Hey iedereen, Ik heb een dochter van 13 maanden en ze heeft altijd borstvoeding gekregen. Sinds augustus krijgt ze overdag flesvoeding en alleen borstvoeding bij het slapen gaan en snachts. Al de tijd dat ik nog volledig borstvoeding gaf had ik geen menstruatie zodra ik in augustus flesvoeding ben begonnen is mijn menstruatie vrij snel terug gekomen. Vroeger was mijn schema echt elke 30 dagen. Maar sinds augustus had ik ze om de 3 weken maar ze duurde dan wel maar een 3 a 4-tal dagen. Mijn laatste menstruatie was 28 oktober en nu nog altijd niets, 2 testen van kruidvat early overdag gedaan maar beide helaas negatief. Kan dit misschine nog met mijn borstvoeding te maken hebben?
Waarschijnlijk wel. In mijn ervaring duurt het wel even voor je cyclus helemaal op orde is, zeker als je BV hebt gegeven. Ik gaf volledige BV, kreeg hierbij eerste menstruatie bij 4 mnd (bij 2e) resp 9 mnd (bij 3e). Bij beide heeft het zeker 9 cycli geduurd voordat het weer gewoon 'regelmatig' was en menstruatie iedere keer hetzelfde verliep. En zelfs daarna heb ik nog wel eens een uitschieter gehad in mijn cyclus (bijv. 35 of 36 dgn, vorig jaar zelfs een keer 44 dgn!). Afwachten is het enige wat je kunt doen. Na het stoppen van BV veranderd je hormoonhuishouding toch weer een beetje en zal weer een nieuwe balans moeten vinden. En tja, het lichaam is geen machine. Het kan altijd een keertje anders lopen. Succes!
Bij mij verliepen de menstruaties ook heel onvoorspelbaar nadat ik stopte na 20 mnd bv. Toen ik eens 8 dagen overtijd was, bleek ik toch ook niet zwanger, terwijl ik nog nooit zo lang overtijd was geweest.