Wie heeft hier ervaring mee en liep dat goed of slecht af? Nu ik over de helft van mijn zwangerschap ben begin ik daar over na te denken. Mijn vorige bevalling was een keizersnede ivm placenta praevia. (Placenta lag over de baarmoedermond) Door veel bloedverlies is mijn zoon met 35 weken gehaald. Nu hoop ik op een natuurlijke bevalling maar lees ik allemaal enge dingen over baarmoederscheuring. Ik wil zeker niet kostte wat het kost natuurlijk bevallen. Ik loop nu bij de verloskundige maar word met 36 weken overgedragen aan de gynaecoloog. Alle verhalen en ervaringen zijn welkom.
ik heb bij de 1ste een keizersnede gekregen omdat het inleiden niet lukte. De ontsluiting bleef hangen op 4 a 5 cm. Bij de 2de wist ik zelf 100% zeker dat het weer niet zou lukken en als hij er bij 42 wk nog niet was dan werd het een geplande keizersnede. Zoonlief begon echter wel zelf bij 39.3 maar wederom bleef het hangen op 4 a 5 cm en dus weer een keizersnede. Kans op een scheurende baarmoeder is echt heel klein daarom moet je altijd in het ziekenhuis bevallen. ik werd ook met 36 weken overgedragen aan de gyn.
Ik sta op het punt te bevallen en hoop ook heel erg op een vaginale bevalling. 2 Jaar geleden heb ik een keizersnede gehad. Volgens de gynecoloog heb ik goede kansen op een vaginale bevalling, maar toch heb ik een rotgevoel in mn hoofd, dat het weer een keizersnede gaat worden. Ik hoop je snel mijn (positieve) ervaring te kunnen vertellen!
Heel herkenbaar! Ik hoop ook vaginaal te bevallen, maar idd dat gevoel dat het alsnog weer een keizersnee wordt, blijft ook in mijn hoofd hangen. Morgen hoor ik pas of ik het 'gewoon' mag proberen. Ze moeten het nog in het team bespreken...
Veel sneller dan na de 1ste, ik stond na 18 uur al naast mijn bed. Ik kende ook alle trucjes al om zonder pijn uit bed te komen terwijl ik de 1ste keer die trucjes zelf heb moeten leren. Dus had ik toen meer pijn. Het hetstel ging ook veel rustiger omdat ik bij dochter naar de kinderafdeling moest en nu gewoon in bed kon blijven liggen omdat zoonlief gewoon bij me op mijn kamer lag. Mijn conditie was veel beter bij dochter was ik 42 weken en kon ik niet heel veel meer. Bij zoon had ik alleen last van vocht vasthouden en verder liep ik nog als een kievit. Dus dat scheelt ook veel voor je herstel.
Ik heb het geprobeerd, maar hier is het niet goed gegaan. Bij de oudste ingeleid en daarna een keizersnede gekregen. Bij de jongste wilde ik het absoluut zelf proberen. Met 41+1 spontaan begonnen, uiteindelijk wel een infuus met weeënversterkers gehad. Het kindje was weer te groot (10 pond), dus na lang ploeteren weer een keizersnede. In jouw geval zou ik het zeker proberen. Immers, de eerste was een keizersnede om een heel andere reden, iets wat nu niet speelt, dus er is geen reden waarom het niet zou moet lukken. De kans op baarmoederscheuring is nihil, dus daar hoef je echt niet zo bang voor te zijn.
O ja, ik moest het trouwens sowieso gewoon proberen. Mocht sowieso niet zomaar een tweede keizersnede.. Wat ik wel apart vond, omdat het weer een groot kindje werd en het bij de eerste ook niet goed ging.
Ik moest het ook nog een keer proberen en ik wist zelf al dat het niet ging lukken en dat bleek ook te kloppen. De ontsluiting bleef op 4 a 5 cm hangen. Ze waren allebei bij alleen niet groot 2890 en 3190 gram. Dochter was ook nog een sterrenkijker.
Eerste was geplande keizersnede ivm stuit. Was snel op de been! (was in Alkmaar) Tweede was natuurlijk, alles ging mis. Derde was natuurlijk, er ging nog meer mis als bij de tweede. Nu hoop ik op keizersnede en ga sowieso naar ander ziekenhuis. Hier in Harderwijk in het ziekenhuis is het vertrouwen volledig weg.
eerste was keizersnede (zonder weeen). 2e natuurlijk geprobeerd dmv inleiding. Helaas mag je het niet te lang proberen als je een keizersnede heb gehad en de ontsluiting vorderde niet dus werd het weer een keizersnede.
Dat laatste dacht ik al. Ik ben bij de derde 24 uur totaal bezig geweest met ontsluiting!! Kreeg toen weeenopwekkers terwijl kind een stabiele hoge hartslag had, na geboorte deed ie niks, werd accuut weggehaald. Had ook 2 keer navelstreng om nek maar die info waren ze vergeten in geboorteverslag te zetten. God ik kan er nog pissig om worden!!!!!
@Juffie29: Ik ben benieuwd wat je te horen hebt gekregen. keizersnede of natuurlijk? @Yolanthe: fijn bericht dat het herstel heel voorspoedig ging. @Suus1983: Ze willen dus niet zo snel een tweede keizersnede doen? Ik heb natuurlijk geen reden meer om een keizersnede te krijgen. (Of er moet nu van alles mis gaan) @Eliesje: jeetje wat heftig zeg! Heeft je kindje er nog iets aan overgehouden? Goed dat jen u naar een ander ziekenhuis gaat. ik hoop dat dit een hele rustige keizersnede voor je wordt.
Hier een positieve ervaring!! De eerste werd een spoed kz na 2 uur persen met vacuüm.. Baby was 9 pond! Bij de tweede groeiecho 's gekregen en zou weer zo'n grote baby zijn, gyn adviseerde een geplande kz.. Dit wilde ik ook heel graag tot hij dit zo uitsprak.. Ik kreeg ineens een gevoel over mij heen, dit gaat lukken, ik kan het! Met 41.1 wk dus ingeleid en binnen 4 uurtjes bevallen! Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik geknipt, gescheurd en een tangverlossing had maar dit was het allemaal waard! Een geweldige ervaring!!
Benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen, bij de eerste ingeleid bij 42 weken, na 18 uur kwam de ontsluiting niet verder dan 4cm en ben ik met keizersnede bevallen. Deze keer met 34 weken dragen ze me over aan het ziekenhuis en gaan ze wekelijks groeiecho's maken...is ie weer aan de grote kant gaan ze eerder inleiden. Ik mag het natuurlijk proberen maar las het niet lukt zullen ze snel overgaan tot een keizersnede. Begin er wel steeds meer over na te denken...
Heb getwijfeld of ik het neer moest zetten... Bij mijn oudste 24 uur in ZH gelegen aan wee-opwekkers, omdat ze in het vruchtwater gepoept had. Bij persfase bleek ze niet te passen: 4700 gram was te groot voor mij en het werd een spoedks. Geboren bij 40+3 Bij de jongste hielden ze de groei in de gaten d.m.v. groeiecho's. Deze baby werd nog groter geschat op 40 weken, dus werd er een keizersnee gepland bij 38+3. Net zoiets als bij Mel05, maar dan omgekeerd: ik wilde heel graag vaginaal bevallen, maar kreeg ineen toen het gevoel dat het weer niet zou gaan lukken en er vanalles mis zou gaan..... Was als de dood dat ze zich eerder aan zou kondigen en ik het dan alsnog vaginaal zou moeten proberen! Gelukkig bleef ze zitten en bij de operatie bleek mijn angst reeel: mijn baarmoeder stond op scheuren. Ze keken er dwars door heen op die vliezen en de baby! Dus ik heb geen baarmoederscheuring meegemaakt, maar had dat wel gehad als de weeen spontaan hadden begonnen......
Nee, ik moest het sowieso zelf proberen, maar dat verschilt volgens mij heel erg per gynaecoloog. Ze geloofden ook niet dat ik weer een groot kindje zou krijgen, ook al liet de echo dat wel zien. Ze hebben allemaal mijn buik gevoeld en max 8 pond zeiden ze, maar blijkbaar verstop ik ze ergens in mijn buik haha.
@mel05, wat fijn om een positieve ervaring te lezen. Dus het kan toch. @Wendie1979: Wat spannend voor je. Vervelend als je het gevoel al hebt dat het misschien niet gaat lukken. @Mamanama, wow wat heftig. En wat zal jij blij zijn geweest met een keizersnede. Ik maak me dus ook een beetje druk om ene groot kind. Mijn zoon was ondanks dat hij 5 weken te vroeg kwam al bijna 6 pond. Hoe groot had hij geweest bij 40 weken? @Suus1983: Ik zal het maar goed bespreken met de gynaecoloog. Kijken hoe hij erover denkt.
Vandaag kreeg ik te horen dat ik een 'proefbaring' mag doen.. Nooit geweten dat ze het zo noemen.Maar ik mag dus vaginaal proberen te bevallen. Mocht de ontsluiting wederom niet op gang komen, dan zullen ze sneller overgaan op een keizersnee. Ben benieuwd welk verloop deze bevalling zal krijgen.
@Juffie29: o ja, haha, ja zo noemde de gyn dat bij mij ook! "Proefbaren"..ik weet nog dat ik vroeg hoe ze dat dan voor zich zag,.....gaan we een paar weken vantevoren oefenen?? hihi Maar ja, dus idd eerst zelf proberen en dan als het niet vlot en makkelijk gaat, toch een keizersnede. Dat was bij mij ook de afspraak tot ze zelf met de geplande keizersnede kwam. Mijn 2e dochter was overigens bij 38 weken 3910 gram, 52 cm en een hoofdomtrek van maar liefst 38 cm!