Dag lieve meiden Ik ben er zaterdag achtergekomen dat ik zwanger ben dmv clearblue digitaal test. Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik zag staan zwanger 1-2. Alleen lastig in te schatten vind ik hoe ver ik ben. 17 Mei had ik een bloeding van 4 dagen en 28 Mei had ik een bloeding van 3 dagen 19-20 Juni was ik zeer vruchtbaar. Wie kan mij helpen? Liefs
Gefeliciteerd! Als je 19-20 juni je eisprong hebt gehad ben je nu ongeveer 4 weken zwanger. Clearblue telt vanaf de bevruchting (volgens mij) dus de 2 bonusweken die je krijgt omdat je telt vanaf je laatste menstruatie moet je daarbij optellen. Als je uitgaat van je laatste menstruatie dan zou je zelfs 5 weken moeten zijn maar wanneer je zeker weet dat je eisprong 2 weken geleden is geweest zou ik die aanhouden.
gefeliciteerd! als clearblue zegt zwanger 1-2, dan ben je ongeveer 1 tot 2 weken na de bevruchting. en omdat je er 2 weken bij op mag tellen, ben je dus volgens clearblue 3 tot 4 weken zwanger. maar dat is een schatting, daarnaast vanaf je menstruatie rekenen. je kunt dan tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, en dan ben je dus nu 5 weken en 2 dagen zwanger. je kunt ook je ovulatie aanhouden (heb je test gebruikt? of heb je m gevoeld? is natuurlijk allebei ook niet helemaal zeker.) dan ben je nu 4 weken zwanger. het verschil tussen die berekeningen en de clear blue kan komen omdat je hcg nog wat laag is (dat is voor iedereen gewoon anders) of omdat je ovulatie wat later was dan dag 14. allebei geen reden tot zorg. je exacte zwangerschapsduur weet je pas na je eerste echo. tot die tijd, spannend! geniet ervan!
Oké, dankjewel.. Allemaal een beetje onzeker maar wel happy! Ben wat moe en met vlagen wat lichte krampjes in mijn buik. Dat schijnt normaal te zijn. Kan ik al wel een verloskundige bellen of is dat te vroeg?
bij een positieve test kan je al bellen, maar je kan ook wachten tot je bijvoorbeeld een paar dagen over tijd bent zodat je wat zekerder bent.