De benen optillen tijdens de bevalling deed me pijn wat nu?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MICH18, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ben niet zo heel lenig..
    En bij de eerste deed me dat echt zeer die benen zo wijd en opgetrokken.
    De tweede zou eigenlijk met de keizersnede gehaald worden.
    Maar zelf twijfel ik of ik het niet toch een keer wil proberen. Misschien dat dit kindje wel past?!
    Maar nu vraag ik me af..
    Deed dat bij jullie ook zeer? En wat kun je ertegen doen??
    Ik heb dan het idee dat ik niet geheel kan persen omdat die benen pijn doen.( is overigens ook bij seks:p)

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hmmm... Lastig. Wat zegt je verloskundige/gynaecoloog hierover?

Is het wellicht een optie om op een baarkruk te bevallen?

Aangezien dit je tweede is, gaat de uitdrijving misschien veel sneller, zodat je deze houding veel minder lang vol moet houden? En anders kan je wellicht aangeven sneller een knip te willen? Ik roep maar wat hoor...

3. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    De eerste is er niet uitgekomen en moest ik met spoed een keizersnede.. Baarkruk ook al aan gedacht.. hmm

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik had daar ook moeite mee en hier heeft mijn vk aangegeven dat vl en kv mijn benen wel vast konden houden.
    Heeft bij de 2e iig een stuk gescheeld en nu hopelijk ook weer.
    Succes

5. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ja, maar als ze die vasthouden dan doet dat me evengoed pijn.. ben gewoon niet lenig:p

6. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik ben bevallen met mijn benen gebogen maar voeten op bed!
    Kan dat niet gewoon?

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik kan mijn benen ook niet ver uit elkaar doen, wegens een slechte heup. Maar tijdens de bevalling mocht ik proberen of ik alsnog gewoon mijn benen genoeg kon spreiden, maar mocht dat pijnlijk zijn dan zouden ze mijn benen gewoon in van die standaards leggen. Volgens mijn gyn hoefde de benen niet gigantisch wijd gespreid te worden, en met het spreiden wat ik kon, hadden ze genoeg ruimte. Echter heb ik er toch voor gekozen om mijn benen in een steun te leggen, en dat was echt ideaal.

8. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb bij mijn haptonome verschillende baarhoudingen geleerd die ik zou kunnen toepassen en geen van allen is 'op de rug met opgetrokken benen'.

Misschien is het een idee om je eens te verdiepen in andere 'beval-posities'?

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gisteren info-avond over bevallen gehad in het ziekenhuis. Ook even op een verloskamer gegluurd. Ze kunnen het onderste deel van je bed weghalen zodat je met je benen in de steunen kan liggen. Hoef je in ieder geval niet zelf aan je benen te trekken. Ik ben ook nogal stijf denk ik, dus vind het wel een prettig idee. Je hoeft met bevallen heus niet met je knieen naast je oren te liggen....

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb niet in mijn knie holtes gepakt maar gewoon over mijn benen heen de knie gepakt. (Snap je me?)
    In mijn holtes pakken hield ik echt niet vol (en helemaal geen 2,5uur die ik heb moeten persen..) en op deze manier wel.

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Dat dus, die link van mamaPeetje zegt precies wat mijn haptonome ook aangeeft. Lezen! :)

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Bij mij lukte dat ook niet. Ik heb in de steunen gelegen, vond het een uitkomst. De verpleegkundige zei nog: misschien vind je het een vervelend idee om in die steunen te liggen? Maar het interesseerde me niks. Zo ging het goed.

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb er bij nr twee niet eens bij ma gedacht om mn knieholtes beet te houden. Ik had mn voeten gewoon in het bed en mn benen nieteens wagenwijd.

Bij de erste wel maar bij de tweede gewoon nietnaan gedacht, dus je hoeft echt niet persee je benen optillen.

14. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad zoals 2 dames al aangeven rugligging is eigenlijk achterhaald en geeft de minste opening andere bevalhoudingen geven tot 20% meer ruimte in het bekken en ook de zwaartekracht kan dan veel beter meewerken ! En elke 20 min dan houding veranderen bevordert ook de uitdrijving !! Succes

Deel Deze Pagina