Hallo allemaal, Een vraagje: ik heb sinds mei 2005 gemerkt dat ik tijdens mijn menstruatie last van huiduitslag heb. Het is rood, jeukt niet en begint bij mijn schouders en kan doorlopen tot het begin van mijn bovenbenen. De plek varieert nogal, soms op mijn borsten, dan weer van mijn schouders tot mijn buik, soms zelfs op mijn rug een beetje. Het begint volgens mij meestal op dag 2 en duurt soms 1 soms 2 dagen maar nooit de hele menstruatie lang. Ik ben bij mijn huisarts geweest en mijn gyn maar niemand kan en wil me helpen omdat ze dit nog niet eerder hebben gezien (jaja, zo werkt het in de medische wereld). Mijn vriend is chirurg en gaat ook een beetje proberen rond te vragen maar ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die dit verschijnsel kennen en zelfs weten wat dit kan zijn. Alvast bedankt! Liefs, Daantje
Toevallig had ik dat deze ronde ook. Ik had zo'n last van mijn huid. Overal van die rode puntjes en continu jeuk. Ik vond het super vervelend en dacht dat het wellicht bij de menstruatie hoorde. Ik hoop het tenminste . Nu trekt het in ieder geval weg. Succes! Josien
Hey Josien, bedankt voor je berichtje! Is het bij jou voor het eerst en heb je er een paar dagen lang last van? En waar bevinden die rode puntjes zich dan? Ik ben benieuwd of het bij jou eenmalig is, ik heb er al meer dan 2 jaar last van. De ene keer is het iets erger dan de andere. Liefs, Daantje
neu...helaas...ik heb wel psoriasis wat erger is rond mijn menstruatie. Dat heeft wel te maken met je hormonen. Maar de vorm die ik heb geeft schilfers en begint daarom te jeuken. Misschien absoriasis (Of is dat met een 'p' ?). Je kunt het altijd even googlen natuurlijk. Succes! Liefs Tezzz
Ik heb elke maand last van mijn huid, ik heb chronische eczeem en merk aan mijn huid wanneer ik ongi moet worden. Dan krijg ik plekken over mijn hele lichaam, als ik rond dag 5 kom trekt het weer een beetje weg. Ik hoop voor je dat ze er achter komen waar het van komt, bij mij is het puur hormonen in combinatie met mijn eczeem. knuffel conny
Hoi Daantje, Ik heb er vooral last van op mijn armen (zowel onder- als bovenarmen. Maar ook mijn scheenbenen zijn zo enorm gevoelig. Ik heb echt veel last van jeuk gehad, maar ja... het was inderdaad wel de eerste keer. Ik hoop niet dat ik er tegenaan blijf lopen, maar daar tel ik niet op. Zou je het anders niet een keer kunnen voorleggen aan je huisarts? Groetjes, Josien
Hoi Josien, Onderstaande staat in mijn eerste berichtje, daarom plaats ik hier nu ook dit onderwerp omdat ik niet echt verder geholpen word. [quote Daantje] Ik ben bij mijn huisarts geweest en mijn gyn maar niemand kan en wil me helpen omdat ze dit nog niet eerder hebben gezien (jaja, zo werkt het in de medische wereld). Mijn vriend is chirurg en gaat ook een beetje proberen rond te vragen maar ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die dit verschijnsel kennen en zelfs weten wat dit kan zijn. [quote Daantje] Liefs, Daantje
Niemand, niemand, niemand? Ben ik dan de enige met zulke uitslag...ik heb wel gezien dat zwangere vrouwen een gelijksoortige uitslag krijgen. Vandaag maar eens aan mijn fertiliteitsarts vragen bij het medisch centrum kinderwens. Liefs, Daantje