Zwangerschap aan familie en vrienden vertellen op housewarming?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Misssunshine, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misssunshine

25 jul 2014
    37
    11
    8
    Ik hoop dat iemand misschien een goede tip heeft, ik zit zo in dubio!
    We zijn zwanger van ons tweede kindje, op de dag van de housewarming ben ik 10 weken. Alles ziet er goed uit. We hebben meerdere echo's al gehad ivm miskramen in het verleden (steeds bij eerder termijn).

Volgende week, de 28e komen er allemaal vrienden en familie op onze housewarming. Een perfecte dag in principe om iedereen dan het goede nieuws te vertellen op een leuke manier.
    Mijn man en mijn ouders zijn helemaal voor. Echter ik... sowieso vind ik het allemaal spannend door die twee eerdere miskramen. De familie komt niet allemaal uit de buurt en we zullen ze niet weer snel zien. Het is leuk zo dan via Facebook..
    Als ik het vertel dat is het wel heel echt allemaal.
    Genieten doe ik nog niet heel erg nog. Het lijkt me wel heel leuk, maar straks gaat het mis. Pff.. dan weet iedereen het.. familie, vrienden.. facebook.. mijn werk.
    Aan de andere kant is het ook zo leuk als het eindelijk ein-de-lijk hardop uitgesproken kan worden.

Wat zouden jullie doen?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Met 10 weken zou ik het wel aandurven! Onze ouders weten het nu en gaan het langzaam aan onze broer/zus vertellen.

Maar mijn twijfel zou zijn: is iedereen er echt op hetzelfde tijdstip?

3. Misssunshine

25 jul 2014
    37
    11
    8
    Heb ik ook aan gedacht. Het is van 11:00 tot 16:00 uur dus denk dat we het rond 12:00 uur doen ofzo.. dan is iedereen er wel zo'n beetje. Én we weten wie er allemaal komen. Dat scheelt haha

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.075
    17.029
    113
    Ik zou het zelf wel doen, mooi moment zo met iedereen bij elkaar :) Maar kan me goed voorstellen dat je wat terughoudend bent. Doe vooral wat op dat moment goed voelt!

Misssunshine vindt dit leuk.
  5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hihi bij ons zou dan maximaal de helft er rond 12:00 uur zijn :p scheelt ook wat voor soort visite je verwacht natuurlijk!!

Ik vind het wel een super mooie gelegenheid hoor!

(je kunt ook nog 1 kamer een groot bord in zetten met babykamer erop en dan met de rondleiding het steeds laten zien :D)

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Je moet natuurlijk doen wat goed voelt! Ik heb rond de 8 weken al verteld dat ik zwanger was. Kan nooit mijn mond houden... en toen ik problemen kreeg met bloedverlies kon ik er ook gewoon met mensen over praten. Volg je eigen gevoel...

7. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik zou het laten afhangen van wie er allemaal komen. Zijn het alleen mensen die echt dichtbij je staan dan zou ik het wel durven vertellen, maar zijn het ook mensen die iets verder bij je vandaan staan dan zou ik het persoonlijk niet doen.. En dat is waar het om draait, waar voel JIJ je persoonlijk goed bij? Daar is geen richtlijn voor, iedereen heeft het wel over die 12 weken, en dat snap ik door de termijnecho, maar dat betekent niet dat je perse moet wachten als jij het graag wilt vertellen.

Ik heb het zelf voor de termijnecho echt alleen aan mensen verteld die heel dichtbij staan, omdat het me benauwde als teveel mensen het wisten. Na 12 weken is dit overigens niet eens verdwenen en heeft het nog wel even geduurd voordat iedereen het wist, ook omdat ik niets op Facebook etc. heb gezet :p

Lang verhaal kort: Doe lekker waar jullie je goed bij voelen, dat is het allerbelangrijkst! :rolleyes:

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je allemaal mensen verwacht waarvan je wilt dat ze het al weten waarom niet :)
    Hartstikke leuk om het ze persoonlijk te vertellen aangezien je ze niet vaak ziet.

En ik vind de tip van @pietje1987 echt super leuk!!
    Bord in de babykamer zetten :D

Hopsatee en Misssunshine vinden dit leuk.
  9. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Spannend hè als het al meerdere keren is misgegaan. Ik herken je gevoel. Maar wat je zelf ook zegt, je hebt ze weinig bij elkaar. Het lijkt mij fijn om te vertellen, zelfs al zou het nog mis gaan. Maar als je echo's zo goed zijn, mag je ook wel wat meer vertrouwen hebben. Ik zou het doen en idd met de rondleiding vertellen dat dit de babykamer wordt. Heel veel plezier. En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe huis en zwangerschap!

10. Misssunshine

25 jul 2014
    37
    11
    8
    Jullie hebben gelijk, en we gaan het gewoon doen! Het lijkt me heel leuk en als ik me door deze angst moet laten leiden dan vertel ik het misschien pas met 20 weken :p
    Bedankt voor jullie tips!

Rosje83, sweetL, pietje1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Alvast een hele leuke dag toegewenst!! :D

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook met 10 weken op facebook geplaatst. En zwanger worden en blijven ging bij mij ook niet van een leien dakje. Dus gewoon doen!

13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik had met 10 weken een verjaardag met veel familie. Toen tóch verteld en daarna op Facebook gezet. Vond het ook doodeng, de weg erheen was zo heftig en ik had ook meerdere miskramen gehad. Tot ik mij bedacht dat het gros het na de termijn echo bekend maakt en ik dacht ‘ooit moet het echt gaan worden’.
    Ik snap maar al te goed je gevoel en ik zou ook gewoon doen wat goed voelt. :)

14. fem92

fem92 Lid

15 jul 2015
    84
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gewoon doen! Hebben wij toen ook gedaan en de reacties waren fantastisch haha :D bij de rondleiding steeds de babykamer laten zien, werkt goed!

Deel Deze Pagina