21 weken zwanger en vlucht Australie - Nederland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ram24, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Hallo allemaal,
    Beetje rare vraag misschien, maar wij vliegen volgende week naar Nederland (vanaf Melbourne) en ik ben dan 21 weken zwanger. Als we terug vliegen ben ik 26 weken. Nu mag je tot 32 weken vliegen met Singapore Airlines, dit had ik al nagevraagd, maar ze moeten een zwangerschapsverklaring hebben die maar een paar dagen oud mag zijn. Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en die zal hem dan ook voor me uitschrijven, maar.... hoe zit dit dan met de terugreis... Moet je dan een nieuwe hebben?? En iemand nog tips voor zo'n lange vlucht? Steunkousen bv las ik ergens op internet??

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb er toen ik naar Los Angeles vloog een meegenomen. Daarna ook nog naar Hawaii gevlogen en weer terug naar Nederland via Los Angeles.
    Er is nooit naar de verklaring gevraagd.
    Ik had inderdaad steunkousen. Verder ondergoed zonder naden en een ruimzittende joggingbroek.
    Hiermee voorkom je zoveel mogelijk vocht vasthouden.
    Veel drinken en vaak uit je stoel. Ook voorkomen dat je met je benen over elkaar zit.
    Goede reis!

3. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Dank je MamaDaisy voor de tips!!

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Volgens mij hoor je officieel een recente Fit to fly bij je te hebben. Hoe ze dat in praktijk zien weet ik ook niet. Ik haal de mijne over drie weken op. Ben 29 weken als we vliegen, maar wij maken dit keer geen verre reis dus ben maar een weekje weg.

Gokje: ze gaan je er niet eens naar vragen of je moet een buik à la zeer hoogzwanger hebben? Bij mij zien ze bijna niks met m'n 26 weken.

5. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Hoi Ram,

Ik ben net met ruim 32 weken terug gevlogen van Nederland naar het midden oosten. Ik woon hier namelijk. Ik heb 3 x een vk gezien in de 6,5 week dat ik in Nederland was en zij hebben voor mij een verklaring gemaakt. Je moet even goed lezen vanaf wanneer ze een verklaring verwachten. Bij mij was dat vanaf 28 weken maar ik was blij dat ik er 1 bij me had met 27 weken want ze vroegen er wel naar. Je zou dus een afspraak kunnen maken met een vk of een huisarts die een verklaring voor je kan maken.

Voor de rest veel drinken en lopen en makkelijke kleding aan.

Goede vlucht toegewenst.

6. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie

Bij mij zie je het nu ook nog niet echt. Kreeg van de week nog van een moeder op kindergarten te horen, huh ben je zwanger dan..Uh ja... Maar ik weet natuurlijk niet hoe het over 6 weken is als ik terug vlieg.
    Maar jij hebt ook een afspraak gemaakt in NL bij de verloskundige? Wist niet dat dit kon..Kan je gewoon naar een verloskundige bellen in NL. Werd dit vergoed door je reisverzekering of moest je zelf betalen? Wij hebben een wonen in het buitenland verzekering...

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Kun je dit soort vragen niet bij de Nederlandse ambassade in Australië stellen?
    Ik kan me zo voorstellen dat ze daar wel meer weten.
    In Nederland krijgt de verloskundige een standaard bedrag voor elke zwangere en daar moeten ze je de hele zwangerschap en bevalling voor begeleiden.
    Misschien kan je dit gewoon navragen door een mailtje te sturen naar de verloskundige in de buurt waar je in Nederland verblijft?
    Misschien mogen ze wel een apart consult rekenen?
    Ik kan me niet voorstellen dat je daar meer dan honderd euro voor kwijt bent. Je kunt ook je eigen zorgverzekeraar bellen om te vragen hoe ze met jouw situatie omgaan wat betreft vergoeden.
    Ik denk dat je het in eerste instantie aan de verloskundige moet betalen en daarna kunt declareren bij de verzekering.

8. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Mijn nicht woont in Australië en was hier vorig jaar bijna 2 maanden. Ze heeft een verklaring vanuit Australië meegenomen voor de heenreis en hier tijdens een éénmalig consult bij een verloskundige een nieuwe op laten stellen voor de terugreis.

9. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Zal zo eens een mailtje sturen naar de verloskundigen praktijk die ik 4 jaar geleden had. Had er eigenlijk niet eens bij stil gestaan om tussendoor naar een verloskundige in NL te gaan eerlijk gezegd, maar toen ik het net las dacht ik van...nou misschien wel handig. En we zullen de kosten zeker wel eerst zelf moeten betalen. Nu moeten we ook alle afspraken/bloedonderzoeken en echo's eerst zelf betalen.

Deel Deze Pagina