Miskraam, prikpil, zwanger ? graag advies !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje2, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2

zonnetje2 Nieuw lid

25 mei 2008
    4
    0
    0
    Hallo allemaal ,

Weet niet goed waar ik mijn onderwerp onder moet plaatsen dus doe het maar hier . Op 9 april heb ik een curretage gehad ivm een missed abortion , daarna snel de keuze gemaakt dat ik even wilde wachten met een volgende zwangerschap. Dus op de 16e is de prikpil geplaatst , mijn huisarts zei dat hij de eerste maand niet safe was , op internet lees ik éénmaal dat het maar 7 dagen is. Maar goed in de weken daarna hebben we de condooms de deur weer uit gedaan. Nu heb ik weer dezelfde pijn rechts onder in me buik als tijdens de zwangerschap. De pijn is na de curretage weg geweest tot gisteren dus. Wie weet wanneer de prikpil nou betrouwbaar is na een miskraam , en als ik wel zwanger ben kan het dan geen kwaad met de prikpil in me lichaam en net na een miskraam ?

Groetjes

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik weet helaas geen antwoorden op je vragen, misschien kan je toch morgen eens je ha bellen en de situatie en klachten uit leggen.
    heel veel sterkte in elk geval.

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Normaal gesproken wordt de prikpil gezet op de eerste dag van je menstruatie en is deze voor zeker drie maand betrouwbaar als anticonceptie. Voordat de prikpil is uitgewerkt en je weer zwanger zou kunnen worden ben je in de meeste gevallen ook een tijd verder en moest ik na langdurig gebruik rekenen op een jaar. Aangezien je eenmaal per drie maand de prikpil moet laten zetten, denk ik ook dat je de eerste drie maanden niet teveel moet rekenen op een eventuele zwangerschap.
    Dit is wat mij in ieder geval is verteld door de huisarts.

Voor meer zekerheid kan je het beste even contact opnemen met je huisarts.

Knuf,
    Giegel

4. zonnetje2

zonnetje2 Nieuw lid

25 mei 2008
    4
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes..het gaat mij er meer om dat de prikpil een week na de curretage is gezet en ik tussen die dag en dat de prikpil is gaan werken dus zwanger heb kunnen weten. Aangezien het dus niet precies duidelijk is voor me wanneer de prikpil is gaan werken , volgens de één na 7 dagen (dan kan ik niet zwanger zijn) volgens de ander pas na een maand (dan kan ik wel zwanger zijn).

Heb het besluit genomen om maar de makkelijkste weg te nemen en dat ik gewoon een test doen , neem aan dat het HCG hormoon van me vorige zwangerschap inmiddels wel helemaal uit me urine is.

Dus vanmiddag maar testen !

Groetjes...

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    suc6 hoor. en anders misschien een bloedtest vragen?

Deel Deze Pagina