Hoi hoi, Zijn hier dames die ervaring hebben met gebruik van Progynova? Kan je tijdens deze kuur zwanger raken?
Als het goed is krijg je geen eisprong met progynova, dus dan kun je niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Ik krijg progynova om een eisprong te onderdrukken en baarmoederslijmvlies op te bouwen, zodat er een embryo teruggeplaatst kan worden.
dat is bij mij ook de reden van het gebruik. Ik moet het gebruiken om bms op te bouwen. Maar nu moest ik na een kuur van 5 dagen primolut 5 dagen stoppen om een menstruatie te krijgen. Alleen weer geen menstruatie. Ik zit al in de derde dag. Ik moest elke dag 2x innemen en de laatste 5 dagen primolut tijdens het stoppen menstruatie. Maar denk dat het niet werkt bij mij
Bij mij duurde het ook altijd lang voordat het op gang kwam na primolut, minstens wel 3-5 dagen. Mijn primolut kuur duurde trouwens 10 dagen.
Hier nog een Progynova gebruiker. Ik heb het syndroom van Kallmann, wat inhoudt dat ik geen enkele cyclus heb en ook te weinig eigen hormonen aan maak. Ik slik het baarmoederslijmvlies op te bouwen. Daarnaast slik ik om de 2 a 3 maanden Provera, om dit slijmvlies weer kwijt te raken. Of je er zwanger mee kunt raken, geen idee. Naar mijn idee is het niet bedoelt om eisprongen op te wekken. Hiervoor krijg ik straks een GNRH pomp (de "hormoonpomp")
Na een Primolut-kuur kan het wel tot een week duren, voordat je ongesteld wordt. Hier meestal op dag 4-5 na het stoppen. Je moet de kuur eerst afmaken en dan begint pas het wachten op je ongesteldheid. Dus nog even geduld. Het kan wel eens voorkomen dat er toch een eisprong plaatsvindt tijdens het slikken van Primolut. Ben je na een week na de laatste Primolut-pil nog niet ongesteld, dan zou ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Progynova houdt de eisprong tegen en zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies juist wel groeit. Je kunt dan niet zwanger worden.
Meiden bedankt voor jullie reacties. ik ben gister ochtend EINDELIJK ongesteld geworden. zo blij . het lijkt erop dat progynova heeft geholpen. het is nog niet echt heel veel maar wel meer dan de twee menstruaties na mijn curettage. nog een maandje doorslikken en dan hoop ik dat ik eindelijk verder kan gaan met zwanger worden.