JOEPIE!!!!!!!!!!!!Gefeliciteerd! succes met de voorbereiding van het thuiskomen en ga ontzettend van je mannetje genieten!!!!!!!!!! Ga je ook een spandoek o.i.d. ophangen?
@Dingetje: JOEHOEEEE, wat fijn zeg!! Eindelijk je ventje mee naar huis! @Mary&Spinnekop: jullie zijn echt goed op weg ladies!!! Nog eventjes.... @Maja: wauwie, al bijna 37 weken!!!
Wauw Dingetje, SUPER!!!! Jullie zijn zeker helemaal hyper nu? Lekker genieten met jullie gezinnetje meid! Fabsie, idd morgen 37 weken! Toen ik met 25 weken in het zh werd opgenomen had ik dat nooooit gedacht! Ben helemaal blij
jeeh dingetje wat fijn!!!!!!!! geniet!!!!!!!!!!!! maja: magische grens morgen!! hier ff balen, want beebje ligt nog in stuit... Volgende week donderdag echo. Als ze dan nog in een stuit ligt, dan ws de week er op een draaipoging met 36 weken en 4 dagen ongeveer. Lukt dit niet dan dus stuitbevalling of keizersnede. Moeilijke keuze hoor; wat zouden jullie doen?
Poeh, dat is idd een lastige keuze zeg.. Wat rot dat ze in een stuit ligt! Ik zou zelf denk ik voor een keizersnede kiezen, maar omdat ik een verhaal van mijn tante in m'n hoofd heb Zo heeft iedereen een andere ervaring denk ik en vind het dan ook lastig om je te adviseren. Misschien zou je met je vk/gyn alle voor- en nadelen kunnen bespreken en op een rijtje zetten? Kan je misschien beter een keuze maken daarna.
ja ik zou idd ook wel van de kennis van de gyn uitgaan.. ben zelf niet zo van de keizersnee Maja wat gewelidig.. ben helemaal blij voor je
Hoi marywoods ik ben zelf bevallen met kind in onvolkomen stuit. Dat betekend dat hij met zijn handen en voeten voor zijn gezicht lag en met de kont voor de uitgang. als je er vragen over hebt dan wil ik ze wel beantwoorden. Ik zou zeer zeker kiezen voor een vaginale bevalling.
@ dingetje YEAH!!! gefeliciteerd! @ mary Moeilijk.. ik ben niet zo voor draaien. Vind het altijd maar eng.. miss ook omdat ik iemand ken waar het bij mis ging. Suc6 met je keuze maken. Ben zo trots! Wessel kan staan haha en zelf zitten als je hem neer zet.
@ ons kleintje: waarom zou je kiezen voor vaginaal bevallen in een stuit?? Ook bij een groter (n iet prematuur) kindje? @ moon: zo dat is vlot! Zonder nu meteen alle nare details te horen: wat ging er dan mis? (durf t bijna niet te vragen)
hoi' ivar is thuis ! gefeliciteerd maja: op naar de 38 weken of je moet vandaag nog bevallen , dan komt mijn voorspelling toch uit. mary: stuit , he bah , die van mij ligt nog dwars, maar het kan nog volgens de gynaecoloog, ik zou voor een keizersnede kiezen ik moet 3 keer per week ctg vanwege bloeddruk en suiker, ( ja heb het beide balen) maar beide zijn goed onder controle. ik krijg groeiecho's moon: wat snel toch super spinnekop
Op het moment dat ik ging bevallen was ik in het ziekenhuis opgenomen en de dagen ervoor lag hij in stuit, er werd een echo gemaakt nadat de vliezen gebroken waren. Op dat moment werd het even stil. Ik dacht: ik wil gewoon het allerbeste en het maakte mij op dat moment niet uit Hoe het kindje eruit zou moeten komen. Misschien als je het van te voren weet dat je er teveel over na kan denken en teveel ramp senarios kunt bedenken. Die tijd had ik niet, het moest a la minute. Ik vroeg dus wat het beste was, en dat was een vaginale bevalling. Ik merkte eigenlijk niets tijdens de bevalling van de stuitligging, ik werd wel ingeknipt op het laatst en ik kreeg weeenstimulators, de baby werd tijdens de persweeen gedraaid zodat zijn hoofdje naar beneden kwam te liggen. Als het op deze manier kan, die het natuurlijkst is, waarom zou je dit dan niet doen? een keizersnede kan altijd nog. Ik ben trouwens bevallen in 2 uur en 10 minuten tijd. Daarnaast is een bevalling goed voor je kindje zijn huid omdat er een bepaald smeer/bacterie om hem heen komt kan hij daardoor later minder last krijgen van bijvoorbeeld exceem. Een keizersnede kan voor jezelf gevaarlijk zijn, ivm infectiegevaar, maar ook voor een volgende bevalling kan de moederkoek in de keizersnede groeien en hierdoor kan het zijn dan deze dan minder gemakkelijk/of niet loskomen. Overigens zou ik wanneer het niet goed zou zijn voor de baby of jouzelf op het moment van bevallen natuurlijk altijd kiezen voor een keizersnede!
@ spinnekop: wat gaan we lekker he? Aahhh bij jou ook nog overdwars... hmmm.. Hier gaat ze nog alle kanten op naar mijn idee, dus misschien dat ze zelf nog wel draait.. *hoop hoop* @ m28: gaat super he?! @Ons Kleintje: bedankt voor je antwoord! Ja dat nadenken is echt funest hihi We zijn er nu wel over uit dat als ze volgende week donderdag nog in stuit ligt dat we de week erop wel voor een draaipoging gaan. Lukt die niet, dan zijn we er nog niet over uit wat we doen... (nou ja 'we'... ) Dit weekend gaan we lekker een weekendje naar centerparcs, dus ff er helemaal uit; das wel lekker anders maak ik mezelf gek En los van die stuit, ik heb maar mooi alweer de 34 weken en 4 dagen gehaald! Morgen dus al 3 weken verder dan de vorige keer!!!
@Mary; Als je de keuze hebt zou ik ook gaan voor een vaginale bevalling in plaats van een keizersnede. Volgens mij is dat sowieso wat de ziekenhuizen adviseren toch? Ik heb zelf een ks gehad en de nasleep ervan (hoewel ik in eerste instatie snel op de been was) was allesbehalve prettig (ik heb een enorme ontsteking gekregen, waardoor ik een week na de bevalling weer in het ziekenhuis werd opgenomen).
@mary Geniet van het weekendje weg! Inderdaad je doet het super goed en je bent een mooi voorbeeld voor ons!!!!