Bijna kleuter zeer gehecht aan knuffel

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mol81, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze bijna kleuterdochter is zeer gehecht aan één knuffel. Sinds ze hem heeft wijkt hij geen seconde van haar zij. Op zich niet erg, maar hoe gaat dat als ze straks naar school gaat (over 3 weken)? De juf vindt het goed dat de knuffel mee gaat. Wat doen jullie hier in?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zijn knuffel blijft in bed, behalve als ie ziek is.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij mijn dochter op school hebben ze een bak waarin ze hun knuffel oid. moeten doen voordat ze de klas in gaan. Misschien een idee om dat daar ook te doen en dan stukje bij beetje proberen de knuffel thuis te laten wanneer hij naar school moet?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft het niet, maar er zijn er meer in haar klas die (weleens) een knuffel of iets anders mee nemen. Het gaat dan in de klas in de meenaarhuisneembak. Ik geloof wel dat bij wennen knuffel er wel (even) bij mag voordat hij in de bak moet.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    thuis de knuffel en op school niet. ze kan hem niet meenemen. op de creche leren ze hem eventueel in een bakje te doen. als de juf het goedkeurd dan zal de knuffel waarschinlijk toch in een soort van meeneembak gaan tijdens de lessen en dan zou het voor de kleine nog zwaarder zijn om tegen de knuffel aan te kijken maar hem niet te mogen pakken. ook loop je het risico dat hij kwijtraakt of stuk gaat. lekker thuis laten dus

mijn dochter nam ook overal der knuffel mee naar toe maar wist heel goed waar ze hem wel en waar ze hem niet mee kon nemen. ik zal haar dus nu al aanleren hem thuis te laten. alleen in huis knuffelen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochters mogen nooit de knuffel mee, die blijft in bed.
    Tenzij ze ziek zijn, dan mag die mee naar beneden.
    Ik zou haar toch proberen er aan te wennen dat de knuffel niet overal mee naar toe kan.
    Als je kind naar de bassischool gaat lijkt dat me toch echt wel tijd worden.

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Oef,is het echt raar dat ze de knuffel nog zo leuk en heerlijk vindt? Ik denk dat het afkicken wordt. Ik las via Google dat je als ouder een knuffel niet af moet pakken of weg moet doen, kinderen moeten dit zelf doen. Dan zijn ze toe aan de buitenwereld. Grenzen stellen kan natuurlijk wel.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Knuffel blijft in bed en hier mag alleen op maandag iets mee naar school.

Ik vind het niet raar dat een kind zo gehecht is aan een knuffel maar als ouder moet je daar wel iets aan doen. Afpakken is nergens voor nodig maar wel grenzen stellen.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter heeft ook een favo knuffel, maar ze weet als ze weg gaat naar de winkel of school dat dr knuffel thuis blijft, hij mag enkel mee als we op vakantie gaan of als ze uit logeren gaat.
    ze heeft eigenlijk nooit geen moeite gehad dat dr knuffel niet mee mocht naar school

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.485
    113
    Hier ook ieders een favo knuffel, al vanaf het begin mag de knuffel niet het huis uit. Tenzij ze gaan logeren. En dat gaat prima. Ik leg ook gewoon uit dat als ze de knuffel toch meenemen naar buiten ze het risico lopen het kwijt te raken. En dat betekend dus dat ze vanaf dan zonder knuffel zullen moeten slapen (tenzij ze zo gelukkig zijn de knuffel terug te vinden).

Hier gaat dat prima.

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook dochter die tijdje heel gehecht was aan haar knuffels, wou ze de hele dag bij zich hebben

Toen stickerkaart gemaakt dat ze een sticker mocht plakken als ze hen in bed zou laten
    Dat heeft tijdje goed gewerkt, nu komen ze wel weer mee naar beneden maar is ze er niet 'afhankelijk' van ze laat ze ook gewoon thuis als ze naar de opvang gaat, dat was eerder ondenkbaar

Dus mayb zo iets als de stickerkaart proberen?

12. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier op school mogen knuffels gewoon mee. Gelukkig heeft dochter een wisselende favoriete knuffel...zou zelf de gok niet wagen de vaste knuffel mee te geven ivm kwijtraken.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    Emma was erg gehecht aan knorretje en ik zat me ook al zorgen te maken hoe dat nu met school moest maar ze heeft 'm nooit mee willen nemen. Andere kinderen deden het ook niet dat zal er ook wel mee te maken hebben. School was gewoon een nieuwe fase waar geen knuffel meer bij hoort.

14. tuc

tuc Niet meer actief

knuffels en tutjes blijven vanaf 1 jaar in bed hier. Ze is ook erg gehecht aan haar knuffels maar alleen om mee te slapen. Verder hebben ze op school een bak hier waar alles wat meegenomen wordt meteen in moet. Je mag eigenlijk helemaal niks meenemen naar school.

15. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Je kunt proberen het de komende weken af te bouwen, dat de knuffel steeds langer in bed blijft.

Als dat niet lukt is er ook geen man overboord, er zijn wel meer kleuters die hun knuffel meenemen. Je zou het de eerste week aan haar zelf kunnen overlaten. Na een week gaat de knuffel in de uitdeelbak (of hij zit op de kast). Weer een week later blijft de knuffel in de tas, en op een gegeven moment kan hij thuis blijven.

Don't worry;)

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Dank voor de reacties. Ik denk dat het voor dochterlief goed is dat knuffel tijdens de eerste wendag mee gaat en dat ik daarna vraag of er meer kinderen met een knuffel waren. Ik zie dat ze de steun van haar knuffel nodig heeft.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vind ik echt niet raar hoor! Onze dochter is dan wel pas 14 maanden,maar ook verliefd op haar knuffel. Knuffel woont hier wel alleen in bed en dat weet ze. Als ik haar uit bed til, draaien we ons daarna naar het bedje en zeggen we: dag konijn en hop dan gooit ze hem in bed. Lijkt me lastig om dat nu ng binnen drie weken aan te leren in een mega spannende periode.

Als ze steun heeft aan de knuffel: hop mee naar school, is allemaal al zo spannend. En om hem af te sluiten: heb nog nooit iemand met een knuffel in m'n klas gehad op de middelbare school dus kennelijk komt het in alle gevallen goed :D.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste heeft op zijn eerste schooldag zijn knuffel meegenomen in zijn rugzak. Het was voor hem genoeg om te weten dat hij in de buurt was. Op het kdv mocht hij er ook niet mee rondlopen, maar helemaal thuislaten vond hij moeilijk. Na die eerste dag heb ik hem er trouwens nooit meer over gehoord.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Hier mocht haar knuffel de eerste 6 maanden mee in groep 1 en kon daar in een bak. Dan was hij er wel maar alleen voor nood.

Na januari lieten we hem halve dagen thuis...

Nu in groep 2 gaat de knuffel niet meer mee.

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee hoor, is niet raar. Ik heb er hier eentje van 5 jaar rondlopen, die nog stapel op haar knuffel is. Knuffels mogen alleen niet mee naar buiten, want dan raken ze kwijt of op school, kunnen er andere kinderen mee gaan spelen. Dat is al reden genoeg om de knuffels thuis te laten.

Deel Deze Pagina