ik ben zo blij! vorige week heb ik in een opwelling 2 concertkaartjes voor in parijs gekocht op ebay, ik was bang dat ze nooit zouden aankomen, maar ze werden net gewoon bezorgd we gaan er met de trein heen en we hebben via last minute een goedkoop maar leuk hotel gevonden. we gaan er als het goed is op een maandagochtend heen, woensdagavond is het concert en op donderdagochtend weer terug. we hebben dus nog zo'n 2 dagen om andere dingen te doen. hoewel we alles goedkoop doen kost het toch rond de 500 euro (reis, concertkaartjes en hotel) voor ons best veel geld. we kunnen daar dus niet veel uitgeven. ik ben nog nooit in parijs geweest, maar weet dat het wel duur is om daar bijv. uit eten te gaan. hebben jullie tips? leuke bezienswaardigheden(zoals de eifeltoren etc) leuke (goedkope) winkeltjes? alles is welkom.
Leef net als de (meesten) Fransozen 8) stokbroodje bij de bakker (uiteraard niet die met zicht op de Eifeltoren) enne.... wijntje bij de supermarkt vandaan. Kaasje e.d. Het is voor mij een tijd geleden dat ik daar geweest ben. Wellicht heb je net als in Barcelona nu daar ook een Subway zitten of een saladbar. Die zijn goed te doen! Veel plezier!
ik zou zo;n metrokaartje voor de hele dag kopen en een gidsje met bezienswaardigheden.. En dan lekker met de ondergrondse parijs verkennen! En je hoeft echt niet duur te eten in parijs! je kunt 's middags gewoon een broodje halen, bv bij de bakker ofzo. En ze hebben ook eetcafeetjes die niet te duur zijn! (en de mac) Welk concert ga je? Veel fun! Taliaa
en naar wat voor concert ga je als ik vragen mag ben ooit een keer wezen varen onder de bruggen van frankrijk heen ofzoiets hahahahah misscvhien ff googelen dat je dingen vooruit ken plannen.
Leuk ! Wij zijn er een jaar of 4 geleden geweest en hadden ook weinig geld. Konden ontbijten in het hotel, en smiddags en savonds gingen we vaak naar een klein cafe/restaurantje om de hoek. als je niet echt midden in het toeristische gedeelte zit zijn de prijzen wel goed te doen. Wij zijn idd naar de eifeltoren gaan kijken,en naar de notre dam en allemaal dat soort dingen. Anders zou je bij een reisburo even na moeten vragen hoe of de wat,maar wij hebben toen via het reisbureau ook 2 metrokaartjes gekocht. Die konden we het hele weekend dat we daar waren onbeperkt gebruiken.. konden dus steeds met de tram en stapte dan gewoon steeds ergens anders uit, loop je altijd wel tegen iets leuks aan. Ow ja en ze hebben de mac ! Lekker en goedkoop. Veel plezier !
ja die metrokaartjes zijn inderdaad wel een goed idee. hebben we wat te doen. oke broodjes dus gewoon bij de bakker, en 's avonds ergens buiten het toeristische deel eten? waar kun je die gidsjes halen? het concert is van Jack Johnson oja ik heb nog een vraag, misschien wel een hele domme, maar op de kaartjes staat "place non numerotee' kun je dan gaan staan/zitten waar je wilt?
Geen idee, ik heb hem door de vertaler heen gegooid,maar die kent hem niet.. zal het niet iets zijn dat er geen vaste plaatsen zijn ofzo?Gewoon drammen en wie er het eerste is staat vooraan? EDIT : heb even een andere vertaler gebruikt en kwam uit "plaats niet genummerd "
plaatsen niet genummerd. ik denk idd dat er vrije plaatsen zijn. zeker een metro ticket kopen. voor de hele dag dan. dat kost dacht ik E3; p.p. je kan vanalles bezoeken: eiffeltoren, moulan rouge, maar... dat is allemaal in het dure gedeelte/touristische gedeelte van parijs. broodjes ed zijn echt prijzig. wat ik zelf zou doen als ik het low budget wil houden: zelf lekkere dingen meenemen. weet je zeker dat je het lekker vind, en goedkoop.
zoiets had ik wel bedacht maar hoe gaat zoiets dan? straks zit iedereen op een vaste plek en moeten m'n vriend en ik uit elkaar haha m'n frans is ook niet bepaald vloeiend. of inderdaad 'sochtends al voor de deur gaan staan en wanneer de deuren opengaan als een gek naar de eerste rij rennen.
ik had er nog niet eens aan gedacht hiervandan iets mee te nemen. genoeg snacks/frisdranken die mee kunnen. het ontbijt is voor een in het hotel goedkoop te krijgen. en supermarkten daar, zijn die ook duur of valt dat dan wel weer mee?
Neem gewoon zelf genoeg lekkers en flesjes/pakjes drinken mee. Dat scheelt weer. En s'middags gewoon lekker een broodje halen (of jezelf bij het ontbijt helemaal volproppen ) En s'avonds in de buitenwijken eten, of bij de mc donalds. Heel veel plezier
Parijs is echt superduur! Toch wel zo'n 4 euro voor een colaatje of kop koffie in het centrum. Dus inderdaad, een klein supermarktje in en daar inslaan. Goedkope bezienswaardigheden... Ik zou gewoon lekker veel gaan wandelen, mensen kijken, al een belevenis op zich in Parijs. Het Louvre (als je ervan houdt natuurlijk). Een kaartje is niet zo goedkoop, maar je kan daar wel een halve dag in rondzwerven.