spanning neemt toe.....

Discussion in 'Prematuur' started by MaryWoods, Jun 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    het is stil hier, alles goed dames?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    alles goed hier!! Lekker een weekendje centerparcs, dus niet veel online ;)
    En vandaag de 35 weken gehaald!!! Joehoe; gaat echt goed!

word alleen wel steeds nerveuzer van het hele 'stuit'-gebeuren. Jammer want ik zou me juist steeds ontspannener moeten kunnen voelen, omdat de termijn waarop ik zit steeds meer naar normaal gaat... Donderdag echo, dus ben benieuwd hoe ze dan ligt.

maja en spinnekop, hoest met jullie?

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het goed gaat Mary, geniet lekker van je weekendje weg! Je bent al een heel eind gekomen. Spannend, die echo donderdag, hopelijk ligt ze dan inderdaad goed!

4. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

hier gaat alles goed. wordt zeker ingeleid met 38 weken. is op een vrijdag , sommige ziekenhuizen leiden alleen in op maandag of dinsdag, maar bij ons lekker niet:D

alle controles blijven goed. wel zwaar 3 x per week naar het ziekenhuis. bloeddruk is perfect en suiker is nu onder controle

dus maximaal 4 weken wachten op onze 2de zoon

way to go mary : 35 weken , voor jou is het nog spannender, jij kunt nog best doorlopen tot 42 weken:p
    succes met je echo , hopelijk ligt ze goed.
    en nog even lekker genieten van je weekend

ik heb het idee dat die van mij gedraaid is , maar dat weten we pas bij de groeiecho die ik krijg met 36 weken.
    ik heb nogal een speklaagje van mezelf , dus moeilijk uitwendig te voelen.

en is maja nog niet bevallen ??
    ben benieuwd hoever zij komt.

onze verbouwing is zo goed als klaar ( nieuwe keuken)
    dus ik kan me gaan concentreren op de baby kamer
    opruimen, kleertjes wassen en moet het bedje nog verhogen.enz enz

tot de volgende keer
    spinnekop

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Wauw, Spinnekop en Mary lopen ook nog gewoon rond met een baby in de buik:) Echt super!!
    En de 34 weken zijn voorbij, dat is al zo'n verschil! Helemaal goed dames!
    Spinnekop, fijn dat alles goed is! En idd, misschien is hij wel gedraaid, ben benieuwd!
    Mary, ik kan me goed voorstellen dat de stuitligging van je meisje je erg bezig houdt, dat zou ik ook hebben. Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar je je prettig bij voelt. Als ze tenminste niet gedraaid is, dat zou natuurlijk het mooiste zijn!

Ik loop ook nog 'vrolijk' rond! Wel vrolijk omdat het zo fijn is om te weten en te voelen dat het nu gewoon mag gebeuren. En ook een beetje bleh omdat ik me steeds niet fit voel en onwijs last van mijn schaambot heb. Heb elke nacht last van voorweeën en denk dat het gaat beginnen en dat is dan niet zo. Stom he? Dan zijn de 37 weken voorbij en ineens ben ik er klaar mee en tegelijk blij dat ie nog zit. Raar, dubbel gevoel.

6. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    wow al bijna 38 weken.. wat een droom.. en het geeft ons meiden echt goede hoop.. vind het geweldig

7. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow meiden! super dat jullie beebs nog in de buik zitten!!

misschien had ik het al gevraagd, maar is er bij jullie ooit een oorzaak gevonden voor de vroeggeboortes?

8. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tekst door beheer verwijderd.

9. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

op zo,n schatje wil ik wel stemmen. :)

bij mijn zoontje is er geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte.
    alles is goed onderzocht.
    de enige opmerking die mijn gynacoloog maakte is dat mijn placenta een beetje blobbig was , niet echt goed stevig , maar daar hebben ze ook niets aan kunnen vinden

spinnekop

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat een scheetje!! hihi leuke foto hoor. ik heb gestemd!

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik lees altijd wel mee hier omdat het fijn is om goede verhalen te lezen na een prematuur. Vooral omdat we bezig zijn met een 2e.
    Wat ontzettend fijn en goed dat iedereen al zo ver is. Wat moet dat een ontlading geven als jullie straks zijn bevallen en het kindje meteen op de borst krijgen. Zo net uit de buik!!! En jullie met een gevulde maxi cosi dezelfde dag nog naar huis mogen. Met een fijne kraamweek en een lief moppie in een wiegje naast je.. Wat een fijn id. Ik denk dat ik tranen met tuiten zal laten van ontlading en geluk!
    Ik wou jullie nog heel veel succes wensen met de laatste paar weken!!
    Veel liefs!

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ maja: jeetje 38 weken morgen.... Dat schaambot herken ik wel; begin ik nu ook best last van te krijgen ;) Maar ja, we hebben er alles voor over he? Dat dubbele gevoel begrijp ik wel een beetje, maar het gevoel haar nog langer binnen te willen houden overheerst bij mij toch nog wel hoor!
    Hoe weet je trouwens dat het voor-weeen zijn en geen 'echte'?

@ dingetje: er is bij mij nooit een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte...

@ fleur: ik hoop dat het zo zal lopen... Als ik een keizersnede zal moeten ondergaan ivm de stuitligging, dan zal ik denk ik helaas toch ook nog in het ziekenhuis moeten blijven (geen idee hoe lang trouwens). Maar dan iig wel met mn meisje bij me op de kamer!

Vandaag hebbben we lekker de box beneden gezet en het eea aan meubels verplaatst (we zijn klein behuisd, dus vergt even wat puzzel en schuif-werk ;)). Wiegje staat nu ook bij ons op de kamer. Begint er nu echt op te lijken; spannend!!

13. Ons Kleintje

Ja volgens mij is het dan 3 dagen dat je moet blijven ter observatie. Goh wat lijkt me dat heerlijk voor je zeg, dat je lekker bij je kleine mag blijven! Heb je er wel zin in? Ondanks de stuit?

14. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik ben op maandagmiddag met keizersnee bevallen en kwam op zaterdag naar huis. Dit is een redelijk normale termijn. Een dag of vijf moet je ervoor rekenen.
    Mary, hopelijk is de kleine gedraaid en is dit alles niet nodig (al zou ik zelf wel voor een keizersnee kiezen en niet voor een draaipoging).

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ malaika: waarom zou je niet kiezen voor een draaipoging?

16. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    morgen naar de gyn toch Mary

17. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Vanwege een vreselijke ervaring van iemand hier op het forum, een paar jaar geleden. Toen heb ik voor mezelf besloten dat nooit te zullen doen. Maar ik weet natuurlijk niet echt hoe het is om zelf voor die keuze te staan.

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Dingetje, hier geen oorzaak voor de vroeggeboorte.

Fleur, kan me voorstellen dat het fijn is om te lezen dat er meer meiden zijn die bij de 1e te vroeg bevallen zijn en bij een volgende zwangerschap langer 'doorlopen'. Ik hoop heel erg dat jou dat ook gegund is!

Mary, bij mij overheerst het gevoel van 'jeej, hij zit nog steeds!' ook:D Maar nu het mag, mag het van mij ook wel haha.
    Ik denk dat het geen echte weeën zijn omdat het niet doorzet..
    Vandaag in het ziekenhuis geweest voor controle en alles was prima!
    En idd, 38 weken vandaag:$ :)

Mary, ben benieuwd hoe het bij de gyn gaat (of gegaan is?). En iedereen zal wel een negatief verhaal kennen over een draaipoging/stuitbevalling/keizersnee. Denk dat je dat echt met je gyn moet overleggen en aan de hand daarvan een keuze maken en al die 'enge' verhalen een beetje moet negeren. Iedereen en elke situatie is anders.

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ m28: yup, morgen naar de gyn. Spannend! Eerst echo en dan maar eens kijken hoe ons meisje ligt....

@ ons kleintje: ik zie nu wel tegen de bevalling op door de stuitligging. En keizersnede is ook niet alles door de herstelperiode (dus ook geen 'gewone' kraamtijd en helemaal thuis). Dat laatste zou ik wel erg graag willen... Ik hoop maar gewoon dat ze spontaan gedraaid is of dat de arsten haar kunnen draaien. Ook vind ik de reactie van mn zoon wel heel spannend. Is een gevoelig tiepje en is w.b. gedrag de laatste dagen wat moeizaam ;) Ik heb het idee dat hij heel goed weet wat er staat te gebeuren en dat hij daarbij ook nog eens op zn piek van de peuterpubertijd zit ;) Alles is 'nee' of 'nee mamma, ki kik kiet (=wil ik niet)' Maar hij kan ook erg lief zijn tegen de 'deetie' (=baby) met kusjes en knuffeltjes, dus ben benieuwd!

@ malaika: Snap ik wel hoor, maar ik probeer me af te sluiten voor paniekverhalen, want dan is er voor elk scenario wel een rampen-uitkomst ooit voorgevallen. Ik ga af op een combi van advies gyn, feiten en mn eigen gevoel en het oordeel van mn man. We hebben ook besloten dat als we eenmaal een knoop hebben doorgehakt, dat dat het dan ook is en dat we niet blijven twijfelen. Heb geen zin in die stress zo op het laatst...

20. Ons Kleintje

@mary mijn vriendin heeft zaterdag een babietje gekregen en heeft een zoontje van 2 jaar en die is nu ook flink aan het `puberen`,
    die kleintjes merken toch wel dat er iets staat te gebeuren en vinden het wel moeilijk dat ze dan verdeelde aandacht krijgen. tenminste ik denk dat het daardoor komt.

nee er zijn altijd wel paniekverhalen, evengoed over een keizersnede.
    succes vandaag bij de gynaecoloog!

@maja Jee wat ben jij al ver zeg:$ hoe voel je je nu?

Share This Page