben, maar dat is totaal niet zo. De meeste vrouwen voelden juist niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn. Hoop voor je dat je over een paar dagen wel een mooie positieve zwangerschapstest in handen hebt!
Maandelang heb ik overal op gelet. Elke ronde had ik weer andere opvallende symtpomen die ik de ronde ervoor niet had. Toen het raak was had ik eigenlijk niets van alles wat ik de maanden ervoor had. Pas toen mn menstruatie uitbleef dacht ik: eens testen... en positief. Totaal verrast dus.
Ik lees inderdaad ook heel veel, dat wanneer vrouwen zwanger bleken te zijn ze er minder mee bezig waren en ook dat ze er niet veel van merkten. Ik denk dat doordat we ineens heel gespitst naar ons lichaam gaan luisteren we vanalles opmerken en het dan een plekje willen geven. Er gebeurt gewoon veel in ons lichaam. Het zou zomaar kunnen zijn dat je zwanger bent, je hebt erg vroeg getest. Maar oh wat is het lastig je in te houden! Haha, even geduld en wachten tot je overtijd bent en dan weer testen!
Maar Flashlight, al die symptomen die je noemt, zijn heel normaal om te hebben na eisprong, door de toename van progesteron. De ene maand voel je wat meer dan de andere, helemaal als je zwanger probeert te worden. Dus symptomen zijn er wel degelijk, alleen zijn het geen zwangerschapssymptomen.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik wacht gewoon lekker af en zal het pas geloven als ik twee streepjes zie
Ik let ook elke maand steeds meer op de symptomen en elke maand verbazen ze me steeds meer en meer. dus ben heel erg benieuwd als ik zwanger word wat de symptomen ook daadwerkelijk zijn haha