Spannende laatste twee weken!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door babyzoe, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hallo,

Hier vandaag precies 39 weken zwanger.. Net 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik niks meer binnen hield. Vandaag thuis gekomen, urine weer schoon, maar energie niveau nog erg laag en kan inmiddels kleine beetjes( 2 boterhammen, 2 beschuiten en 1 stuk fruit) op een dag binnen houden...Wat mij betreft mag de kleine komen.. Ben er wel klaar mee. Di weer naar de gynaecoloog.. Twijfel of ik het onderwerp inleiden bespreekbaar moet maken, wat zouden jullie doen?
    Meiden, nog even en dan kunnen we genieten vd kleine baby!!!

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    @babyzoe; en was er al wat gaande volgens de gynaecoloog? Dan weet je tenminste of al het ongemak nog ergens goed voor is. :(
    Ik heb vannacht echt letterlijk maar 2 uurtjes geslapen door alle voorweeen. Zo naar. Ik was gebroken vandaag. Gelukkig kwamen mijn schoonouders langs en die hebben ons verwend.

@celia82: welkom! Geniet maar lekker van het ongegeneerd luieren zonder al te veel pijntjes! Heerlijk toch. :p

@Annekeruiter85; ik zou eerst zelf eens goed wat research naar dat inleiden verrichten voordat je het gaat voorstellen, want het is ook echt niet ideaal. Ik kan mij absoluut voorstellen dat je er doorheen zit, als ik dit zo lees, maar er zitten een hoop nadelen en risico's aan vast, die niet algemeen bekend zijn onder ons leken. En je bent al zo dichtbij! :)

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Zeg, zit iedereen hier een beetje stiekem te bevallen of zo :D

4. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Haha, ja het is rustig hier... Bij mij nog niks, wacht maar gewoon af.. Sinds gister wel al de hele tijd zeurderige buikpijn in mijn onderbuik, maar geen weeen ofzo...
    En bedankt myo voor je reactie wat betreft inleiden. Ik weet dat er ook veel nadelen aanzitten..dus daarom twijfel ik ook.
    Ik zou graag willen dat ze voelen of daar beneden al iets is gebeurd, want dat maakt wel een groot verschil qua inleiden..

5. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 8 dagen overtijd en van mij mag de kleine nu ook wel komen. Ben vorige week gestript maar lukte niet omdat het te dicht zat. Gister naar ziekenhuis voor ctg en echo en alles zag er nog perfect uit, donderdag weer terug voor hetzelfde. Vandaag weer gestript door VK en ging nu goed maar voel nog geen krampjes, wel 1 cm ontsluiting. Donderdag gaat ze het weer doen als er nog steeds niks is gebeurd. Ik ben helemaal klaar voor die bevalling maar de baby duidelijk nog niet.

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    @Annekeruiter85, ook dat zegt helaas niets. Ik heb al zoveel verhalen van vrouwen gelezen! Sommigen lopen weken met zoveel cm ontsluiting en bij anderen zat het 's ochtends nog potdicht en begon het diezelfde avond. Het beste is verstand op nul en jezelf bezig houden. Maar ja, ik vind het zelf ook erg moeilijk om dit advies op te volgen hoor haha. En jouw misselijkheid maakt het je natuurlijk ook een stuk lastiger. Heel veel sterkte hoor! En bedenk dat alle buikpijntjes wel IETS doen daar beneden. Dat schept weer moed.

@Ilse73, binnen 24 uur na het strippen zou er iets moeten gebeuren toch? Ik hoop het voor je. Zou toch fijn zijn als het "spontaan" op gang kwam. Gelukkig doet de kleine het nog goed, dus je hebt nog tijd. Heb je tot nu toe nog helemaal geen last van de buik gehad? Toch is er wel iets gebeurd, nu je wel een opening hebt :)

7. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mayo, had gister na ziekenhuis bezoek 2 uurtjes flinke krampen gehad maar daarna tot nu helemaal niks meer. De VK had niks gezegd over dat het binnen 24 uur wel zal gaan gebeuren al zou ik het niet erg vinden. Moet donderdag gewoon nog een keer zei ze. We gaan het zien:)

Hoe voel jij je?

8. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Nou net terug vd gynaecoloog.. Hij begon zelf over inleiden.. Inwendig onderzoek gehad, maar alles nog potdicht haha.. Dus besloten om nu niet te gaan inleiden.. Afspraak staan voor over 1 week en dan gaan ze opnieuw voelen.. Wel medicatie meegekregen tegen de misselijkheid in de hoop dat er wat eten blijft liggen..
    De kleine ligt wel ingedaald, maar goed dat zegt ook niet zoveel!!
    Succes nog ff meiden:)

9. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Hallo meiden,

Vandaag was mijn uitgerekende datum, maar ook hier een beeb die het nog prima naar zijn/haar zin heeft in mama's buik. Voor ons is het ons eerste kindje, dus alles is nieuw en spannend.

Vorige week donderdag bij de vk geweest, bmm was wel verweekt maar zat nog dicht. Overmorgen weer op controle en dan gaat ze weer toucheren. Is er dan niets veranderd tov afgelopen week, komt ze zondag of maandag bij me thuis om nog een keer te kijken. Is er dan nog niets op gang gekomen dan ga ik naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk gaan ze dan inleiden, omdat onze beeb ruim 2 weken voorloopt in de groei.

Af en toe rommelt het wel iets, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ik volgende week gewoon in het ziekenhuis beland. Niet heel positief, maar dan kan het alleen maar meevallen!

10. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Zo dames, hoe staat het ermee?

Hier een slechte week gehad bah. Dagelijks pittige voorweeen die uren duurden, zeer slecht slapen en zat er emotioneel een beetje doorheen. Opvallend is dat de baby echt megadruk is (uiteraard vooral eind van de avond, begin van de nacht,zucht ;)). Maar nu sinds 2 dagen is de rust wedergekeerd. Baby is nog wel druk, maar de baarmoeder lekker rustig. Dus...:( Ben benieuwd hoe het gaat verlopen verder! Donderdag terug naar de verloskundige en dan eventueel strippen. Ze hebben niet veel haast in deze praktijk geloof ik :D.

@Ilse73: Hoe gaat het met je, heb jij ondertussen na de tweede keer strippen al een kindje beet? :)

@Annekeruiter85: helpt de medicatie een beetje? Ik hoop het voor je!

@geranium32: hoe verliep het toucheren, zijn er nieuwe afspraken gemaakt?

11. geranium32

Myo: maandagochtend komt de vk bij me thuis langs om te toucheren en als het kan te strippen. Daarna zorgt ze dat ik 's middags een afspraak krijg in het zh zodat ze daat alles kunnen controleren. Als ze maandag kan strippen komt ze dinsdag weer bij mij thuis om de vliezen te breken. Als het strippen maandag niet lukt ga ik ook 's middags naar het ziekenhuis maar dan ook om te bespreken wanneer ze me gaan inleiden. Volgens de vk gaat dat dan uiterlijk woensdag gebeuren. Heel erg spannend dus!!!!!

Vervelend dat je zo'n rotweek hebt gehad. Dat emotioneel er doorheen zitten is heel herkenbaar!!! Hier precies hetzelfde! Hoop dat het voor donderdag bij jou gewoon spontaan begint!

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Zo, ze gaan wel intensief met je aan de slag. Ik wist niet dat ze dat deden, de vliezen breken na het strippen.Maar alles beter dan inleiden (lijkt mij dan). Het klinkt super spannend in ieder geval!
    Dank je wel, ik zal ook voor jou duimen. :)

13. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Mijn vliezen zijn net gebroken :D. Helder gelukkig. Spannend! Hoe kan ik nu ooit gaan slapen.

14. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi allemaal!

Hier ook al een paar dagen de laatste 2 weken ingegaan! ( banner klopt niet)! Nog niks geen teken van naderende bevalling!

Myo heeeeel veel succes! En voor de rest ook alvast toi toi toi!

15. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dank je wel zustertje12345. Ik heb weeën om de 8 à 9 minuten. Slapen zit er niet meer in helaas! Ik heb de TENS opgeplakt en ik moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben. Maar ja, hoewel de weeën best pijnlijk zijn, zitten ze natuurlijk nog lang niet op volle kracht.

16. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de laatste loodjes!
    Deze zwangerschap is echt voorbij gevlogen! Heb er echt van genoten, maar ben zo benieuwd naar mijn baby'tje!
    Gisteren had ik heel vaak en heel regelmatig harde buiken. Na een badje was het over. Gisterenavond dan weer, maar minder regelmatig.
    Ik zat al te hopen dat ze pijnlijker zouden worden en over zouden gaan in weeën :) Niet dus!

Succes Myo! En zeker aan alle anderen die nu al overtijd lopen! Heb er 2 keer ervaring mee en vond dat niet leuk ;)

17. geranium32

Myo: wat spannend! Succes meid!!!!

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Nou de boel is hier gestagneerd :(:x. Rond 04:00 begonnen de weeen behoorlijk af te zwakken. Zodanig dat ik zelfs nog een uurtje heb kunnen slapen. Net nog een flink stukje gewandeld en toen gebeurde er weer wat,maar nu weer thuis lijkt het weer minder. De verloskundige neemt me mee tijdens haar rondje, dus ie komt ergens tussen 10:00 en 13:00 langs. Vreselijk dit.

19. geranium32

Aaaah nee toch! Balen hoor. Maar als de vliezen breken moet je toch wel binnen een bepaalde tijd bevallen? Pfffff weer afwachten dus voor je. Sterkte!

20. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Myo succes!! Spannend hoor:)
    Geranium, spannend... Hopelijk heeft het strippen effect!!!
    Hier vandaag 1 dag over tijd... Pff, morgen weer naar de gynaecoloog.. Sinds dat ik vorige week nieuwe medicatie heb, kan ik weer wat eten, zo super blij mee.. Merk ook dat mijn energie iets meer is. Vorige week ook over inleiden gehad, toen zat alles nog potdicht.. Morgen gaan ze weer toucheren en opnieuw inleiden bespreken. Mijn man en ik hebben het er ook over gehad, stel dat er nog steeds niks is dat we toch voor inleiden gaan, vanwege mijn energie.. Ergens hoop ik dat ik morgen mag blijven, zo niet dat ik me woe ochtend mag melden..
    Verder is mijn buik rustig, af en toe wat zeurderige pijn en soms een harde buik.. Ook spierpijn gevoel in mijn bovenbenen, maar het zet
    allemaal niet door..

Meiden, succes nog even!

Deel Deze Pagina