Wanneer zwanger van de tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tann, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Hoe snel waren jullie zwanger vande tweede. Onze dochter is in december 1 geworden en we denken aan een tweede. Mijn man wil heel graag zo snel mogelijk, maar ik vind het erg lastig. Kan ik het wel aan een tweede? Kan ik die aandacht verdelen? Ik heb nu met 1 nog best veel vrijheid en neem haar overal mee naartoe (makkelijk kind) misschien is een tweede wel niet zo makkelijk en eist alle aandacht op. Krijgt onze dochter dan niet te weinig aandacht??? Allemaal onzekerheden. Ik ben bij onze dochter snel zwanger geworden. Dece,ber was geen handige maand (veel verjaardagen en feestdagen) dus ik zou het liefst december omzeilen, maar ergens moet ik ook niet zo verwend doen en denken dat als er een tweede kindje komt ik daar hee dankbaar voor mag zijn, ook in december.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen

Groet Tann

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Toen onze jongste 7 maanden was begonnen we voor een tweede. Ik was meteen zwanger :) Ik heb jouw twijfels ook gekend. Vooral het 'kan ik dat wel aan?!' Het antwoord is 'ja' met gemak zelfs. Op één of andere manier is die overstap prima te doen geweest. En dat terwijl onze tweede echt geen gemakkelijke was! Vooral als dreumes.

Dat je dochter minder aandacht zal krijgen is maar hoe je het aanpakt. Betrek je haar bij de verzorging van je baby, dan is het alleen maar verrijkend voor jullie relatie. Natuurlijk moet ze soms wachten, maar dat zal ze toch ooit moeten leren.

En ja, je wordt minder flexibel in dingen, maar daar leer je ook wel weer mee omgaan. Ik kan nu heel snel switchen van planning als het moet bijvoorbeeld. Dat kon ik vroeger echt niet. Ook zal het inzetten van oppas ed gemakkelijker zijn bij een tweede (vond ik iig), waardoor je op die manier je vrijheid nog kunt waarborgen.

En maanden omzeilen, tja, dat zou ik ook doen moet ik zeggen. En er zullen vrouwen zijn die je erom zullen smeken het niet te doen (want het is natuurlijk ook sowieso fantastisch als je zwanger mag worden), maar als het de vorige keer zo gemakkelijk ging, zou ik zelf het risico ook wel nemen. Zo zijn wij zelf later aan de slag gegaan dan het moment dat we bedachten voor een derde te gaan, omdat het dan 'beter uitkwam'.

Succes met de keuzes!

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik hoopte dat ik daar antwoord op had kunnen geven..

Mijn dochter is van augustus 2013, ik was in ronde 2 zwanger geworden toen

inmiddels in ronde 14 voor nummer 2 (in ronde 9 miskraam gehad)

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 9 maand en ben nu 7 weken zwanger van de tweede. Het stond niet helemaal in de planning was een kleine verassing. Maar we hebben wel zoiets van ook dit komt vast goed.

5. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Thnx voor de reacties. Jeetje wat heftig voor je mommysince. Je weet inderdaad nooit.

6. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Zolang je twijfelt nog even wachten denk ik.
    Ik had dat zelf ook, dezelfde gedachten. Maar dat werd steeds minder en het gevoel van het willen werd steeds overheersender. Totdat ik alleen nog maar voelde dat ik nog een kindje wilde en dat het wel goed zou komen allemaal :)
    Helaas in oktober een miskraam gehad.

7. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    inmiddels 2.3 jaar verder... zonder resultaat

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    De eerste in ronde 9, en nu in ronde 3 aanbeland voor nr 2. Hopelijk duurt het niet weer 9 rondes of langer, komt er best veel.leeftijdsverschil

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Balen is dat he, inmiddels als ik deze ronde zwanger zou geraken zou er al ruim 4 jaar tussen de 2 zitten.
    Aan de andere kant zegt het niks. Mijn man en zijn zus (er zit niemand tussen) schelen 6 jaar en hebben een heel goede band, en ik scheel met mijn jongere broer 5 jaar en heb daar ook een super goede band mee, terwijl ik met mijn zus die (maar) 3 jaar ouder is helemaal geen band heb

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij de oudste in ronde 2 zwanger geraakt. Toen ze 7 maand was zijn we voor een 2e gegaan. Toen in ronde 1 zwanger geraakt. Tussen mijn 2 meiden zit 16 maand. De jongste is nu 7 maand en we zitten in ronde 2 voor een 3e kindje. Mocht ik deze ronde zwanger raken ben ik eind september uitgerekend. Als het een maand later is, zitten wij ook met veel verjaardagen. Ik ga geen maand overslaan, maar kan me wel voorstellen dat anderen dat wel doen.

Ik heb me trouwens nooit afgevraagd of ik het wel aankon. Maar het gaat super. De oudste kreeg de eerste weken niet de aandacht die ze verdiende, omdat ik continu bezig was met kolven en voeden. En ik kon/mocht nog niet veel. Heb na 2 weken ook nog een week in ziekenhuis gelegen. Ik ben gestopt met borstvoeding en ze kreeg toen genoeg aandacht (ik ben niet alleen daarom gestopt hoor;))

Ze is gek op haar zusje.

11. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Toen mijn dochter 1 werd zijn we gegaan voor de tweede. Inmiddels ruim anderhalf jaar verder en nog steeds niet zwanger. Bij mijn dochter was het in de eerste ronde raak.

Het valt gewoon niet te plannen. En impact op je gezin en ritme heeft het zoiezo, of er nu veel of weinig leeftijds verschil tussen zit. Qua maanden omzeilen moet je gewoon je gevoel volgen. Als het voor jou beter voelt om even een pauze in te lassen moet je dat gewoon doen.

12. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier van de eerste zwanger in de 1e ronde, toen hij 7 maanden was begonnen voor een tweede, we wilde eigenlijk wachten tot na onze verhuizing 2 maanden daarna maar ineens hadden we zoiets van waarom die 2 maanden dan nog wachten? Uiteindelijk in ronde 5 zwanger geworden van nummer 2. Ik vind het ook spannend hoor, maar het werd hier al gezegd, op een gegeven moment overstemd je wens de ''angst''. Zolang het andersom is zou ik nog even wachten.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier van de eerste direct zwanger na het stoppen met de pil.
    Van de 2e zwanger in ronde 10.

Dat de eerste snel kwam zegt niks over een volgende helaas...

Deel Deze Pagina