Speen afleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liyana89, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Hallo mama's

Mijn dochter is precies 19 maanden en ze heeft nog een speen alleen met slapen dus overdag Krijgt ze geen speen. Ik wil het eigenlijk afleren maar weet niet hoe en of ze misschien nog te klein is. Hoe hebben jullie dat gedaan ? en hoe oud waren jullie kindjes?

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Onze oudste dochter had ook alleen nog in de nacht een speen. Rond haar tweede verjaardag samen afscheid genomen van de speen en dat ging eigenlijk heel goed. Ze heeft er een paar keer om gevraagd maar geen drama van gemaakt gelukkig.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C is nu zo een 3 a 4 weken van de speen af.
    Ik heb em gewoon niet meer gegeven.
    De eerste nacht viel het mee.
    2e nacht was drama ;)
    de dag erna heb ik de knuffel gegeven die aan de speen vast zat. Ze heeft em compleet onderzocht opzoek naar der speen, toen ze erachter kwam dat die er niet meer aan vast zat keek ze me heel betreurd aan. Heb toen tegen der gezegd dat der speen "op" was en weg.
    Blijkbaar was ze daar tevreden mee want ze draaide om en ging slapen :p

Ze loopt nu altijd met 2 knuffels rond en gaat ermee naar bed.
    De knuffel van der speen en der beer, zonder slaapt ze niet.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Hier pas iets voor de 3e verjaardag de speen weggedaan. Toen konden we het goed uitleggen. Tot die tijd vonden we het ook niet zo belangrijk om het al af te leren. Hij kreeg hem wel uitsluitend in bed.

5. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Onze zoon is net 3 geworden en slaapt nu sinds 3 nachten zonder. Hij beet alle spenen stuk..

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit :)

7. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Huer met 15 maanden. Hij begreep het woord bah. Ij heb gezegd dat de speen bah was en samen hebben we hem in de prullenbak gegooid. Werkte goed! Daarna blijven herhalen waar hij was.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Op die leeftijd zou ik het niet zo snel doen, omdat ik het zelf een beetje zielig vind. Mijn jongste is helemaal verslaafd aan zijn speen, hij heeft hem bijna alleen maar in bed in, en af en toe als ik ga winkelen ofzo. Maar als ik hem op dit moment af zou pakken en weg zou gooien, zou hij echt niet begrijpen waarom. Hij begrijpt best veel, hij weet dat zijn speen in bed hoort, hij weet dat hij altijd zijn speen krijgt als hij gaat slapen. Maar hij zou het niet begrijpen als ik hem vertel dat een speen niet zo goed voor zijn tandjes is, want dat zegt hem niks.
    Dus kiezen wij ervoor het pas af te leren als ze oud genoeg zijn om te begrijpen waarom zonder speen beter is. Dochter was ruim 2,5 toen ze het afleerde (en de reden toen was, was dat het niet goed voor haar buikje was dat ze allemaal stukken speen inslikte, want ze beet ze allemaal kapot). De oudste moet nog steeds het duimen afleren (hij doet het gelukkig bijna nooit, heel af en toe in bed alleen), omdat hij grote tanden heeft, die overigens toch al scheef staan, dus die beugel komt er toch wel, maar om nog schever te voorkomen is afleren toch wel fijn.
    Zo lang ik dat niet goed uit kan leggen krijgt de jongste fijn zijn speen in bed.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon was 2 jaar en een paar maanden en gebruikte de speen alleen bij het inslapen. Hij zat steeds op zijn speen te kauwen, dus we hadden hem al gewaarschuwd dat als de speen stuk zou zijn, we geen nieuwe zouden kopen. Op een gegeven moment was de speen stuk... Hij deed hem uit zichzelf direct in de prullenbak en ging daarna slapen alsof er niets aan de hand was.

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter was 18 maanden, van de een op de andere dag de speen niet meer gegeven. De eerste nacht had ze het wat moeilijk daarna heeft ze er nooit meer om gevraagd

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier was ze bijna 3. Had op een ochtend door haar speen een hele ruwe mond. Uitgelegd dat dit door de speen kwam. Samen besloten dat de speen weg ging en dit vond ze prima.

Ik zou inderdaad wachten tot ze het wat beter kan begrijpen. Als ze hem alleen 's nachts heeft lijkt het me niet zo'n probleem (had mijn dochter ook,).

Deel Deze Pagina