Spanning na ziekenhuisopname

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kinderwens87, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hebben jullie tips hoe ik angst voor een vroeggeboorte een beetje los kan laten? Ziekenhuisopname gehad vanwege bloedverlies en pijnlijke krampen, alles weer rustig en dus weer thuis nu, maar wel met hele strikte instructies, oftewel zo min mogelijk doen. En ik merk dat mijn hoofd echt overuren maakt. Ieder krampje, iedere harde buik, alles registreer ik, ben er continu mee bezig. Hopelijk wordt het de komende dagen beter en komt het vertrouwen weer een beetje terug, maar jeetje:(. Voor een deel zal het accepteren zijn, zorgeloos is deze zwangerschap zeker niet, maar wellicht heeft iemand een paar fijne ideeen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb. Of dames die ervaring uit willen wisselen, dat mag natuurlijk ook:)

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.998
    15.034
    113
    Alles wat je tijd kan doden en je af kan leiden. Je gaat je anders alleen maar gek maken met je eigen gedachten en ik gok dat je op t moment dat jij aan t malen bent je niet iemand naast je hebt die je op dat moment ff een schopje kan geven van "joh, maak je niet druk we houden t goed in de gaten en blijf niet zo malen dat helpt je niks".

Ga (leren) haken, breien, luisterboeken, spotify, pinterest, kleuren voor volwassenen (wordt wel wat lastiger als je moet liggen), netflix, pepakura (creatief met papier voor gevorderden, niks geen kraanvogeltjes), geboortetegel borduren, online cursus volgen (openlearning heeft leuke dingen maar is wel in t engels), bulletjournal t nieuwe jaar komt er aan dus mooier begin kan je niet hebben.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  3. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ja afleiding en misschien bedenken dat als het echt komt, je er niets aan kan doen en je baby dan ook veel kansen gaat hebben.

Zelf heb ik ook echt een hopeloze zwangerschap en ik ben al een paar keer in het ziekenhuis geweest en afgelopen week nog met ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik vroegtijdige weeën had, nu weer afgezakt, maar het blijft toch positief blijven ondanks alles (en ik weet dat, dat niet altijd makkelijk is)

Sterkte in ieder geval!

4. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Thanks dames, ik overweeg inderdaad om een cursus Spaans ofzo te gaan doen. Verder is het echt doorkomen nu. Zoveel mogelijk dingen proberen om me zelf af te leiden en toch wat te doen maar blijft moeilijk. Helpt ook niet mee dat ik om de haverklap weer (lichte) bloedingen heb, dus zit op dit moment er echt even door:cry:.

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Meis, wat een hopeloze zwangerschap heb je toch (ik heb al je topics de laatste maanden voorbij zien komen). Geen tips, maar ik hoop echt van harte dat jullie meisje nog een paar weken blijft zitten. Dikke knuffel voor jou en succes met afleiding zoeken!

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  6. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat een lief berichtje, dank je:).

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb bij mijn dochter ook 2 x in het ziekenhuis gelegen met bloedingen.. Ik had ook veelte veel harde buiken waardoor ze bang waren dat ze eerder zou komen.. Puntje bij paaltje ben ik met rust met 40.0 ingeleid vanwege de bloeddruk, dus geeneens vanwege de bloedingen.. Het is een hele stressvolle periode dus probeer afleiding te zoeken en vertrouwen te hebben.. Hopelijk blijft de beeb nog lekker een paar weekjes zitten!

8. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik ben 4 keer , dus bij elke zwangerschap opgenomen geweest. Voor een paar dagen bij de laatste 3. Bij de eerste 5 weken. Er was kans op vroeggeboorte omdat mijn baarmoedermond niet zo sterk is. Op de bank zitten bij mijn andere kindjes en internet of tv kijken werd het dan. Mocht niet veel. Maar na de 34 weken ben ik wel weer gewoon even iets gaan doen. Wandelen , even boodschsppen doen . Het verveeld snel hé...

Deel Deze Pagina