spanning in relatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noralien, 14 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo allemaal,

    Wij zijn nu bijna 11 maanden bezig om zwanger te worden en ik heb 4 maanden geleden een vroege miskraam gehad.
    Ik probeer er zo losjes mogelijk mee om te gaan maar dat valt niet altijd mee. Als je denkt in je vruchtbare periode te zitten, is het erg moeilijk het los te laten en wil je natuurlijk ook proberen zwanger te raken.
    Verder zit ik vrij vaak op dit forum. Gewoon alles ff bijlezen en af en toe reageren.
    Voor mijn gevoel ben ik er niet TE erg mee bezig. Vind het gewoon leuk om te doen en het frustreert me bijv. niet als er iemand op dit forum zwanger wordt...juist leuk!!
    Maar toch brengt het af en toe spanning in onze relatie te weeg. Mijn vriend wil ook heel graag dat ik zwanger wordt, maar gaat er gewoon anders mee om. Hij heeft het gevoel dat ik een te grote druk op hem leg als ik hem vertel dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Maar aan de andere kant wil ie het ook wel weer weten.
    Na een lang gesprek blijkt het vooral gebaseerd op misverstanden over hoe we denken dat de ander ermee omgaat en wat we daarin van elkaar verwachten.
    Herkent iemand dit??

    Groetjes Noralien
     
  2. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    hoi noralien

    nee wij hebben dat niet
    ik zeg nooit dat ik in de vruchtbare periode ben tegen hem .

    ik weet het dan wel ,maar ga daar niet te veel mee om.

    misschien als je het hem niet vertelt en gewoon lekker samen in de avond er aan begint met knuffelen of zo dan gaat het niet gedwongen .

    het moet ongedwongen gaan dan denk ik dat het ook gaat lukken .
    dan heeft hij die druk niet en krijg je er ook geen iritatie over

    dat is mijn methode hahahaha
    hoop dat je er wat an hebt .

    ik weet het is moeilijk we willen allemaal zo graag ,maar probeer er geen moetje van te maken .

    je legt dan op je zelf ook zo veel druk en je weet stress is niet goed bij het zwanger worden .


    hoop dat je snel zwanger wordt

    veel succes

    veel liefs maria
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    voor mij voelt het ook helemaal niet als moeten.
    Ben er dan ook niet zo op gebrand hoor, maar dat was juist het misverstand. Mijn vriend dacht dat ik dat dan wel van hem verwachtte, terwijl ik het gewoon spannend vind en daardoor juist in de mood raak. Heb er ook geen problemen mee als er niets gebeurt. Moet natuurlijk wel plezierig blijven ;)
     
  4. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    was ook alleen meer bedoelt als meeleven met je

    niet om je wat op te leggen
    ik wilde alleen je verellen hoe wij er over denken en er mee omgaan


    wens je toch heel veel succes

    veel liefs
    maria
     
  5. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nee hoor, vatte het ook helemaal niet verkeerd op hoor.
    Bedankt voor je reactie.

    Groetjes Noralien
     
  6. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Noralien,

    Ik herken het wel hoor. we willen alle 2 graag een kindje maar ik ga er toch heel anders mee om dan mijn vriend. ik houd de dagen wel een beetje in de gaten en eerst had hij zoiets van kunnen we dan niet gewoon doorgaan zoals we eerst deden. dat deden we eerst ook maar dan kom je erachter dat zwanger worden toch niet zo snel gaat als je dacht toen je de pil nog slikte. en aangezien ik ook geen 18 meer ben wil toch de frequentie wat opvoeren.

    afijn, we hebben er wel eens een aanvaring over gehad dat ik zei dat ik het idee had dat ik er alleen maar mee bezig was, omdat ik het er steeds over had en hij niet. maar ja, mannen zijn anders en praten er toch minder over.

    kortom: heel herkenbaar maar samen kom je er wel uit!
     
  7. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik herken dit eigenlijk helemaal niet ( gelukkig ) .
    Tuurlijk hebben we wel eens woorden , maar dat komt omdat ik dan weer eens last van stemmingswisselingen heb .
    Zo als vandaag en gister , en dan kan ik het mijn mannetje behoorlijk lastig maken .
    Maar dit komt puur door het stoppen met de pil en niet omdat we beide anders omgaan met het willen van een kindje .

    Groetjes Joyce
     
  8. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Hier nog een,
    Mijn vriend vind ook dat ik er te veel mee bezig ben
    Als ik wat wil delen op het forum vind hij dat raar
    Hij zou geloof ik het liefste zien dat ik hier niet meer kom.
    maar echt ruzie nee dat niet
    Hij kan toch niet voelen wat ik voel.
    En al ik weer eens bepaalde krampjes heb of steken ergens
    Dan zegt hij weer je bent er gewoon te veel mee bezig
    Ik luister er gewoon niet meer naar en zeg gewoon ja zal wel.

    Groetjes Lovely
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nee bij ons zijn er geen spanningen gelukkig :D maar ik moet wel zeggen me vriend is er zelf best vaak mee bezig haha maar wij letten niet zo op de vruchtbare dagen we zien het allemaal vanzelf wel haha :)
     
  10. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Voor mij ook heel herkenbaar,vooral dat gedeelte dat je juist omdat je in je vruchtbare periode zit het extra spannend en leuk vind om "het" te doen,en het voor jou dus geen moeten is.
    Maar ook mijn vriend zag dat anders,en dit alles komt ook door elkaar verkeerd begrijpen.

    Mannen gaan er over het algemeen ook anders mee om,en logisch.
    Praten is ook in dit geval het belangrijkste waardoor wederzijds begrip ontstaat.
    En misschien is het sommige gevallen beter om niet te laten weten wanneer je vruchtbaar bent,en het gewoon lekker regelmatig te doen ;)
     
  11. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik vertel ook niet m'n vruchtbare periode.
    Natuurlijk wil ik dan wel zoveel mogelijk dagen van deze periode "benutten" maar m'n vriend heeft hier niet altijd trek in en dan baal ik ook wel.
    Soms zeg ik dan wel tegen hem dat het m'n vruchtbare periode is maar dat wil niet altijd helpen.
    Is maar goed misschien anders wordt het een MOET en dan lukt het toch niet.

    Silly
     
  12. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nou, ik moet zeggen dat een goed gesprek soms wonderen doet.
    We hebben bijna nooit spanningen, maar als ze er waren, was het toch over dit onderwerp.
    Nu zijn er een aantal misverstanden uit de weg. Gewoon lekker ontspannen met z'n tweetjes.
    Mijn vriend vind het trouwens helemaal niet erg dat ik regelmatig op dit forum zit. Hij had eerst nog wel zoiets van, als je er maar niet alleen maar mee bezig bent. Maar hij weet dat ik het gewoon leuk vind.

    Dus meiden, een goed gesprek en een errug plezierige avond daarna doet soms wonderen ;) :)
     
  13. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Tje, dat lucht op zeker zo'n gesprek?
     

Deel Deze Pagina