Verschil in milligrammen clomid zo groot?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Infantem Amor, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik ben begonnen met clomid 50mg hier had ik super veel last van, moodswings, veel last van jeuk, droge ogen, haar uitval en ongelofelijke opvliegers.

Bij de 100mg had ik zo goed als geen klachten, alleen de opvliegers...

Nu ben ik aan de 150mg begonnen en word gek van de bijwerkingen... Kan niks hebben, van mijn man en ons oppaskindje niet (nou is ze ook wel erg lastig en lijkt wel of ze aanvoelt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit)..
    Heb geen echte opvliegers nu, maar wel veel warm en heb overal jeuk!! Ook mijn haar weer gigantisch uit.

Herkent iemand de schommeling van bijwerking met dosis veranderingen?!

Ben blij als deze ronde clomid snel voorbij is en hij aanslaat, bah wat een rot spul en vind zo rot voor mijn man.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik weet het antwoord niet, maar ik weet wel dat 50 mg Clomid de normale dosis is, 100 is de dubbele dosis. En 150... dat heb ik nog nooit gehoord. Dat is echt een hoge dosis (de hoogste, meen ik). Ik zou hiermee naar je gynaecoloog terug gaan. Bel hem/haar op! Vraag om het spuiten van Puregon o.i.d. Dan heb je heb je al die vervelende bijwerkingen niet en voel je juist opgewekt en sexy rond je eisprong.

Ik heb zelf maar 1x Clomid gebruikt en ik ben dus echt geen expert, maar toch: hier zou ik niet mee blijven lopen.

3. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Hallo Infantem Amor,

Ik herken de bijwerkingen van clomid juist helemaal niet en vind het zo raar. Ik lees vaak dat de dames die clomid gebruiken last ervan hebben maar ik heb deze maand voor het eerst clomid gebruikt (100mg) en heb helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik dacht als ik geen bijwerkingen heb dan heeft het volgens mij niet geholpen en dat bleek ook zo te zijn :(

Grtjss

4. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw

Hallo Aquilegia,

Je kan clomid tot 250 mg voorgeschreven krijgen. Ik kreeg gelijk 100mg voorgeschreven. Ik denk ook dat spuiten een veel sneller resultaat geeft. Ik ga de volgende maand ook spuiten hoop ik.

Grtjs

5. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Aesen, hmm dat is minder dat de clomid niet gewerkt heeft. Denk ook dat mijn 100mg niet goed heeft aan geslagen.

Aquilegia, de bijwerkingen horen er bij... Maar snapte niet waarom deze met 100mg minder was dan met 50mg en dat 150mg nu net zo erg is als 50mg, maar denk dat er een bepaalde logica in zit zoals Aesen het verteld. Bij mij sloeg 100mg namelijk ook niet aan.

Deel Deze Pagina