Hoi, Zoals de titel het al zegt. Met 25+2 ben ik opgenomen geweest met dreigende vroeggeboorte. M'n baarmoedermond was toen 0,67 cm. Veel te kort dus. Longrijpers en weeën remmers gehad. Advies daarna was rust. Geen bedrust, maar wel stoppen met werken, zo min mogelijk bukken en tillen en het grootste gedeelte van het huishouden aan anderen overlaten. Vandaag is alles opnieuw opgemeten. 1,5 wk geleden merkte ik een kantelpunt. M'n harde buiken werden meer en pijnlijker, vaker periodes met weeën. Gelukkig in rust is de baarmoedermond niet verder verstreken. Echter tijdens een harde buik is ie nog maar 0,22. Ook is er 1 cm ontsluiting gemeten, iets wat 2 wkn terug nog niet was. Ik weet dat niemand een indicatie kan geven hoelang we nog hebben. Toch ben ik op zoek naar houvast. Ik lees online alleen maar met een langere baarmoedermond of ontsluiting maar nog niet verstreken baarmoedermond of al tegen de uitgerekende datum aan. Wij zouden in het gunstigste geval nog 9 weken hebben. Eigen voorgevoel en die van m'n man is dat we medio november nog net zullen redden. Wie o wie herkent zich in het bovenstaande.
@Caithxxx Bij ons hebben ze een Fibronectinetest aangeboden toen bij 32 weken de baarmoedermond verkort bleek. Een positieve testuitslag voorspelt een grotere kans op een vroeggeboorte binnen 1 week (of 2, weet het even niet meer). Hebben jullie die gehad? Bij mij bleek de lengte van de cervix uiteindelijk niet veel te zeggen. Op de ochtend van de dag dat ik uiteindelijk bevallen ben was hij 1.9 cm, hetzelfde als de drie weken daarvoor. Hopelijk blijft de kleine nog een paar weken zitten! Zet ‘m op!
Niet geheel dezelfde situatie. Bij baby 3 had ik mee 34 weken al een krappe 2 cm ontsluiting en een korte cervix. Uiteindelijk is ze met een beetje hulp bij 39 weken geboren. Bij baby 4 zijn we met 26 weken in het ziekenhuis belandt dmv harde buiken met ritmes. Vraag me niet precies hoe kort ie toen was, iig goed verkort + een vingertop ontsluiting. Rest vd zwangerschap gedonder gehad met harde buiken / weeën. Maar! Blijven zitten tot net over de 37 weken. Hou de moed erin!! Hopelijk blijft ook jullie kleintje nog lekker een paar weken zitten.
Nee hebben ze niet gedaan volgens mij. Gek, las toen ik het ging googlen dat amc er wel positief achter staat (mijn zh). Sla het even op, zal het de volgende keer even navragen. Dank je wel, hopen wij ook
Doet me goed, hoop dat wij ook de 37 wkn mogen halen. Hopen dat m'n gevoel er finaal naast zit voor een keer
Het is zó gek dat het in 5 weken zo verkort raakte. Ik heb met 19 wkn nog een inwendige echo gehad vanwege mn niche, hoelang ie toen was weet ik niet maar zo op de echo zag ik geen zorgelijk beeld. Terwijl tijdens m'n opname en afgelopen vrijdag het wel meteen duidelijk was.
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat je al weeenremmers en longrijpers hebt gehad en ze verder niet zoveel kunnen doen als de test positief is. Ik zat destijds net een paar dagen voor de 32 weken grens en na die termijn geven ze geen longrijpers meer omdat het dan geen meerwaarde meer heeft. Uiteindelijk heb ik niet laten testen omdat vooral de negatief voorspellende waarde goed is (negatieve test is 98% zeker dat je niet binnen een week gaat bevallen. Een positieve test wil daarentegen niet perse zeggen dat je wél gaat bevallen). Het kan dus ook onnodig veel onrust veroorzaken. Jouw verhaal klinkt wel een stuk heftiger dus ik kan me goed voorstellen dat jij het wel zou willen weten! Als je er naar vraagt zullen ze wel aangeven of het zin heeft!
Ja dat zou kunnen. Hoewel die wel maar 2 weken werken. Ze hebben afgelopen vrijdag wel nog de afweging gemaakt om dat weer te doen, 1 cm meer ontsluiting hadden ze dat dan ook gedaan. Ik word heel onrustig van de situatie idd.