Top drie tips voor bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Femmelepem, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Zoals de titel al zegt; wat is jullie top 3 tips voor de bevalling?

Wat is nu echt heel erg nuttig om te weten of om je aan te houden?

Bedankt alvast

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mijn tip: laat het lekker over je heen komen!
    Bij mij is alles anders gelopen dat ik me had voorgenomen ;)

Oh en niet geheel onbelangrijk: volg je eigen gevoel en luister goed naar jezelf en je lichaam.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik sluit met helemaal aan bij Sanjor, zoo belangrijk!
    Ik had een plan geschreven, maar doordat ik onverwacht eerder en behoorlijk snel beviel liep alles compleet anders dan gepland. Juist daardoor had ik moeite met het me over geven. Deze keer neem ik me voor gewoon oven me heen te laten komen, alleen wel een goed gesprek met mijn man wat ik echt niet of wel wil zodat hij mijn wensen weet.
    Maar ook dat kan bij je bevalling wijzigen. Ik had biv. gezegd pertinent geen pijn bestrijding te willen, maar dacht daar met bevallen heel anders over. Nu ging het allemaal zo snel dat er ook geen tijd voor was, maar toch?

Epi-no?? nog noooit van gehoord.. 't klinkt een beetje raar.. ;)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Laat het over je heen komen. Probeer niet in paniek te raken!

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    1. Laat het over je heen komen.
    2. Laat het over je heen komen.
    3. Laat het over je heen komen.

Dat is écht de beste tip die je kan krijgen, meer heb je eigenlijk niet nodig ;). Je moet je echt overgeven aan de oerkrachten die je lichaam overnemen, en dan gaat het volgens mij ook het makkelijkste.

6. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    wat is een epi-no?

7. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    De reden waarom ik dit vraag is omdat ik bij mijn vorige bevalling zo in paniek ben geraakt dat de ontsluitingsfase heel lang duurde, de weeen waren ontzettend heftig en bijna niet te doen. Toen gevraagd om een ruggeprik. Maar de ruggeprik is gaan lekken. Daarom mag ik nu geen ruggeprik meer.
    Toen ik eindelijk 10 cm had, had ik ook geen persweeen meer. Dus moest op eigen houtje persen en mijn zoontje is uiteindelijk met de vacuum gehaald.

Ik wil proberen om het nu zonder pijnstilling te doen. En zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

1. geboorteplan.. natuurlijk moet je alles over je heen laten komen. Maar er zijn wel dingen die van belang kunnen zijn. Ik heb bijvoorbeeld toen ik 11 was door omstandigheden een trauma opgelopen met naalden. Laat mij een naald niet zien. Dat de bevalling bij alle vrouwen in de familie erg lang duurde. Ik last heb van paniekaanvallen en hyperventilatie. en ik kon helemaal merken dat ze het hadden gelezen. Toen een verpleger aankwam met een spuit voor in mijn kont heb ik de vk nog nooit zo'n zien springen en roepen!
    2. wees duidelijk. Je kunt op een gegeven moment behoorlijk over de zeik raken, je weet wel dat moment dat vaak op tv komt zo'n vrouw met het haar nat op haar hoofd etc. Maar der kan dan ook een punt komen dat jij echt iets wil en dat zij denken van ja het zal wel. Ik had een afspraak met mijn man als ik echt iet meer kon zou ik het op een bepaalde manier brengen. En dat heeft gewerkt. Ookal had ik eerst al alles bij elkaar gegild. Werd er binnen een 15 min doorgepakt.
    3. wat er ook gebeurd,. er komt een einde aan. Mijn bevalling duurde 36 uur, ik heb een week niet kunnen lopen omdat ze er in 1 perwee uit is gehaald (ging niet goed met ter) Maar er komt een einde aan.
    4. alle clichés zijn waar, ik zou het zo over doen.
    5. hoop niet teveel op de roze wolk. als je hem niet verwacht, komt ie vanzelf. als je hem verwacht zal hij heel ver weg blijven

9. sepherine

sepherine Niet meer actief

1) niet panikeren
    2) laat het over je heen komen
    3) bij het persen . Focus op iets wat hoger is richt dus op iets dat helpt het bochtje door te gaan .
    4) rust zoveeel mogelijk voordien

10. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Gut bevallingstips.....ja, ik heb er 1! En die heeft mij er " zonder kleerscheuren" doorheen geholpen. Ik heb met mijn eerste zwangerschap een cursus mensendieck gedaan....en tijdens de bevalling was ik echt alles maar dan ook alles vergeten, behalve 1 heel cruciaal ding en dat was " als ze zeggen het hoofdje staat ( en je dus uit elkaar wordt gereten voor je gevoel) dan hijgen als een herdershond die 30 km naast een fiets heeft gerend....daardoor ontspan je je vagina en alle spieren daar en heb ik alleen voor de mooiigheid 1 hechting bij nr 1 gehad en geen een bij nummer 2.... Of het daadwerkelijk door het hijgen kwam geen idee maar ik ga er maar van uit!

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mijn tip is door lekker je je eigen gang te gaan en alles over je heen laten komen.
    Ik moest rustig liggen, dat kon ik iet dus heb zowat de halve marathon gelopen in rondjes.
    Ik moest rustig in en uit ademen tegen de pijn. Ik heb heerlijk harc geschreeuwt. Zo kon ik de pijnn verdragen.

Iedereen is anders, elke bevalling is anders. Erg mooi alle tips uit het boekje, maar dat wat jij op dat moment wilt gewoon doen! Laat moeder natuur(met een beetje hulp als je teveel pijn hebt) maar lekker haar eigen gang gaan.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Stel je in op het ergste (dan is de kans dat het je meevalt groot) ik ging ervanuit dat ik kapot zou gaan vd pijn, dus ik dacht bij elke pijnlijkere wee 'dit is vast nog niks het wordt straks nog veeeeel erger' viel dus mee want veel erger werd het niet. Fijn was het niet maar ik verwachte 'omdragelijke pijn'

Vertrouw op je lijf! Bij geen complicaties doet je lichaam al veel zelf, een echte oerkracht!

En de 3de tip:
    Laat het over je heen komen en zorg dat je man weet wat je echt wel en echt niet wilt. Een echt beval plan is leuk, maar zo'n domper als het toch anders loopt.

En ondanks de pijn: Geniet! Je bevalling is de start van een nieuw leven met jullie kindje. Ik vind mijn bevalling echt nog steeds een mega bijzonder iets waar ik met een glimlach op terug kijk! (Enne ik had een totaal ruptuur Gr. 4) cliché maar ik zou het zo 10x overdoen!

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Luister naar je lichaam en naar de vk. Laat het over je heen komen. Dat is het enige wat ik aan tips kan geven na twee bevallingen. Gillen heeft totaal geen zin. Lees het boek van beatrijs smulders veilig bevallen.

14. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    1. Rustig blijven
    2. Goed luisteren naar de verloskundige
    3. Genieten!

15. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    rustig blijven
    luisteren naar de vk
    en vooral niet knetterhard doorpersen wanneer het hoofdje staat!!

16. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

1) Niet puffen, maar ademen naar je buik tijdens weeen!
    2) Roze wolk? Ja een baby is geweldig maar ze kunnen ook uren huilen om ''niets'', zorgen dat na een dag hard werken effe douchen je grootste prestatie lijkt
    3) Dus laat het over je heenkomen. De komende maanden staan in teken van je kind en soms zal je je minder goed voelen. Ook dat gaat voorbij. Als je dat onthoudt zijn ook de lastige periodes goed vol te houden, niets duurt eeuwig ;)

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Met al deze tips kan ik wel wat. Hoop dat het allemaal een beetje werkt, want mijn vliezen zijn net gebroken. Dus het echte werk kan zo beginnen

18. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Spannend ! Zet em op !

En niet alle baby´s huilen om niets... Ons meisje huilt echt alleen als er iets is, verder is ze erg tevreden...

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    1) het klinkt raar als je pijn hebt, maar probeer echt te ontspannen, het zorgt echt voor sneller ontsluiten.

2) wees duidelijk in wat je wilt! Ik was tijdens de ontsluitingsfase heel erg in mezelf gekeerd en daardoor goed ontspannen, maar zodra er tegen me gepraat werd was ik mijn focus kwijt en kon ik mijn weeën minder goed opvangen. Dus op een gegeven moment tegen de verpleging gezegd dat ze me maar even met rust moesten laten en dat ik wel zou bellen als ik ze nodig had.

3) Heb vertrouwen in jezelf en je kindje! Jullie kunnen dit!

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ooo femmelepem!!!!! en en en en en???? hebben alle tips geholpen? heb je je babytje? ik hoop het voor je! en dat alles goed is!

Deel Deze Pagina